Řidiči, co to mají v ruce...
Moderátor: řidičBOB
Re: Řidiči, co to mají v ruce...
Pokud jsi přesvědčený, že váha váží nesmysl, máš možnost se bránit.
Kolik pokuty by sis představoval za přetížení o půl tuny? Btw. kdybys nebyl přeložený, nestálo by tě to 18k.
Kolik pokuty by sis představoval za přetížení o půl tuny? Btw. kdybys nebyl přeložený, nestálo by tě to 18k.
2024: Audi A5 Sportback S line 45 TFSI, 195kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
- Truck Daškam
- Letec
- Příspěvky: 2746
- Registrován: pát 06 lis 22:10
Re: Řidiči, co to mají v ruce...
Však píšu, že se dopravci následně soudí a soudy vyhrávaj. Ono dlouhý leta nic nechodilo a ted to chodí po stovkách tisíc...
Chápeš to?
Re: Řidiči, co to mají v ruce...
asi by bylo zajímavý zjistit jak to je s tím že to vyhrávají, kolik případů to je statisticky a co je příčina. Jestli to že to skutečně blbě váží nebo nějaká procesní chyba, že někdo někde udělal špatně tečku nad i.
asi ideál by bylo, kdyby to fungovalo jako předvýběr. Že to v reálném čase dá hlášku dál, hlídce co udělá přesnou práci.
Ale mně víc než pár set kil v kamionu vadí zemědělské stroje. Ty rozměry jsou neuvěřitelné, předjet to nejde a někdy ani potkat. A s hmotností je to ještě horší. Ty obrovské sběrací krmivové vozy a hovnocucy můžou být obludně těžké. Takový sračkometný přívěs má totiž dvě povolené hmotnosti. Jedna je ta předpisová, celková a na nápravu, která se musí dodržet pro jízdu po veřejných komunikacích. A druhá je ta technická, kolik ten zatracenej kýbl hoven skutečně uveze. Rozdíl bývá značný. A protože na venkovských silnicích žádná policejní váha číhat nebude, tak samozřejmě ten sráč nikdo nebude plnit o čtvrtinu míň ale hezky do plna. Co to dělá s mizerně udržovanýma venkovskýma silnicema, obzvlášť v zatáčkách a křižovatkách kde vícenápravové podvozky tahají gumy bokem, asi netřeba popisovat.
asi ideál by bylo, kdyby to fungovalo jako předvýběr. Že to v reálném čase dá hlášku dál, hlídce co udělá přesnou práci.
Ale mně víc než pár set kil v kamionu vadí zemědělské stroje. Ty rozměry jsou neuvěřitelné, předjet to nejde a někdy ani potkat. A s hmotností je to ještě horší. Ty obrovské sběrací krmivové vozy a hovnocucy můžou být obludně těžké. Takový sračkometný přívěs má totiž dvě povolené hmotnosti. Jedna je ta předpisová, celková a na nápravu, která se musí dodržet pro jízdu po veřejných komunikacích. A druhá je ta technická, kolik ten zatracenej kýbl hoven skutečně uveze. Rozdíl bývá značný. A protože na venkovských silnicích žádná policejní váha číhat nebude, tak samozřejmě ten sráč nikdo nebude plnit o čtvrtinu míň ale hezky do plna. Co to dělá s mizerně udržovanýma venkovskýma silnicema, obzvlášť v zatáčkách a křižovatkách kde vícenápravové podvozky tahají gumy bokem, asi netřeba popisovat.
- Truck Daškam
- Letec
- Příspěvky: 2746
- Registrován: pát 06 lis 22:10
Re: Řidiči, co to mají v ruce...
Takhle to funguje v Praze - před Průmyslovou je rychlováha, na laňáku to berou na jistotuasi ideál by bylo, kdyby to fungovalo jako předvýběr. Že to v reálném čase dá hlášku dál, hlídce co udělá přesnou práci.
Že ta rychlováha měří kraviny vím z první ruky, navíc si na to stěžují samy obce, které to maj kasírovatasi by bylo zajímavý zjistit jak to je s tím že to vyhrávají, kolik případů to je statisticky a co je příčina. Jestli to že to skutečně blbě váží nebo nějaká procesní chyba, že někdo někde udělal špatně tečku nad i.
Kvůli čemu ty soudy vyhrávaj nevím.
Ale IMHO to nemůže bejt v životě přesný - když zrovna na té váze budeš brzdit nebo dělat cokoliv, tak to v životě nemůže změřit? Specielně u mixu, kde se mi tetelí v bubnu přes 15t
Kdyby to měl být echt problém, v první řadě je rozmlácená silnice u jejich hnízda (kde jezdí logicky nejčastěji) - já bych to tak dramaticky neviděl.Ty obrovské sběrací krmivové vozy a hovnocucy můžou být obludně těžké. Takový sračkometný přívěs má totiž dvě povolené hmotnosti. Jedna je ta předpisová, celková a na nápravu, která se musí dodržet pro jízdu po veřejných komunikacích. A druhá je ta technická, kolik ten zatracenej kýbl hoven skutečně uveze. Rozdíl bývá značný. A protože na venkovských silnicích žádná policejní váha číhat nebude, tak samozřejmě ten sráč nikdo nebude plnit o čtvrtinu míň ale hezky do plna. Co to dělá s mizerně udržovanýma venkovskýma silnicema, obzvlášť v zatáčkách a křižovatkách kde vícenápravové podvozky tahají gumy bokem, asi netřeba popisovat.
