BMW Divize

Audi, BMW, Mercedes, Porsche, Volkswagen ad.
Odpovědět
jerry
Letec
Příspěvky: 3578
Registrován: čtv 17 bře 17:15

Re: BMW Divize

Příspěvek od jerry »

Za běžný servis to také nepovažuji. Informace od pavprocha také nejsou povzbudivé. A já nejsem v tomto moc dítko štěstěny. Tak s tím musím kalkulovat.
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
Uživatelský avatar
Snowman000
Letec
Příspěvky: 5661
Registrován: čtv 17 bře 09:36
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: BMW Divize

Příspěvek od Snowman000 »

Mozno zniem moc negativisticky, ale sam mam raz za cas (aktualne tiez) chut risknut nejaku E90/E91 a mat to jak druhe auto, trochu na vyblbnutie ale dostatocne priestranne abych tam strcil rodinu, ale vzdy sa naslo nieco co ma od toho odhovorilo...a vacsinou to bol "bezny servis"...a najst pekny kus tiez nie je najlahsie...
Konzerva od sardiniek s LSD
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Duke_Luke
Pan Řidič
Příspěvky: 283
Registrován: pon 19 srp 11:15

Re: BMW Divize

Příspěvek od Duke_Luke »

Tak pri jazdenke s nabehanymi km uz tieto veci vsetko bezny servis su. Ak si nemyslite, ze to je bezny servis, tak potom odporucim kupit bud nove auto, alebo jazdenu toyotu benzinovu, ktora nema turbo a je to aj jazdenka drziak. Ale za cenu, ze to vykonovo nijako nejde a placete zakazdym, ked mate nalozene auto. Uz len VW grupa vsade menia remenove rozvody pri 150t km AJ s vodnou pumpou. Staci si popozerat par videi od servisakov na youtube a viete na com ste. Ano, za mna je toto vsetko bezny servis co som vymenoval . A bud sa s tym clovek cim skor vyrovna a je pripraveny, ze bude musiet dat casom na to peniaze a hlavne ich MA, alebo proste bude v naivite a potom bude nadavat a plakat po forach, ked mu tieto bezne servisne veci odijdu. Lebo s tym nepocital. Este stare zlate pravidlo z minulosti bolo, ze veci drzali 200-220t km a potom postupne odchadzali. To boli tak auta vyrobene do roku 2015.Zial teraz sa setri neskutocne a tam uz clovek musi s takymto servisom na autach pocitat uz pri 150-170t, co je na zaplakanie. Odporucam si pozriet napr na youtube kanal Volant.TV , kde popisuju zavady aut jednotlivych znaciek, to sa clovek nestaci cudovat nad poruchami a casovanymi bombami, kde lietaju opravy v tisicoch eur.
Uživatelský avatar
Snowman000
Letec
Příspěvky: 5661
Registrován: čtv 17 bře 09:36
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: BMW Divize

Příspěvek od Snowman000 »

Ze sa ten Passat z 2017 s 2.0 TSI a 206kW nie a nie posrat a to ma 330000km s povodnou vodnou pumpou, turbom, vstrekmi, tesneniami a to vsetko pri 30tisicovom intervali, a medzi nimi si dovoli vypytat az 1l oleja...bol tam jeden jediny nestandardny zásah mimo predpisanych ukonov a to dekarbonizacia pri 250tisic danu skor tym, ze to chodilo casto kratke mestské trasy...

Ale vravim, kazdy nech si zvazi podla seba. Nikomu nic nevnucujem a so svojimi peniazmi nech si kazdy robi co uzna za vhodne, vid PP.
Konzerva od sardiniek s LSD
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Uživatelský avatar
mattonecz
Letec
Příspěvky: 3389
Registrován: čtv 01 zář 10:56

Re: BMW Divize

Příspěvek od mattonecz »

No dnes shanet e90 natoz e46 co nebude ve smrti je asi nadlidsky ukol.
2022 Audi A4 Allroad 40TDI 150kw
ex :( 2022 Audi Q5 50TDI 210kw
jerry
Letec
Příspěvky: 3578
Registrován: čtv 17 bře 17:15

Re: BMW Divize

Příspěvek od jerry »

