Řidiči, co to mají v ruce...

Zážitky, zkušenosti, srazy, upozornění na nebezpečná místa i dotěrnou policii.

Moderátor: řidičBOB

Odpovědět
Uživatelský avatar
HondaMan
Letec
Příspěvky: 4059
Registrován: čtv 17 úno 14:08

Re: Řidiči, co to mají v ruce...

Příspěvek od HondaMan »

petr_riha píše: čtv 21 bře 12:46HM: takže povinné pauzy zrušíme?
Na to jsi přišel jak?
2.9T RWD
petr_riha
Letec
Příspěvky: 2080
Registrován: pon 11 bře 13:42

Re: Řidiči, co to mají v ruce...

Příspěvek od petr_riha »

Přišlo mi to tak.

Pokud může řídit dělník po 9hodinové (nebo klidně 12hodinové) směně, tak proč by nemohl jet poloautomatický kamion. Nebo co bys navrhoval, když ne trest? Mít povinné přestávky a bububu za jejich překročení, pokud nikoho nezabije? Nebo?
2024: Audi A5 Sportback S line 45 TFSI, 195kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
Uživatelský avatar
Stepan
Letec
Příspěvky: 5694
Registrován: sob 05 bře 01:27

Re: Řidiči, co to mají v ruce...

Příspěvek od Stepan »

HM: Ze te to prekvapuje. Sikanovat dopravce a ridice je oblibenou cinnosti fizlu i politiku uz mraky let.
Dobre se na tom sbiraj body, je to jednoducha prace…:)

Nicmene, jak pises. Vymyslet prakticky a “sepsatelny” fix horkotezko. Nicemene soucasny stav, vedouci k toceni pauz ve 2 rano 60 kilometru od baraku a naslednym dojizdeni (…) neni upe optimalni.
Nejaky fix typu “50 kilaku do mista nakladky / vykladky je mozno prekrocit” by byl fajn.
Odtahovkari motajici se kolem baraku to taky maji osekane…
2.5T, 2x2.0TDI, 2,8DC incoming))
Uživatelský avatar
Předseda
Letec
Příspěvky: 1490
Registrován: stř 16 úno 11:20

Re: Řidiči, co to mají v ruce...

Příspěvek od Předseda »

říha: jak jsem řekl na začátku.. Máš to vůbec zapotřebí? Na začátku se opřeš do TD, že je jedno jeslti je to překročení o 1/4h, prostě je čurák a má zaplatit 50 vočí a nazdar. Začals dávat nesmyslné příměry jakože s rychlostí 140 jiný flastr než 240. Abys v zápětí začal rozmazávat teorie o tom, že při 65 na 50 vlastně nejsi nebezpečný (asi jako kdyby 15 min přetažení doby jízdy znamenalo armagedon). A skončíš u toho, že si z HM příspěvku vydedukuješ, že zrušíme povinné pauzy.

Všude jsou pokuty odstupňované a vracím se na začátek:
pokud je jen jedna výše pokuty, 50.000, bez ohledu zda se jedná o překročení 1/4 hodiny nebo 4 hodiny, tak to samozřejmě špatně je.
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27878
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Řidiči, co to mají v ruce...

Příspěvek od řidičBOB »

Nemyslím si to. Je proti tomu jednoduchá obrana. Nepáchat ten přestupek, což mmch platí obecně.
Zákon platí, byť třeba není optimální, ale platí.

HM: je rozdíl být někde 8h na šichtě nebo 8h sedět za volantem, byť moderního, kamionu.
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Uživatelský avatar
Truck Daškam
Letec
Příspěvky: 2725
Registrován: pát 06 lis 22:10

Re: Řidiči, co to mají v ruce...

Příspěvek od Truck Daškam »

HM: je rozdíl být někde 8h na šichtě nebo 8h sedět za volantem, byť moderního, kamionu.
Garantuju ti, že třeba takový podlaháři... Jsou v šichtě 15h a celej den fakt dřou (chození, tahání materiálu). A pak tradá do Ostravy, což třeba z Plzenska je slušná štreka - tuplem v pátek přes Prahu.

Já byl dneska v práci 14h, 250km po Praze.... No, kdyby by mi ve fitku nezavírali ve 22h, šel jsem ještě cvičit. Neříkám, že dnešní den by nemusel být únavný, 5x do týdne by to nešlo... Ale současný nastavení AETRu, je nesmyslně přísný a leckdy i kontraproduktivní
A bavím se hlavně o spaní v kamionu kvůli 30 minutám chybějící jízdy, kdy dotyčný pak zbytečně spí v kamionu, nebo jede jako prase (aby to stihl), nebo nesmyslně a zdlouhavě řeší stáhnutí domů osobákem (což mu zabere ve finále déle času, než kdyby těch 30min dojel bez starostí kamionem).

