Fiat a vše kolem nich
Re: Fiat a vše kolem nich
A neska repete předfčerejška = ráno sem to pohonil okolo komína, abych ji prohřál a nic, odpoledne sem ji hnal (chuděru jednu slabou) proti Bumbálce a taky dobrý, až dyž sem dojížděl v obci dom (zase s ubraným plynem), tak P1220 hop! Jako dyby se to stávalo pouze při polootevřené škrtící klapě. Furt dumám a nezpomenu si (a a Michal taky ne) esli ta klapa, co tam dával v červnu byla new nebo used. Kura mám nebo nemám (koupit další, tentokráte new OEM ) klapu?
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Fiat a vše kolem nich
No, asi si hlavně začni ty servisy přehledněji archivovat
《》1.5 dCi & 0.9 TCe
Re: Fiat a vše kolem nich
Archivuju, píšu si (od novoty), ale u tohodle mám naspáno jen klapa+Michal (ale ne už jaká ta klapa byla). A Michal do faktury taky nenaspal.
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Fiat a vše kolem nich
Ale dík za in(g)spiraci, znova sem se na tu frakturu podíval a až fčíl mě trkla do wočí cena za tu klapu = musela být nová, ne použitá. Takže tudma cesta taky nevede (a další novou klapu kupovat nebudu, no).
Takže klapa nová, pedál nový ale P1220 se objevuje (při ubrání plynu - zřejmě jen) dál - kura fiks, co/kde to je ?
Takže klapa nová, pedál nový ale P1220 se objevuje (při ubrání plynu - zřejmě jen) dál - kura fiks, co/kde to je ?
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Fiat a vše kolem nich
Zdravím,
P1220 je buď špatný potenciometr plynu (vyměněný) nebo špatný snímač polohy škrtící klapky (snad vyměněný s klapkou?) nebo špatný kontakt někde. Nebo vadná ECU.
Teoreticky snad mě ještě napadá vadná váha vzduchu (MAF) nebo snímač tlaku v sání (MAP) nebo snímač polohy vačkového hřídele. Ale to by nemělo vyvolat P1220. Nepravděpodobné.
P1220 je buď špatný potenciometr plynu (vyměněný) nebo špatný snímač polohy škrtící klapky (snad vyměněný s klapkou?) nebo špatný kontakt někde. Nebo vadná ECU.
Teoreticky snad mě ještě napadá vadná váha vzduchu (MAF) nebo snímač tlaku v sání (MAP) nebo snímač polohy vačkového hřídele. Ale to by nemělo vyvolat P1220. Nepravděpodobné.
Re: Fiat a vše kolem nich
Pricetny clovek s multimetrom musi takyto problem diagnostikovat v priebehu polhodiny. Ved cele to pozostava z 3 casti:
1. TPS senzor na skrtiacej klapke
2. Kabel medzi senzorom a RJ
3. RJ
Riadiaca jednotka sa stazuje na zly signal z TPS senzora. V praxi to znamena ze z rezistora v TPS senzori nedochadza spravne napatie na ADC cip umiestneny na plosnom spoji riadiacej jednotky. Ostava uz len zistit v ktorom bode sa to napatie "pokazi".
-Vychadzaju hluposti priamo z TPS senzora na skrtiacej klapke?(podla googlu by tam mali byt 3 piny... Zem, 5V a treti signalovy ktory ma hodnotu 0 az 5 V zavislosti na polohe klapky...)? Zobrat multimeter a premerat. Mozno je ten senzor zly
-Prichadza rovnake napatie ake nameras na senzore aj na druhy koniec kabla v RJ? Zobrat multimeter a premerat. Mozno su zle konektory/kabel.
-Prichadza rovnake napatie ako je na konektore RJ aj priamo na ADC cip umiestneny na plosnom spoji RJ? Napojit to na diagnostiku(minimalne poloha TPS senzora v % sa tam da zobrazit urcite) a sledovat ci nema divne hodnoty neodpovedajuce realite... Mozno to je obycajny studeny spoj v RJ (za 20 rokov to prezilo tisicky teplotnych cyklov a tisice hodin vibraci... cin je stale len kov ktorý ma svoju krehkost)
1. TPS senzor na skrtiacej klapke
2. Kabel medzi senzorom a RJ
3. RJ
Riadiaca jednotka sa stazuje na zly signal z TPS senzora. V praxi to znamena ze z rezistora v TPS senzori nedochadza spravne napatie na ADC cip umiestneny na plosnom spoji riadiacej jednotky. Ostava uz len zistit v ktorom bode sa to napatie "pokazi".
