Fiat a vše kolem nich
Re: Fiat a vše kolem nich
Hmmm, tak už sem zase (po x-té) vstoupil do stejné řeky (tentokráte byla pauza od jara 2022) - už zase nahodile/časteji padá do nouzáku, někdy je něco woleje v sání, někdy ne, diag nic významného (krom poklesu napětí) neukazuje = a budeme zase pátrat/měnit (než se to - přechodně zase uklidní a paq to přijde znova).
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Fiat a vše kolem nich
pokud se rozsvítila kontrolka motoru, tak je tam v OBD zapsaná nějaká chyba. Pokud ta chyba je pokles napětí, tak je problém v poklesu napětí. Takže zbejvá jen najít co je kde volný nebo uhnilý. Coby cynickej praktik tipuju nějakou úplnou blbost, třeba minusovej kabel.
Re: Fiat a vše kolem nich
Má to pokračování: Kupodivu tam fčíl není chyba poklesu napětí (hurá, není nikde uhnilý kábel), zato tam jsou dvě (pro mě nové, dřív nebyly) chyby:
P1220 Powertrain DTC
U1600 taky nějaké DTC
Du pátrat co by to mohlo znamenat. Smáznout obě šly.
P1220 Powertrain DTC
U1600 taky nějaké DTC
Du pátrat co by to mohlo znamenat. Smáznout obě šly.
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Fiat a vše kolem nich
U1600 je něco "okolo" immobilizeru, P1220 může mít "víc" významů. To U1600 (pokud se teda ta chyba nebude do budoucna objevovat častěji) řešit nebudu, Tu P1220 zkusím (už se kdysik objevila taky).
P1220 - různá vysvětlení:
- Throttle body positon - signal implausible and Faulty throttle body adaptation
- snímač polohy plynového pedálu
- chyba škrtící klapky
a zřejmě i další možná vysvětlení (potřebuju taky někdy pracovat, už nemám čas dál gůglit)
Tohle sem taky našel - zkusím jako první:
P1220 - různá vysvětlení:
- Throttle body positon - signal implausible and Faulty throttle body adaptation
- snímač polohy plynového pedálu
- chyba škrtící klapky
a zřejmě i další možná vysvětlení (potřebuju taky někdy pracovat, už nemám čas dál gůglit)
Tohle sem taky našel - zkusím jako první:
Our advice in the case of error code P1220
A common possible cause is moisture getting into the plug near the accelerator, causing the pins in the plug to corrode and make poor contact. Our advice is to check it first and in case it is corroded to clean or replace it properly. This is often the solution to the problem. If this is not the case and the other parts mentioned above are not defective, the next step could be to have the ECU tested by ACtronics. If during our extensive test it appears that the part is defective, we will proceed to overhaul the Magneti Marelli IAW 5SF ECU.
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Fiat a vše kolem nich
Tak. Pedál plynu byl venku, konektor nevykazuje žádné ohnutí nebo oxidaci, promazáno. Dyž sa ta P1220 zase objeví, koupím nový ten senzor. A paxe uvidí. Já (ve spolupráci s Liborem) NATO přijdu.
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Fiat a vše kolem nich
To sem zvjedaff - f poslední době Pindica padala do toho nouzáku i 3x na 20km, fčera po tom vyčištění konektoru pedálu plynu ale ujela kilometrů 40 a .... dobrý, yede, nepadá. To sem teda opravdu zvjedaff jak dlouho ještě (právě zase odjela na dalších 40 km).
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Fiat a vše kolem nich
Jo! Vypadá to nadějně. (Na US pokecu o fijatech kdosyk prohlásil to čištění za úspěšné po 300+ majlích bez P1220, tam ale ešče nejsme.)
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Fiat a vše kolem nich
Fčíl během cesty z prce sem se krapet zamysléél: Doposud (180+ tis km) sem vždy do Pindice dával (předepsaný) 10w40 Selenia 2K. Do všech svých (ostatních) aut (2x atmo benzín R6 BMW, VW taky benzín, 2,0TSI) liju 5w40 Millers Oil CFS (motorsport = zvýšená odolnost proti vysokým těplotám) = co dybych to sjednotil a Pindicu tím začal "krmit" tež? Pro studené starty a poprdávání okolo komína by nižší viskozita zastudena mohla být lepší, ne?
Btw, prozatím/furt yezdi bez P1220.
Btw, prozatím/furt yezdi bez P1220.
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Fiat a vše kolem nich
na viskozitě houby záleží pokud nejdeš do nějakýho extremu ale rozhodně je potřeba se vyhnout nízkopopelným plejům. Asi to neplatí u všech ale obecně s nima mají problém starší motory kvůli vačce. Panda do toho patří taky, má kluzný zdvihátka ventilů. Krásně jednoduchá konstrukce s minimem dílů ale citlivá na mazání a ty bezpopelné oleje prý nejsou vhodné na smykové tření a proto mají motory stavěné na bezpopel na zdvihátkách rolny.
Re: Fiat a vše kolem nich
Taky bych radil zkusit se drzet specifikace kdyz budes menit viskozitu. A selenia ma snad nejakou primes z predkozky jednorozce. Fiat vzdycky rikal, ze kdyz se tam naleje neco jineho, byt stejne specifikace, tak to nebude fungovat