Ahoj,
dostal jsem rádio a měním si ho v T4. Mám v transportéru (předpokládám) že originální konektory viz foto. Když stojím, rádio funguje. Ale když se rozjedu, začne se mi přepínat obrazovka na obrazovku se zadní kamerou a zpět na media a takto stále přeblikává. Kameru nepotřebuji, nabudu si jí zapojovat. Ovšem v manuálu (který též přikládám) píšou, že i tak mám reversing kabel zapojit, jinak mi to bude "blbnout". Tudíž asi zde bude problém. Ale nevím, jak kabel zapojit.
Pochopil jsem, že ty dva drátky, které na fotkách i v manuálu označuji červeným A, spojím a připojím na žárovku od zpátečky (je to tak? a musím?). Ale kam připojím Červené B, to netuším. Nevím, kde najít, ani podle návodu od T4, kde najdu "reversing line v konektoru (Back A6)". Prosím, poraďte.
Děkuji
Zapojení rádia s reversing kabelem.
-
- Spolujezdec
- Příspěvky: 2
- Registrován: čtv 28 bře 16:05
Re: Zapojení rádia s reversing kabelem.
V klasických ISO konektoroch auta z 90-tych rokov by som nejaký reversing line určite nehľadal. Skôr na tých konektoroch dodaných k rádiu.
Re: Zapojení rádia s reversing kabelem.
zkusím to podat srozumitelně. Jde o ten černý konektor co leze z auta. Jsou na něm zřejmě jinak zapojené některé věci co mělo staré rádio a co má nebo nemá to nové. Zkrátka, pokud nebudeš používat couvací kameru, tak žádný zpátečkový kabel neřeš, není potřeba. Problém je že na vývod co ovládá přepnutí rádia do režimu couvání, vede z auta kdovíco. To je ten co je na plánku růžový, na konektoru v autě to bude jeden z těch krajních, modrý nebo žlutý. A ten musíš odpojit. V tom konektoru je totiž několik vývodů normovaných co slouží pro napájení rádia a jeho nezbytné funkce a i v těch je někdy bordel a několik vývodů volných které různí výrobci používají různě na další funkce. A to pak nemusí s jiným rádiem kamarádit. V tomhle případě to vypadá že tam je přivedený signál rychlosti který u některých rádií slouží ke změně hlasitosti podle rychlosti jízdy.
Ještě se mi tam nepozdává ten modročervený propoj, tam bývá vyvedeno 12V pro zapínání antény nebo přídavného zesilovače. Ideální by bylo proklepnout to měřákem co se kde vyskytuje za napětí, takhle na slepo je to nejistý.
Ještě se mi tam nepozdává ten modročervený propoj, tam bývá vyvedeno 12V pro zapínání antény nebo přídavného zesilovače. Ideální by bylo proklepnout to měřákem co se kde vyskytuje za napětí, takhle na slepo je to nejistý.
Re: Zapojení rádia s reversing kabelem.
A hlavne takéto akcie sa začínajú tým, že si zoženiem a preštudujem schému k originál zapojeniu. Niektorí majitelia jednotkových Fábií by mohli rozprávať aké drahé to bolo ponaučenie...
-
- Spolujezdec
- Příspěvky: 2
- Registrován: čtv 28 bře 16:05
Re: Zapojení rádia s reversing kabelem.
Děkuji Pepo, napsal jsi to velice srozumitelně.
1. Na plánku růžový, v ISO modrý, jsem změřil a máš pravdu. Když stojím, je tam nula, když se rozjedu, jde do něj 6V. Takže jsem ho odpojil a zdá se vše v pořádku.
2. Pak se mi mazalo nastavení radia pokaždé, když jsem vypnul klíček. Podle plánku jsem pochopil, že mám v ISO obráceně trvalé napájení a napájení při zapnutí klíčku. Tak jsem je prohodil - funguje.
3. Párkrát se mi ale (při půlhodinové jízdě) stalo, že se mi přehrávač přepnul z telefonu na radio. Po chvilce opět zpět. Jak kdyby se na chvilku přerušilo spojení mezi telefonem a přehrávačem. To se bojím, aby neměla na svědomí ona věta v plánku: When installing, whether you use a reversing camera or not, please connect the reversing cable. Otherwise, your wifi and bluetooth signals will be affected.
-
- Dítě v autě
- Příspěvky: 1
- Registrován: čtv 15 srp 09:44
- Bydliště: United States
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zapojení rádia s reversing kabelem.
To je běžné zejména v nastaveních, která zahrnují couvací kameru, protože rádiová jednotka automaticky přepne displej tak, aby zobrazoval signál z kamery, když vůz zařadí couvání.
-
- Dítě v autě
- Příspěvky: 1
- Registrován: stř 11 zář 10:10
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zapojení rádia s reversing kabelem.
Ahoj, může to být způsobeno tím, že rádio stále očekává signál zpětného chodu a pokud ho nedostává, může docházet k jeho občasnému přepínání. Zkontroluj, zda nejsou někde uvolněné kabely nebo špatně připojené konektory. Pokud problém přetrvává, můžeš zkusit dočasně zakrýt nebo odpojit kabel, který by mohl být zaměněn s jiným signálem. Měření napětí je dobrý krok, jak si zjistit, které vodiče skutečně co ovlivňují. Držím palce, ať se to podaří vyřešit!
Automobily jsou jako puzzle – každý díl má své místo a důležitost.