Co se má odvézt je daný, bez ohledu na to co uveze auto.. Takže co je horší? Jestli tam projede 2x50t, nebo 4x40t..? Podle mě to vyjde vzhledem k ničení silnice +/- na stejno
Chápeš to?
Re: Řidiči, co to mají v ruce...
No hlavně zemědělské stroje mají široké pneu, které snižují tlak na půdu, tím pádem i na silnici. Navíc žádných závratných hmotností nedosahují (rozhodně neváží, jako nákl. souprava),čili argument s ničením silnic je mimo.
GTS 992
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
Re: Řidiči, co to mají v ruce...
velmi temná druhá strana je, neboli, šedivá je teorie, zelený života strom. Doporučuju navštívit venkov, ideálně poblíž nějakého velkoprasečáku a pozorovat. Co asi udělá když cisterna co váží přes 30 tun potká třeba autobus nebo druhý podobný strašidlo? Na silnici co ji před sto lety postavili pro žebřňák a strejdu na bicyklu. Najede na krajnici. Je totiž tak široká že při běžné jízdě zabírá skoro celou šířku vozovky. Takže občas na krajnici vznikne vehementní rigol. okraj vozovky se láme a rozpadá a ano, byl tady i ukázkový bůček když krajnice nevydržela a lehlo to. Plus jezero sraček. Třínápravový podvozek takového škopku je sám delší než osobní auto a ikdyž má do jisté míry zatáčení, v ostrých zatáčkách najíždí do vnitřku zatáčky takže opět ničí kraj vozovky. Ale hlavně, dochází k bočnímu sunutí gum. Což při té váze znamená že z vozovky lítají kusy asfaltu. Jo když to bude jezdit furt rovně, po široký dálnici, tak to bude podobný jako s přetíženýma kamionama. Jenže realita je úplně jiná. Jezdí se po úzkých, neudržovaných silničkách které vůbec nebyly na takové zacházení stavěné, absolutně bez naděje na nějakou opravu. V sousední obci se pokusili provoz omezit, ovšem bez valného úspěchu. Na tu firmu nestačili jinší borci. A řidiči jsou samozřejmě hnaní na výkony, takže si s nějakým vyhýbáním a předností hlavu nelámou, takže je to taková akční hra. Jedete si takhle z práce a najednou v zatáčce prostředkem valí šedesátkou JCB Fastrak s plným sračkovozem a očividně nehodlá nějak výrazně měnit směr ani rychlost. Nebo sice pomalejší ale citelně větší CASE co se mu z auta díváte tak akorát na ventilek u předního kola. Prima nápad jsou taky Tatry přepapírované jako pracovní stroj, takže se na ně nevztahují omezení pro náklaďáky.
- Truck Daškam
- Letec
- Příspěvky: 2746
- Registrován: pát 06 lis 22:10
Re: Řidiči, co to mají v ruce...
V zemědělský technice se nevyznám, tak nevím.
Já spíš v té klasické nákladní.. Ono se řekne, že jezdit přes váhu je špatně. Ale ono jezdit na váhu taky není kdoví jaká výhra a jde hlavně o legislativní věc, než že by to něčemu reálně vadilo.
Jasně, nebavím se o tom, když má někdo naloženo o 10t víc zcela běžně
Já spíš v té klasické nákladní.. Ono se řekne, že jezdit přes váhu je špatně. Ale ono jezdit na váhu taky není kdoví jaká výhra a jde hlavně o legislativní věc, než že by to něčemu reálně vadilo.
Jasně, nebavím se o tom, když má někdo naloženo o 10t víc zcela běžně
Chápeš to?
Re: Řidiči, co to mají v ruce...
Jasne, nikomu a ničemu to nevadí a jen byrokrat prudí. Tak jo.
2024: Audi A5 Sportback S line 45 TFSI, 195kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
- Truck Daškam
- Letec
- Příspěvky: 2746
- Registrován: pát 06 lis 22:10
Re: Řidiči, co to mají v ruce...
Jinde ta samá auta váží víc, protože už to pochopili.
Třeba u nás auto s 4 a více nápravama nesmí vážit víc než 32t... I když to auto má 5 náprav, pořád jenom 32t. Pak pochopitelně výrobci i 4nápravové vozy staví na vyšší hmotnost (běžne do 40t), ale u nás na to výjimku prostě nikdo nedá.
Jedinou takovou výjimku jsem viděl, ale od Prahy - takže platná pouze na území Prahy a nemohlo to vyjet ven. Což je trochu na lejno
Takže místo toho aby někam přijelo jedno auto a odvezlo to naráz, motaj se tam zbytečně dvě auta - což právě popisuju výše, že místo 1x40t tam projede 2x30t
Třeba u nás auto s 4 a více nápravama nesmí vážit víc než 32t... I když to auto má 5 náprav, pořád jenom 32t. Pak pochopitelně výrobci i 4nápravové vozy staví na vyšší hmotnost (běžne do 40t), ale u nás na to výjimku prostě nikdo nedá.
Jedinou takovou výjimku jsem viděl, ale od Prahy - takže platná pouze na území Prahy a nemohlo to vyjet ven. Což je trochu na lejno
Takže místo toho aby někam přijelo jedno auto a odvezlo to naráz, motaj se tam zbytečně dvě auta - což právě popisuju výše, že místo 1x40t tam projede 2x30t
Chápeš to?
Re: Řidiči, co to mají v ruce...
Otázka za bludišťáka: zničí víc silnici 1x40t, nebo 2x20t? Já to nevím, a předpokládám, že ani ty ne.
2024: Audi A5 Sportback S line 45 TFSI, 195kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW