Řidiči, co to mají v ruce...
Moderátor: řidičBOB
Re: Řidiči, co to mají v ruce...
Proto jak já, tak Štěpán píšeme, že je těžké to upravit tak, aby se to nezneužívalo. Spousta problémů vzniká tak, že se rezervy, které AETR poskytuje, považují za standardní výkon. Jenže tak to nastavil trh. Všichni chtějí na dopravě ušetřit a tak se jede na hraně...
Pak ale vznikají paradoxy, kdy sběrkař (maká 15 hodin při nichž 7 hodin řídí starou hujdu, 8 hodin nakládá/vykládá/hází kartony ve skladu a přes noc ještě opravuje auto) je nepostihnutelný ale MKD, který během 10 hodin řídí 9 hodin a 1 minutu v klimatizovaném, komfortním kamionu s ložnicí a kuchyní je kriminalizován...
A pak jsou tu dodávkáři, kterí jedou Sevila - Praha na jeden zátah s pomocí 5 energiťáků nebo každý druhý den odjíždějí na kolečko do Sofie...
Pak ale vznikají paradoxy, kdy sběrkař (maká 15 hodin při nichž 7 hodin řídí starou hujdu, 8 hodin nakládá/vykládá/hází kartony ve skladu a přes noc ještě opravuje auto) je nepostihnutelný ale MKD, který během 10 hodin řídí 9 hodin a 1 minutu v klimatizovaném, komfortním kamionu s ložnicí a kuchyní je kriminalizován...
A pak jsou tu dodávkáři, kterí jedou Sevila - Praha na jeden zátah s pomocí 5 energiťáků nebo každý druhý den odjíždějí na kolečko do Sofie...
2.9T RWD
Re: Řidiči, co to mají v ruce...
Přesně kvůli tomu zneužívání to povolit moc nejde. Protože "rezerva" se stane novou normou a bude tlak na vytvoření rezervy.
U těch dodávkářů je otázka, jak s tím naložit, protože to je také problém. Nevím, co s tím, protože je imho nesmysl, ale měl místní opravář v dodávce kolečko. Nebo kdokoliv, kdo si dodávku z nějakého důvodu pořídí soukromě.
Na druhou stranu rozumím tomu, že se prostě dá jet i více hodin v kuse, než je povoleno. Sám štreky jezdím. Rozdíl je v tom, že na mě není tlak na dojetí na čas a kdykoliv si může zastavit a odpočinout. Zadruhé, následky nehody při mikrospánku OA vs. NA jsou diametrálně odlišné.
Pak se psalo (nevím, jestli to prošlo a vymáhá se), že v chorvatsku ti můžou zakázat jízdu i v OA, pokud příslušník uzná, že jsi unavený. Měřitelné to není, mozkovým myšlením? Vypadá to fajn, že by mohlo být "bezpečno", na druhou stranu to je super prostor pro šikanu.
U těch dodávkářů je otázka, jak s tím naložit, protože to je také problém. Nevím, co s tím, protože je imho nesmysl, ale měl místní opravář v dodávce kolečko. Nebo kdokoliv, kdo si dodávku z nějakého důvodu pořídí soukromě.
Na druhou stranu rozumím tomu, že se prostě dá jet i více hodin v kuse, než je povoleno. Sám štreky jezdím. Rozdíl je v tom, že na mě není tlak na dojetí na čas a kdykoliv si může zastavit a odpočinout. Zadruhé, následky nehody při mikrospánku OA vs. NA jsou diametrálně odlišné.
Pak se psalo (nevím, jestli to prošlo a vymáhá se), že v chorvatsku ti můžou zakázat jízdu i v OA, pokud příslušník uzná, že jsi unavený. Měřitelné to není, mozkovým myšlením? Vypadá to fajn, že by mohlo být "bezpečno", na druhou stranu to je super prostor pro šikanu.
2024: Audi A5 Sportback S line 45 TFSI, 195kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
Re: Řidiči, co to mají v ruce...
Ani jedno z toho, jsem neřek. Na Sicilii na jeden zátah sjem osobákem byl, neměl jsem pocit, že bych u toho měl chcípnout, ale pravidelně by to asi nikdo dělat neměl...
Narážka směřovala na to, že řidič kamionu vopravdu nebude z 9h za volantem sedřenej tak, že během dalších třiceti minut to hodí do struhy.
Porovnání s chlastem imo těžce nesouhlasí. To je tvoje soukromá aktivita, nevobtěžuj s tím okolní provoz.
Současné nastavení AETRu nicméně vede k tomu, že se spousta "slušných" řidičů dostává do situací, kdy začnou přesně dle zákona vyrábět situace, které jsou horší než kdyby ho porušili.
2.5T, 2x2.0TDI, 2,8DC incoming))
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27877
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Řidiči, co to mají v ruce...
Btw: existuje mraky studií, proč mají řidiči kamionů povinné pauzy. Ta práce je monotónní a jak psal HM, dneska se ten kamion řídí sám - mraky asistentů, automatické řazení a jediné, co svépomocí řidiči chce, aby byl soustředěný, protože on jede 8h, zpravidla rovně a 80tkou.
Naproti tomu takový podlahář nesedí celý den na prdeli a nečumí na cestu před sebou nebo na Netflix, šle pohybuje se, měří, upravuje dle dispozic pokládky, kdykoliv si jde ven zakouřit, nasvačit se… Vidíme ten rozdíl?
