BMW Divize

Audi, BMW, Mercedes, Porsche, Volkswagen ad.
Odpovědět
jerry
Letec
Příspěvky: 3580
Registrován: čtv 17 bře 17:15

Re: BMW Divize

Příspěvek od jerry »

Dotaz pro bmw znalce. M54 nebo N52 nebo N54, který z těch motorů byl nejlepší a nejméně problémový?
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
Uživatelský avatar
Snowman000
Letec
Příspěvky: 5661
Registrován: čtv 17 bře 09:36
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: BMW Divize

Příspěvek od Snowman000 »

N54 urcite ne, tam tych problemov bolo dost kedze je to uz turbo a M54 a N52 si mozu podat asi ruky, kedze ich trapi viacmenej to jedno a to same, ze tomu furt niekade ubuda olej...bud dnu alebo von @-)
Konzerva od sardiniek s LSD
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16738
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: BMW Divize

Příspěvek od pavproch »

Tak. Mám doma dva N52B30 a jeden olej žere dost, druhý skoro vůbec. Dohromady na nich najeto už ke 200tis km. S N54 resp M54 zkušenost nemám, co sem kde načetl, tak N54 nebyly moc spolehlivé a M54 taky žerou wolej.
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
jerry
Letec
Příspěvky: 3580
Registrován: čtv 17 bře 17:15

Re: BMW Divize

Příspěvek od jerry »

Díky. Tak nějak si dělám přehled ve starších autech, protože jsem zjistil, že nové už si nemohu koupit. Ne kvůli financím, i když pálky to jsou pěkné, ale kvůli asistentům, designu palubky a udušenosti motorů. Asi by mi jako staré konzervě jeblo. Spíš se budu poohlížet po hodně zachovalých kouscích okolo. Naposled mi utekl mustang za zajímavou cenu, teď jsem odřekl 335 kvůli bi-turbu.
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
Duke_Luke
Pan Řidič
Příspěvky: 283
Registrován: pon 19 srp 11:15

Re: BMW Divize

Příspěvek od Duke_Luke »

Neda mi tu nereagovat, lebo ja sa smejem trosku z ludi, co akoze nieco nacitali a nevlastnili ,ale pisat budu hluposti - bez urazky. Vlastnim N54 motor 8 rokov a na to auto nedam dopustit. Pojde na predaj, ale cisto len z rodinnych dovodov. Mam na nom najazdene 230t km. Turba povodne a je to aj natunovane. Ked sa o to auto clovek stara, nie je ziaden problem. Len udrzba ako kazde dalsie ine auto. N54 je vyrazne spolahlivejsie ako aj prva generacia N55, kde sa zadieraju ojnicne loziska a kluka nie je kovana uz.
N52 by som ja nerozmyslal vobec. N53 tiez nie - tam ma clovek problem s NOX systemom vo vyfuku a to ked sa pokasle, tak je to pruser cele dat dokopy. N54 by som bral hocikedy. AK mala spravny servis
jerry
Letec
Příspěvky: 3580
Registrován: čtv 17 bře 17:15

Re: BMW Divize

Příspěvek od jerry »

A co starší M54? Stejně se mi líbí e46 nejvíc.
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
Uživatelský avatar
Snowman000
Letec
Příspěvky: 5661
Registrován: čtv 17 bře 09:36
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: BMW Divize

Příspěvek od Snowman000 »

