Takže kdo pojede první?
Tramvaj která dává přednost autům na hlavní, nebo auta na hlavní co dávají přednost tramvaji?
Kdo má přednost?
- Truck Daškam
- Letec
- Příspěvky: 2789
- Registrován: pát 06 lis 22:10
Re: Kdo má přednost?
Chápeš to?
Re: Kdo má přednost?
To mi příjde jako takový značka neznačka. Souběžné tramvaji dávám přednost.
Tak jako zde https://www.google.com/maps/@50.0419457 ... FQAw%3D%3D
a zde https://www.google.com/maps/@50.0999605 ... FQAw%3D%3D
Tak jako zde https://www.google.com/maps/@50.0419457 ... FQAw%3D%3D
a zde https://www.google.com/maps/@50.0999605 ... FQAw%3D%3D
- Truck Daškam
- Letec
- Příspěvky: 2789
- Registrován: pát 06 lis 22:10
Re: Kdo má přednost?
Souběžně jedoucí tramvají dáváš přednost - o tom žádná.
Ale dle dodatkové tabulky s tvarem křižovatky je tram normálně na vedlejší
Ale dle dodatkové tabulky s tvarem křižovatky je tram normálně na vedlejší
Chápeš to?
Re: Kdo má přednost?
IMHO tady vůbec nejde o souběžně jedoucí tramvaj, ta je na vedlejší.
Logika křižovatky je následující:
Auto z výhledu je na hlavní, to platí vůči autům jedoucím z OC.
Auto z výhledu vůči tramvaji tam má trojúhelník, čili oba jsou na vedlejší, tram přednost zprava.
Elegantnější řešení by bylo, kdyby OA z výhledu i tram byly brány jako jedno rameno křižovatky, a to hlavní. Pak by platila souběžná jízda a nebylo o čem. Asi to nelze.
Řešení, že by tram byla na hlavní a OA z výhledu na vedlejší není průchozí. Vůči tram by se situace vyřešila, ale platila by z pohledu OA z výhledu přednost zprava všem, co jedou z OC, což je nesmysl.
Tvrzení, že je to "značka neznačka" mi přijde takové... hloupé
Logika křižovatky je následující:
Auto z výhledu je na hlavní, to platí vůči autům jedoucím z OC.
Auto z výhledu vůči tramvaji tam má trojúhelník, čili oba jsou na vedlejší, tram přednost zprava.
Elegantnější řešení by bylo, kdyby OA z výhledu i tram byly brány jako jedno rameno křižovatky, a to hlavní. Pak by platila souběžná jízda a nebylo o čem. Asi to nelze.
Řešení, že by tram byla na hlavní a OA z výhledu na vedlejší není průchozí. Vůči tram by se situace vyřešila, ale platila by z pohledu OA z výhledu přednost zprava všem, co jedou z OC, což je nesmysl.
Tvrzení, že je to "značka neznačka" mi přijde takové... hloupé
2024: Audi A5 Sportback S line 45 TFSI, 195kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
- Truck Daškam
- Letec
- Příspěvky: 2789
- Registrován: pát 06 lis 22:10
Re: Kdo má přednost?
Mě napadlo ještě jedno rozřešení - stačí si důkladně přečíst deifince značek P4 a P5
Značka P5, nijak narozdíl od značky P4 neoznačuje vedlejší PK - pouze přikazuje přednost v jízdě tramavaji. Zkrátka ten význam značek je totálně odlišný, ačkoliv by se mohlo zdát že ne.
To je to jediné, co mě napadlo. Ovšem přijde mi to dost krkolomný a matoucí a třeba v Praze si takové žádné řešení nevybavuju
No a hlavně - tramvaják nemá z čeho vycházet, že mu auta dávaj přednost, protože tramvaják se bude řidit obecnou úpravou, tj. že dává přednost (když si teda odmyslíme, že to tam 100% zná)
Značka P5, nijak narozdíl od značky P4 neoznačuje vedlejší PK - pouze přikazuje přednost v jízdě tramavaji. Zkrátka ten význam značek je totálně odlišný, ačkoliv by se mohlo zdát že ne.
To je to jediné, co mě napadlo. Ovšem přijde mi to dost krkolomný a matoucí a třeba v Praze si takové žádné řešení nevybavuju
No a hlavně - tramvaják nemá z čeho vycházet, že mu auta dávaj přednost, protože tramvaják se bude řidit obecnou úpravou, tj. že dává přednost (když si teda odmyslíme, že to tam 100% zná)
Chápeš to?