Chápu - Stepan je frajer, co vlastně v ničem problém nevidí a když nějaký nastane, tak utíká nebo spoléhá na papínka.
Srovnávat výlet na Sicílii, který jedeš jednou za rok, s každodenním drěpěním za volantem, je pod tvou úroveň.
Naproti tomu takový podlahář nesedí celý den na prdeli a nečumí na cestu před sebou nebo na Netflix, šle pohybuje se, měří, upravuje dle dispozic pokládky, kdykoliv si jde ven zakouřit, nasvačit se… Vidíme ten rozdíl?
Chápu - Stepan je frajer, co vlastně v ničem problém nevidí a když nějaký nastane, tak utíká nebo spoléhá na papínka.
Srovnávat výlet na Sicílii, který jedeš jednou za rok, s každodenním drěpěním za volantem, je pod tvou úroveň.
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Řidiči, co to mají v ruce...
Jaké navrhuješ řešení? Garantuju ti, že pokud se zavede "rezerva na dojetí", stane se z ní rychle norma a bude tlak na zavedení "rezervy na dojetí". Jak z toho ven?
2024: Audi A5 Sportback S line 45 TFSI, 195kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
Re: Řidiči, co to mají v ruce...
petr_riha píše: ↑pát 22 bře 09:11
Pak se psalo (nevím, jestli to prošlo a vymáhá se), že v chorvatsku ti můžou zakázat jízdu i v OA, pokud příslušník uzná, že jsi unavený. Měřitelné to není, mozkovým myšlením? Vypadá to fajn, že by mohlo být "bezpečno", na druhou stranu to je super prostor pro šikanu.
mají na to dokonce přesné instrukce, pokud řidič při kontrole usne, nebo se na příslušníka dívá pouze jedním okem.
GTS 992
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
Re: Řidiči, co to mají v ruce...
Ty si děláš prdel, ale něco takového, minimálně ve formě návrhu, před lety médii prolétlo. Nebo mě klame paměť?
2024: Audi A5 Sportback S line 45 TFSI, 195kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
Re: Řidiči, co to mají v ruce...
Nevím jestli máš problém s pochopením psaného textu nebo jsi jen takový narcis, že jen ta písmenka přeběhneš očima a začneš hned valit nějaký whataboutismy, co by kdyby, a vymýšlet a stavět na věcech o kterých není řeč.
Zkus se prosím soustředit na podstatu: pokud je jen jedna pokuta 50.000 Kč bez rozdílu zda se doba jízdy překročí o minutu nebo 20hodin, tak je to špatně.
Souhlas. Ty dodávky jsou velký problém.HondaMan píše: ↑pát 22 bře 08:52 Pak ale vznikají paradoxy, kdy sběrkař (maká 15 hodin při nichž 7 hodin řídí starou hujdu, 8 hodin nakládá/vykládá/hází kartony ve skladu a přes noc ještě opravuje auto) je nepostihnutelný ale MKD, který během 10 hodin řídí 9 hodin a 1 minutu v klimatizovaném, komfortním kamionu s ložnicí a kuchyní je kriminalizován...
A pak jsou tu dodávkáři, kterí jedou Sevila - Praha na jeden zátah s pomocí 5 energiťáků nebo každý druhý den odjíždějí na kolečko do Sofie...
- Truck Daškam
- Letec
- Příspěvky: 2725
- Registrován: pát 06 lis 22:10
Re: Řidiči, co to mají v ruce...
Petře, tohle vyřešený je i u nákladních vozidel. Když ty si koupíš nákladní auto, nemusíš dodržovat aetr a dokonce nemusíš mít ani profesák. Protože nejsi prostě řidič z povolání. Jeřáby, betonpumpy a další taky tachograf ani nemajíU těch dodávkářů je otázka, jak s tím naložit, protože to je také problém. Nevím, co s tím, protože je imho nesmysl, ale měl místní opravář v dodávce kolečko. Nebo kdokoliv, kdo si dodávku z nějakého důvodu pořídí soukromě.
Je naivní a je to hodně teoretická představa, že někdo jede 4,5hodiny v kuse a že někdo má tu monotonní jízdu celou směnuNaproti tomu takový podlahář nesedí celý den na prdeli a nečumí na cestu před sebou nebo na Netflix, šle pohybuje se, měří, upravuje dle dispozic pokládky, kdykoliv si jde ven zakouřit, nasvačit se… Vidíme ten rozdíl?
To platí opravdu jen u klasické kamionové dopravy, ale auta nad 3,5t nejsou zdaleka jen právě ty klasické kamiony.. Já třeba neustále běhám okolo auta: věčný mytí, vyřizování nakládky/vykládky, vykecávám se atd, při nakládce a vykládce mám defacto pauzu - nic nedělám a čekám
Řešení bych neviděl nějak složitě.
Prostě to mít rozdělený na dálkovou a místní přepravu, při jízdě do 50km (a třeba i víc) od místa parkování neřešit nic, podobně jako to je třeba u autobusů Problém je, že to nikoho moc netrápí a řešit to nebude, protože by z toho nikdo nic neměl - u autobusů se to vyřešit muselo, neboť by MHD prostě nefungovalo a byl by to problém.
Zatím se ani nerozlišují rozdíly mezi kamionem a vozidlem nad 12t a háže se to do jednoho pytle, což je totální hovadina
Chápeš to?
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27877
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Řidiči, co to mají v ruce...
Opět se opakuji - tebe je škoda za tím volantem! Kandiduj do PSP!
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time