Duke_Luke píše: pát 08 bře 11:30 Neda mi tu nereagovat, lebo ja sa smejem trosku z ludi, co akoze nieco nacitali a nevlastnili ,ale pisat budu hluposti - bez urazky. Vlastnim N54 motor 8 rokov a na to auto nedam dopustit. Pojde na predaj, ale cisto len z rodinnych dovodov. Mam na nom najazdene 230t km. Turba povodne a je to aj natunovane. Ked sa o to auto clovek stara, nie je ziaden problem. Len udrzba ako kazde dalsie ine auto. N54 je vyrazne spolahlivejsie ako aj prva generacia N55, kde sa zadieraju ojnicne loziska a kluka nie je kovana uz.
N52 by som ja nerozmyslal vobec. N53 tiez nie - tam ma clovek problem s NOX systemom vo vyfuku a to ked sa pokasle, tak je to pruser cele dat dokopy. N54 by som bral hocikedy. AK mala spravny servis
OK jak myslis, som rad, ze si spoko s N54, ja ju na zaklade skusenosti ludi okolo, ktory nemaju problem sa o auta starat a nemaju problem do noch investovat, si s nimi uzili svoje moc neodporucam. Zaroven ma uprimne bavi odsudenie N52, ale na N54 nedas dopustit.
PS: o N55 tu nikto nic nehovoril...

M54 bude chciet pretesnit nakomplet, vsetky tesnenia budu jak puky tvrde, k tomu disa klapka a vanos mozu pohnevat. E46 bude mat ale hlavne problem s hrdzou, s nou bude "najvacsia zabava".
Konzerva od sardiniek s LSD
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Duke_Luke
Pan Řidič
Příspěvky: 283
Registrován: pon 19 srp 11:15

Re: BMW Divize

Příspěvek od Duke_Luke »

Zaujimalo by ma, co je myslene pod pojmom : si s nimi uzili svoje moc neodporucam = co tam bolo akoze mimo beznych servisnych veci ? Ze musis vymenit vstrekovace ako na kazdom aute aj dizloch po 200t km napriklad, ako som to riesil aj ja? alebo ze po 170t km ti uz netesni olejova vana a musis vymenit tesnenie ? Tak ako tecu casom vsetky motory vsetkych znaciek niekde a musis niekde proste riesit unik oleja ? Alebo ze ti odijde vodna pumpa ,alebo netesni ako u vacsine aut ? U mna je neodporucanie motora vtedy, ak ti odpali ventil a sposobi destrukciu motora, alebo sa ti zadrie ojnicne lozisko a piest vyleti cez blok, alebo mas nejaku inu technicky zlozitu vec na riesenie - co N54 urcite nema. Alebo to turbo ? A turbo sa nemeni na ostatnych motoroch casom ? Vsetko toto je len SERVIS s postupnym nabiehanim kilometrov. Nic nenormalne mimo bezne tieto vymeny. Takze ano, stojim si za tym, ze N54 je v tomto bezproblemova s takymto beznym servisom casom.
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16738
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: BMW Divize

Příspěvek od pavproch »

Jenom doplním (čistě subjektivní) dodatek: N54 je foukaný motor = pro mě NO GO. Ale každý to máme jinak.
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
Snowman000
Letec
Příspěvky: 5661
Registrován: čtv 17 bře 09:36
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: BMW Divize

Příspěvek od Snowman000 »

Tak asi mame kazdi z nas inu mienku o tom, co znamena bezny servis.
Lebo ja osobne toto za bezny servis teda nepovazujem (pri aute co ma u teba najazd 230000km), urcite nie ked vacsina z toho su veci, ktore znamenaju rozsvietenie kontrolky motora a potrebu navstivit servis, diagnostikovat, co zase tomu je a nie su zalezitostou, ktoru si poriesi bezny uzivatel so srovbovakom v ruke. A doplnil bych k tomu vyctu este palivovu pumpu znamu ako HPFP.
Alebo poviem inak, NIE, nie je nic z toho co si vypisal ako bezne "u vsetkych motoroch vsetkych znaciek".
Zaroven uznavam, ze sebevrazedne sklony zname z V8 a V10 z dielne BMW alebo boxerov od Subaru to nema :ympray:

Toto si proste Jerry musi zvazit sam, zaroven tu PP celkom vyzivne dokumentuje jeho nazivanie s byvalou N53 a sucasnou N52 (v dvoch kusoch).
Konzerva od sardiniek s LSD
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Odpovědět