BMW Divize

Audi, BMW, Mercedes, Porsche, Volkswagen ad.
Odpovědět
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27879
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: BMW Divize

Příspěvek od řidičBOB »

...a že jim to profíkům nepřijde divné :-)
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16736
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: BMW Divize

Příspěvek od pavproch »

Brambor2 (teda jeho N52B30) tentokráte překvapil - na 1000 km (v těch hicech, co už nějakou dobu sou) si vzal enem 0,5lt CFS 5w40.
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16736
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: BMW Divize

Příspěvek od pavproch »

pavproch píše: úte 09 črc 10:12 Fčíl sem nastartoval brambora2 a.... zbláznil se mu palivoměr, dyž se ho parkoval, tak najeto 350km a ukazoval ca 1/4. Fčíl ukazuje 3/4. Grrr!
(Nebo mi někdo za těch pár dní, co brambor2 stál v garáži fprci do něj dolil ca 25-30litrů. :D )
Tak jo, blbne dál - v nádrži skoro sucho ale ukazuje 3/4. Blbě se s tím kvůli tomu jezdí, wokem musím furt kuntrolovat denní počítadlo km a v hlavě přepočítat, kolik tam ešče zbývá. Futerý s tím du do CarTecu + taky čím dál častěji problikává "vypálená žároffka" (už sem tu o tom spal - diag by snad měla říct která/kde).
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
HondaMan
Letec
Příspěvky: 4060
Registrován: čtv 17 úno 14:08

Re: BMW Divize

Příspěvek od HondaMan »

2.9T RWD
Vincent_Vega
Spolujezdec
Příspěvky: 4
Registrován: čtv 18 črc 12:36

Re: BMW Divize

Příspěvek od Vincent_Vega »

Zdravím zdejší BMW komunitu,
po delším hledáním jsem si tenhle rok pořídil BMW E90 330i 2008 po FL s N53B30. Vůz byl kupován ve Švýcarsku prvním majitelem (realitní firma) do 110000km a servisován téměř výhradně v BMW Zurich, pak ho dovezl bazar a pořídil si ho druhý majitel v ČR. Udělal větší servis (výměna oleje, výměna oleje v převodovce a diferenciálu, nové přední brzdy, vyčištění klimatizace, nové pneu), najel 5000km a dal ho na inzerci protože má radši Alfy, jak se říká proti gustu žádný dišputát.
Výbava byla ručně konfigurovaná kupujícím, trochu zvláštní, přivítal bych 6MT ale jinak ok - základ manuál sedačky v Dakota kůži, dřevo, základní rádio, bez iDrive (hurá) a tempomatu ale se xenony, střešním, výhřevem, senzory a roletkami v automatu,
Po pořízení jsem nechal opravit těsnění pod vanou a vyměnil olej, jinak nic dalšího kromě lepení čelního skla 2x, za prvních 15 let provozu nic, původní čelní bez chybičky a při první delší cestě na Slovensko bum.
BMW využívám jenom přes víkendy a na delší cesty, jinak odpočívá v podzemní garáží v centru Prahy. Chtěl bych se tady odborníků zeptat kam směrovat další investice a celkově se poradit s dovolením:
  • BMW sedí na originál 17' 225/45 RFT, chci se zbavit runflatů a nabízí se otázka jestli zůstat u R17 nebo jít o rozměr výš a nenahodit rovnou R18 225/40 ; 255/35 a Michelin Pilot Sport k tomu?
  • dodělání tempomatu - náhodou to někdo neřešil?
A to je zatím asi všechno co je ještě v plánu na tuhle sezonu, nebráním se ale i ostatním nápadům, E90 mi dělá radost a chci aby dostala jenom tu nejlepší péči :) Děkuji.
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16736
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: BMW Divize

Příspěvek od pavproch »

Jestli teda můžu (měl sem brambora1 = e91/N53/250tis km, fčíl mám brambora2 = e90/N52/už 130tis km) - jezdím často s využitím celého potenciálu motoru i brzd (nedělám si ale nárok na "patent na rozum"):

Tlumiče: metodou pokus/omyl jsem dospěl k následujícímu (dnes už trvalému) řešení: Koni FSD (yellow), zadní vydrží 60tis, přední měním á 30 tis km (možná by ale vydržely dýl)

Kola: 18" staggered (225/40R18 vepředu a 255/35R18 vzadu) je IMHO ideální volba pro daily (na víkendovce mám 19" a to je na daily už moc), v současnosti jezdím Michelin Pilot Sport = excelentní na hluboké vodě, na suchu takové "normální".