No a třeba nebo ta skutečnost, že jsem unavenej, ale nemůžu zastavit a hodinku si dáchnout, protože bych nestihl dojet domů. Takže redbull a musím to dojet.
Chápeš to?
Uživatelský avatar
Stepan
Letec
Příspěvky: 5694
Registrován: sob 05 bře 01:27

Re: Řidiči, co to mají v ruce...

Příspěvek od Stepan »

řidičBOB píše: čtv 21 bře 19:49 HM: je rozdíl být někde 8h na šichtě nebo 8h sedět za volantem, byť moderního, kamionu.
A co je podle tebe horší?
Samozřejmě, je to o zvyku, ale pro mě, jako prakticky "profesionálního" řidiče osobáku, není řízení prakticky vůbec namáhavou činností. Nahopsám, když se to sejde, klidně 2,5-3kkm za týden, z toho velkou část po vokreskách, a jsem jak rybička. Kamioňák plazící se 80tkou po dálnici vopravdu není po devíti hodinách nikterak zásadním bezpečnostním rizikem.

Samozřejmě, zákon, ač sebedebilnější, platí. Nicméně, v tomhle
Truck Daškam píše: čtv 21 bře 21:20 A bavím se hlavně o spaní v kamionu kvůli 30 minutám chybějící jízdy, kdy dotyčný pak zbytečně spí v kamionu, nebo jede jako prase (aby to stihl), nebo nesmyslně a zdlouhavě řeší stáhnutí domů osobákem (což mu zabere ve finále déle času, než kdyby těch 30min dojel bez starostí kamionem).
No a třeba nebo ta skutečnost, že jsem unavenej, ale nemůžu zastavit a hodinku si dáchnout, protože bych nestihl dojet domů. Takže redbull a musím to dojet.
má TD pravdu. Mít nadiktováno, kdy máš a nemáš bejt unavenej a v konečným důsledku se v určitý situaci nemoc dojít ani vysrat, protože výkon běží a musíš valit, taky není úplně výborná cesta pro bezpečnost provozu.

Nicméně uznávám, že je problém to nějak obecně pojmout a sepsat tak, aby to dávalo smysl a neskončilo to Moldavcema řídícíma 24 hodin v kuse...
2.5T, 2x2.0TDI, 2,8DC incoming))
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27878
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Řidiči, co to mají v ruce...

Příspěvek od řidičBOB »

Takže rozumím tomu správně, že 23h za volantem je úplná pohoda, protože to je o zvyku.
A co chlast? Když jsem zvyklý na hladinku promile v žíle? V pohodě, ne? Mi snad nikdo nebude určovat, kdy mám chlastat a kdy ne…
No pain, no gain.
Vespa time \m/
petr_riha
Letec
Příspěvky: 2080
Registrován: pon 11 bře 13:42

Re: Řidiči, co to mají v ruce...

Příspěvek od petr_riha »

Truck Daškam píše: čtv 21 bře 21:20 A bavím se hlavně o spaní v kamionu kvůli 30 minutám chybějící jízdy, kdy dotyčný pak zbytečně spí v kamionu
Dobře, tak zvětšíme možný výkon o půlhodinu. Co se stane, bude se píčovat, že to zase o 10 minut nevyšlo a že to šlo dojet. Zvýšíme tedy výkon o další hodinu? Pak o další?
2024: Audi A5 Sportback S line 45 TFSI, 195kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
petr_riha
Letec
Příspěvky: 2080
Registrován: pon 11 bře 13:42

Re: Řidiči, co to mají v ruce...

Příspěvek od petr_riha »

Předseda píše: čtv 21 bře 16:42 jako kdyby 15 min přetažení doby jízdy znamenalo armagedon
Armagedon pravděpodobně ne. Ale když to bude 15minut a žádný armagedon, bude se chtít, aby to bylo 30. Pokud nebude armagedon, proč by to nebyla hodina, dvě? A stejně se najdou borci, kteří budou říkat, že to "o 10 minut nevyšlo a musí chrápat v autě", protože z té tolerované hodiny se nestane "tolerance na dojezd", ale norma a stejně to někomu ani s tou hodinou nevyjde.

Zákon je málokdy dokonalý, ale měl by se tak nějak dodržovat. Nebo přijmout následek. Současně se dá lobovat za změnu toho zákona.
2024: Audi A5 Sportback S line 45 TFSI, 195kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
Odpovědět