honziss píše: ↑stř 24 črc 18:42
1.LB: pises nesmysly. Nemam ani akcie vw, ani nejsem zastancem ev. Leze mi na nervy jak tyhle clanky vytrhavaj informace z kontextu. Id.7 je z meho pohledu mirne podprumerne ev, ale s prumernym vysledkem v losim testu.
2.Bulvarni je na tom srovnani aut z ruznych kategorii o ruznych hmotnostech. Vysledek v losim testu je umerny hmotnosti, gripu a naladeni esp. Kdyz je jeden z techto parametru vyjimecne dobry, je pravdepodobne, ze pozitivne ovlivni vysledek.
3.Tak se te zeptam: chtel by ses v te dacii vybourat nebo bys radsi sedel v id.7?
Omluvte prosím mírné zpoždění vlaku myšlenek.
1. Klidně se mohlo přihodit, že sensor detektoru potrefeného husáctví nebyl po aktualizaci správně nakalibrován. Nicméně si zde na bulvárnost nebo zaujatost/neobjektivnost stěžují prakticky jen majitelé autí na baterky, jimž zdejší články rozšlapávají bábovičky.
2. Díky za upřesnění, tedy bulvárnost spatřujete za á ve vytržení z kontextu - tedy že émobily nelze korektně srovnávat se spalováky kvůli odlišnému typu pohonu/jiné kategorii, a s tím související bé - chudák émobil je "díky" půltunové batérečky těžká mr(ch/dk)a, takže se ve schopnosti rychlého manévrování na auta bez půltunky navíc nechytá.
Co na to říct... Nikdo je nenutil cpát do auta tak těžké závaží navíc.
Jinak grip a naladění esp u dačky budou asi vskutku "výjimečné".
3. V obou zároveň, abych měl okamžité srovnání a mohl si propříště kvalifukovaně vybrat.
Obecně ale máte s tou určitou povrchností a dekontextualizací zdejších článečků pravdu a může být užitečné na to jednou za čas poukázat, aby si někdo třeba nemyslel, že tady bude zahlcen komplexností, vyvážeností a objektivitou.
Na druhou stranu asi těžko může někdo očekávat, že si po kliknutí na odkaz s podobným zněním přečte Veržílijuse v originálním znění bez titulků.
1. Mě nikdo bábovky nerozšlapal. Jen poukazuju na ten největší bullshit co články píšou.
2. Nesmyslnost srovnání v článku je jasná, bulvárnost titulku taky. Ano, EVčka jsou těžší než auta spalovací. Ale ty lepší nejsou těžší nijak zásadně a hlavně ta kila navíc jsou v podlaze. Doporučuju se projet s poslední generací 3ky a srovnat si chování s podobně velkým autem spalovacím pro lepší představu.
3. Pro začátek bych doporučil si vyzkoušet v tý Dacii třeba vyhýbací manévr v nějaké nižší dalniční rychlosti na mokru, držím palce.
Já proti malým a dostupným autům nic nemám a třeba Dacii docela obdivuju za vyváženost dostupnosti, vzhledu a praktičnosti. Ale postavit článek na srovnání malého lehkého auta a velkého těžkého auta v losím testu a naroubovat na to EV hejt je čiré zoufalství autorů. Blbý je, že na zdejší web zabrousí asi dost (vzhledem k aktivitě autorů) cz pepíků s vidinou získání odborné informace a ti si 5 švestek dohromady nedají...
Jinak, minulý týden jsem obsolvoval pár etap GR20 na Korzice. Po pár dnech a hodně tisíc metrů výškových nahoru i dolů jsme se na to vybodli a usoudili, že pláže tam jsou taky fajn. Za hříšný prachy jsem vyklikal Fiat 500 a vydal se pro něj do Hertzu. Tam mi řekli, že spalovací auta došly a že mi udělají free upgrade na 500e. S 500e jsem je poslal do háje a nafasoval Renault Zoe 52kwh na týden.
Zkušenosti: docela slušné auto, s dojezdem kolem 350 km (hornatý kopec, velké teplo), ovládání jsou čisté 90s a nabíjelo to max 50kw (asi to horko). Korzika je posetá předraženými DC e-motum, které má tristní app pro jejich obsluhu, ale skoro všechny maj klasický terminál na karty, takže vlastně celkem pohoda.
- app počasí (na místě, cestou, v destinaci), včetně varování meteo jevy
- rodičovský zámek pro půjčení auta
- detailnější plánování nabíjení, kdy je možné vybírat měsíc/čas sloty pro spuštění a vypnutí
- detailnější plánování ventilace, klimatizace a předehřevu baterky, opět s výběrem dne a času (šikovná věc)
- detailní nastavení ambientního osvětlení
- update her
- update map
Najeto 25.000 km, průměrná spotřeba mi stoupla na 14.9 kwh, což přičítám kolům na nosiči. 3 kola na nosiči při 140km/h = cca 20 kwh.
Nabíjení = obstaral jsem si Eon kartičku navíc k tý od axigonu, protože maj DC za 12,- bez nutnosti měsíčního tarifu.
M.Z. píše: ↑stř 10 črc 19:18
Mohlo to dopadnout i hůř, zatím se nejeví tato kooperace úplně zle, ale ta cena... Nechal jsem si nacenit plechovou dodávku 4x4 a cena okolo 1,3
Ty budeš na tyhle věci asi největší odborník ->
Čím si pomůžu, když klukům na dílnu koupím Vito / Transportér namísto nějakýho Citroena Jumpy / Proace / Scudo (...) nebo jakoukoliv jinou variantu toho samého auta? Předohrab, manuál, jezdí po silnicích.
Protože ať počítám jak počítám, pořád mi VW i Mergl vychází o 2-3 kila dráž a zatímco obchoďák možná Cčko namísto Ovce bude vnímat jako benefit, tohle je pořád kurník pracovní auto a kredit na benzínkách nikterak nezvyšuje...
Docela se ta svatá pětice (nebo kolik je těch francouzských derivátů?) sere a nákladový prostor je stísněnější, ale pokud velikostně vyhovují a mají slušnou záruku, tak asi taky poslouží. Několik mých kolegů (po tom co se párkrát vezli na odtahovce) tuhle koalici rádi vyměnili, nejčastěji za Trafic a ten by byl taky moje volba. Za mě si VW nebo MB kupují živnostníci, kteří si s tím i sami jezdí, pro zaměstnance, co to za chvilku stejně dojebou, je to asi škoda.
Jsem náhodně potkal na pumpě pána právě s Jumpym. Říkal, že mu v 60 a 120 tisících měnili celek motor, teď má 175, takže už stříhá metr, a záruka je do 200
Na Traffica jsem upřímně zapomněl, díky.
A příspěvek do Lampárny: Fascinuje mě, jak i u užitkových aut, ti na webu plácají o infotainmentu a podobných píčovinách, ale když chceš vědět dýlku nákladového prostoru metr od podlahy, tak si to musíš dojet sám změřit...
Já kupoval Transportera, když po 5ti letech dolízoval, koupil jsem T6.1.
Já mám svoje kolegy rád a také auto mi je k něčemu, když jezdí. Když stojí v servisu, je to na hovno.