Sehnat se čas od času dají i ve vynikajícím stavu s málo kilometry od 1.majitele, ale jsou to tzv. Sammlerstück a podle toho je cena vysoko.
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
Uživatelský avatar
Předseda
Letec
Příspěvky: 1493
Registrován: stř 16 úno 11:20

Re: BMW Divize

Příspěvek od Předseda »

Jestli N52/N53/N54 je dle mého celkem fuk. Buď chci turbo nebo ne. A dál už je to o nabídce daného auta kolik za to.
Já jsem s N53 poměrně spokojený. Ale je třeba si ujasnit co člověk od toho čeká. Přeci jen jsou to přes 15 let stará auta.
Já mám aktualně najeto 232 a kupoval jsem s 132kkm od prvního majitele. Během tovární záruky vyměněno HPFP a 3x vstříky. Já sám jsem za těch 100kkm měnil:
  • 2x vstřiky
  • 6x zapalovacích cívek (což asi nebylo třeba)
  • těsnění olejového domečku a ol. chladiče
  • těsnění ventil víka
  • těsnění vany vč. šroubů
  • Měnil jsem i PCV membránu (správně by se měl koupit celý nový kryt ventil víka ale to stojí 10 nebo 12, kdežto ta bembrána je v řádech stokorun...
  • vodní pumpu a NOx čidlo
Teď o víkendu jsem vyměnil chladič spolu s klínovým řemenem (ten byl bez známek opotřebení) a kladku řemenu.
Z neočekávaných věcí to byl 1x doraz pravého zadního tlumiče. A pak hadice = to hodnotim jako největší past. Ten motor umí udělat i 107-110°C, takže nápor na hadice extremní. V Rumunsku mi praskla hadička k expanzní nádržce. Naštěstí jsem s sebou měl alu pásku, takže s průběžným doléváním vody jsem dojel domu. Ale tahle malá pizdovina dokáže odstavit auto.
Pak to byla příruba vodní trubky do bloku motoru. Jel jsem 5km do kaufu, nakoupim a domu jedu na odtahovce. Koupí se buď příruba z duralu na aliexpresu nebo celá nová trubka od Swagu asi za 700 Kč. Další co se dojebalo byla horní trubka do chladiče. Nedala se z ní odpojit malá hadička a tak se konektor radši rovnou zlomil..

Kdo si ale přečte příručku, tak se dozví, že hadice by se měly po cca 4-6 letech měnit. Servisovat se to auto dá. Dílů je všude dost origo nebo kvalitní druhovýroba.

I přes tohle všechno si do toho jednou za čas o víkendu rád sednu a jdu se projet právě tím, že je to takové old school a hezky mechanické.
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16738
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: BMW Divize

Příspěvek od pavproch »

Tak jo, brambor2 je už zase bojeschopný, nekličkuje, jede klidně rovně. Ufff, těch 40 km tam bylo strašných, jak to plavalo všema směrama.
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Duke_Luke
Pan Řidič
Příspěvky: 283
Registrován: pon 19 srp 11:15

Re: BMW Divize

Příspěvek od Duke_Luke »

predseda : tie veci ,co si vymenoval a su spolocne s N53/54 ,som presne menil aj ja :D
Inak ja mam kvoli tym teplotam nahodeny iny termostat oleja a softwareovo si v lete prepinam cez software reflash, ze nema ist voda nad 90C a olej ide vtedy max na 105C. Dost to pomaha motoru a zivotnosti dielov.
Uživatelský avatar
Předseda
Letec
Příspěvky: 1493
Registrován: stř 16 úno 11:20

Re: BMW Divize

Příspěvek od Předseda »

Zajímavé.. jak to funguje? Kdo to dělal? Nicméně turba mají asi separé olejový chladič. 53ka má ol. chladič u domečku filtru. A je to chlazené vodou.
nicméně, že jde voda až někam k 110°C mi nevadí. Nechávám to tak, jak to v Mnichově vymysleli. Když jsem si četl, že např. ventilator chladiče funguje i jako generátor, tak jsem čučel. Prý se roztočí, pak vypne a z doběhu ŘJ pozná zda je ventilator v cajku :D A vzhledem k tomu, že ujíždím na fci vstveného spalování, což je samo o sobě hi-tech, tak se snažím to moc nerozmrdat nějakým jiným řešením.
Odpovědět