Tempomat: Obě auta OEM, neřešil jsem.

Ostatní nápady: Jak u e91, tak u e90 sem nebyl spokojen s výkonem předních OEM brzd - proto sem pořídil dopředu set "Sport" z ///M2 (kod S2NHA, kotouče "slotted/dimpled" 340 mm) a fčíl to už brzdí "adekvátně" (montáž bez jakýchkoli komplikací/problémů).
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Vincent_Vega
Spolujezdec
Příspěvky: 4
Registrován: čtv 18 črc 12:36

Re: BMW Divize

Příspěvek od Vincent_Vega »

Díky za reakci, N53 byl spolehlivý i při vyšším nájezdu?

Tlumiče myslíš https://www.escape6.cz/koni-sport-sport ... -id720795/ + https://www.escape6.cz/koni-sport-sport ... /#parametr? Cena je vyšší oproti OEM, jezdím orientačně 75% dálnice / 25% okresky ale pokud je tam znatelný rozdíl oproti novým vezmu je, bude třeba ještě dokoupit pružiny (počítám že i ty třeba vyměnit po těch letech), vrchní uložení a sady dorazů.

Po kolech se porozhlídnu po bazarech, ideálně Style 162 nebo 152 tak to bude na delší shánění. Brzdy jsou tam nové a nemohu říct že bych byl nespokojený zatím, primárně chci dát dohromady podvozek.
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16736
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: BMW Divize

Příspěvek od pavproch »

N53 (s řádným servisem á 15kkm + preventivní výměny příslušenství na něm) vydržel bez trablí až do těch 250 km, pak začal žrát wolej a umřel.
KONI: jo, to jsou ony.
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
Předseda
Letec
Příspěvky: 1492
Registrován: stř 16 úno 11:20

Re: BMW Divize

Příspěvek od Předseda »

vincent: dodělání tempomatu možné je. Všude na foru jsem se dočetl jak musí byt pačka ze R6 a ne z 4valce.. Jsou to kecy. Dodělat to jde.
Tlumiče jsem dával Sachs. 17" mám na non-RTF a je to lepší. 18 by byly imo ideální. BTW pokud máš obuté 17" tak pochybuji, že jde o 330i protože ta měla větší kotouče a minimum byly 18". Co se brzd týče, tak OEM fajn, brembra se zkroutily asi po 2.000 km. Dal jsem znovu bremba ale vrtané (xtra?) a ty drží. Vydržely i jízdu na Sosnové s Muldixem.

Servis: projel bych si diagnostiku a zjistil zda chodí vrstvený režim. Pokud ne, tak asi NOx čidlo v hají. Jinak co bych silně dopočul vyměnit i preventivně je odvzdušňovací hadice k expanzní nadržce a přirubu nebo celou hadici chladiče do bloku motoru. Voda v tomhle motoru má běžně 105-110°C, tak za ta léta to zkřehne jako nic.
Z běžného servisu: kouknout se, zda nejsou uniky oleje u olejového filtru / chladiče oleje. A taky okolo víka ventilů. Případně olejová vana. To jsou nejčasnější uniky. Nejdražší je těsnění vany + nové šrouby. Asi do 1000 Kč (max 2) komplet.
Vincent_Vega
Spolujezdec
Příspěvky: 4
Registrován: čtv 18 črc 12:36

Re: BMW Divize

Příspěvek od Vincent_Vega »

Díky oběma. @Předseda snad vím v čem jezdím ;) Je to 330i, těsně po FL a v 2008 ji bylo možné koupit i na R17, link např. https://www.wheel-size.com/size/bmw/3-s ... -330i--268, je pravdou ale že kola vypadají utopené a hlavně trakce moc není, proto chci změnu.
Na diagnostice se neprojevili žádné problémy ale je to už nějaký pátek, mrkneme se + hadice dobrý tip, o tom jsem ještě neslyšel. Těsnění vany se dělalo hned po pořízení, po najetých á 3500km mi teď ubyl jeden dílek z optimální hladiny na elektronické rysce tak to ještě skouknem, jestli čidlo nebo tolik sežral.
Odpovědět