-Vychadzaju hluposti priamo z TPS senzora na skrtiacej klapke?(podla googlu by tam mali byt 3 piny... Zem, 5V a treti signalovy ktory ma hodnotu 0 az 5 V zavislosti na polohe klapky...)? Zobrat multimeter a premerat. Mozno je ten senzor zly
-Prichadza rovnake napatie ake nameras na senzore aj na druhy koniec kabla v RJ? Zobrat multimeter a premerat. Mozno su zle konektory/kabel.
-Prichadza rovnake napatie ako je na konektore RJ aj priamo na ADC cip umiestneny na plosnom spoji RJ? Napojit to na diagnostiku(minimalne poloha TPS senzora v % sa tam da zobrazit urcite) a sledovat ci nema divne hodnoty neodpovedajuce realite... Mozno to je obycajny studeny spoj v RJ (za 20 rokov to prezilo tisicky teplotnych cyklov a tisice hodin vibraci... cin je stale len kov ktorý ma svoju krehkost)
Re: Fiat a vše kolem nich
Jinak jsem si trochu prošel ty diskuze a řekl bych, že "Michal" a "Libor" jsou opravdu odborníci na svém místě...
Re: Fiat a vše kolem nich
Multimetr nemám (a neumís ním pracovat).
Ale zazněla tady myšlenka - snímač klapy = vyměněný snad s klapou? - Já si doteď myslel, že ten snímač je (nedílnou) součástí klapy, on je to ale asi samostataný díl, ktereý sem doposud neměnil. Du to naštudit. Dík.
Ale zazněla tady myšlenka - snímač klapy = vyměněný snad s klapou? - Já si doteď myslel, že ten snímač je (nedílnou) součástí klapy, on je to ale asi samostataný díl, ktereý sem doposud neměnil. Du to naštudit. Dík.
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Fiat a vše kolem nich
Naštudováno, tydlifonováno s Michalem (neměnil) = objednáno. To sem zvjedaff, esli to je/byl zdroj těch P1220.
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Fiat a vše kolem nich
mě to kdysi dělalo podobný věci, už nevím jestli stejný kód závady ale taky něco s polohou klapky. Já tam mám elektrickou, s motorkem, bez lanka. Vyčištění snímače nepomohlo, kontrola kabelů taky ne. Elektrický pedál vypadal taky v pořádku podle měření. A moc se nedalo poznat souvislosti kdy se to projeví. Sehnal jsem jinou klapku, použitou. To pomohlo, delší dobu byl klid. Pak to začalo znovu, ne často. Ale říkal jsem si že to musí být jedině klapkou. Tak jsem se v tom začal vrtat. Je v tom normální motorek na 12V který dostává z ECU proud a přemáhá pružinu. Prostě se netočí jako pohon ale jen pootáčí pár otáček sem tam. No a moje opravářské elektrikářské zkušenosti mi říkaly, co když je to motorkem? Blbost, dyť to hlásí snímač klapky. No ale začal jsem se v něm rejpat, měřit, zkoušet a vůbec se mi to nelíbilo. Rozebrat, kontrola uhlíků, kontrola lamel, hmm žeby? Vyčištění, motorek na zdroj, nechat chvíli zaběhnout, montáž a od tý doby pokoj. On zkrátka jak se málo točí, nemá tu běžnou samočistící schopnost komutátoru, zaprská se to a pak asi ten motorek nemá tu správnou odezvu na signál, povel neodpovídá pozici snímače a tak to hodí chybu. Mechanická klapka motor nemá ale předpokládám že se tam někde děje něco co vyvolává tu chybu tím že se něco s něčím správně nepotkává. Něco volnýho, netěsnýho nebo naopak zatuhlýho, konektor, hadička, kdoví co.