Lampárna (stěžovatelna)
Re: Lampárna (stěžovatelna)
Také doufám, že se to otočí. Můžeme si za to sami. Podceňovali jsme volby do evropského parlamentu a tím se tam dostali lidé, kteří dusí svobodnou společnost ve jménu jakéhosi jejich dobra. Ale hodně lidí už to pochopilo. Proto budou nastávající evropské volby tak důležité. Je to možná poslední šance, jak vývoj pozměnit. Cítím jak tady v Německu, tak i v Česku velkou touhu po změně současného směřování EU.
Naposledy upravil(a) jerry dne čtv 07 bře 09:41, celkem upraveno 1 x.
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
Re: Lampárna (stěžovatelna)
A ten vývoj, podobně jak píše honziss: některé věci se povedly více, některé méně. V globále těch plusů je násobně více než mínusů.
Pokud porovnám dnešní typické auto (třeba OIII) s Feldou typickou pro devadesátky, jsem rád, že řídím dnešní auto a ne to devadesátkové. Záměrně uvádím OIII a ne třeba to, čím reálně jezdím. A ne, není ani porovnatelné nové dnes a novým tenkrát.
Pokud porovnám dnešní typické auto (třeba OIII) s Feldou typickou pro devadesátky, jsem rád, že řídím dnešní auto a ne to devadesátkové. Záměrně uvádím OIII a ne třeba to, čím reálně jezdím. A ne, není ani porovnatelné nové dnes a novým tenkrát.
2024: Audi A5 Sportback S line 45 TFSI, 195kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
Re: Lampárna (stěžovatelna)
Felda byl facelift Favoritu, auta vyvinutého za komunistické nouze. Porovnatelná je nabídka třeba německých aut. A tam už je to někdy opačně. Raději bych bmw z konce devadesátek než dnešní přeplněné elektronikou.
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
Re: Lampárna (stěžovatelna)
Vše vyjmenované mám ve všech 3 autách na tlačítka a k tomu ještě žádné otravné asistenty. Mám vůbec ještě šanci obnovit vozový park? Odpovím si sám. Nemám
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
Re: Lampárna (stěžovatelna)
Ovladani hlasitosti - asi neznam auto, ktery by nemelo hw ovladac na volantu...? Tesla ma kolecko, funguje skvele podle toho jak rychle s nim otocis, o tolik prida, staci ti jeden pohyb palcem. Yaris na to ma 2 maly tlacitka z celkovych 18ti! na volantu. A ano, jsou to ty nejmensi
Vyhrivani/ventilace sedadla a volantu - mam nastaveny na auto a od ty doby jsem na to nesahnul. V yarisu jsou na to hw tlacitka, jedno vlevo pod volantem, druhy blbe pred radici pakou - fakt supr!
Nastaveni klimy - mam nastaveno 20 stupnu na auto a jedinou zmenu delam kdyz jedu dlouhou trasu v triku na 21 - vazne na to potrebuju hw tlacitko?
Sterace - tlacitko na volantu mi prijde lepsi nez packa, kdyz ho zmacknu, auto jednou setre, kdyz chci pridat/ubrat rychlost, udelam to koleckem hned vedle, kdyz jednou setru, automaticky se otevre nabidka vlevo dole na obrazovce (3-4 cm od volantu) kde muzu udelat zbytek nastaveni - easy.
Tim chci rict, ze predepsat na neco hw tlacitko nebo packu neni vyhra. Euro NCAP by se mel spis zamerit na komplexni kontrolu funkcnosti jednotlivych prvku a skutecny dopad na pozornost nez tupe predepsat cudlik. Radsi budu mit auto s vyladenym ovladanim fci na volantu+displeji nez euro ncap pozadavky splnujici auto co fungujou vyrazne hur.
R4...258k
R3...261k
EV...264k
R3...261k
EV...264k
Re: Lampárna (stěžovatelna)
Tak NCAP asi bere v potaz pouze ty prvky výbavy, které jsou povinné. Proto tam nejsou vyhřívané židle, i když nevím o autě, které by je nemělo řešené HW. Klima je asi braná, že když je automatická (párovaná s profilem řidiče), není potřeba ji regulovat, tělesná potřeba se ti většinou nemění. Já mám 23st. v zimě, 21,5st. v létě a celý půlrok na to nemusím sáhnout. Někdo na to nesáhne za celou životnost vozu. Ale výjimky existují, ne že ne.
Přepínání stanic rádia + hlasitosti, to nemáš na volantu? Musí tam být duplicitní tlačítka u rádia (a tedy trojí ovládání)?
2024: Audi A5 Sportback S line 45 TFSI, 195kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
Re: Lampárna (stěžovatelna)
Tak v A4 B5 z devadesátek jsem se něco najezdil. Je to to německé auto, o kterém hovoříš? Ne, fakt se to s dnešními auty nedá srovnat ani smykem.
A pokud porovnáváš BMW z devadesátek s dnešní Fabií, tak porovnáváš jabka a hrušky. Pokud BMW dříve a teď, tak proč by to mělo být to staré? Jasně, nemá nějaké asistenty, ale jinak? Pohodlí jednoznačně nové. Doplňková výbava asi taktéž. Bezpečí taktéž. Výkon taktéž.
Mít devadesátkové auto jen proto, abych byl dost cool? To mi přijde málo. Pokud ne, co podle tebe to staré má a nové nikoliv?
Vlastně nevím, proč někomu třeba vadí digitální budíky. Jestli to je digi nebo analog je přeci buřt, funkci to plní oboje stejně - zobrazuje rychlost. U digitálu mám možnost si je přizpůsobit, což u analogových nemám. Důvod pro klasické budíky (kromě subjektivního dojmu, že se mi třeba více líbí nebo jsem zpátečník), je jaký?
2024: Audi A5 Sportback S line 45 TFSI, 195kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
Re: Lampárna (stěžovatelna)
- víceobjemové a víceválcové motory
- lepší reakce motorů, protože menší eurodeka
- nižší hmotnost, což se pozná v zatáčkách
- možnost manuální řazení v každém autě
- méně elektroniky, tedy menší poruchovost
Vše vyjmenované je prokazatelné. Zbývá ještě jeden subjektivní faktor a tou je design. Většina dnešních aut designově na jedno kopyto, eleganci nahradila asijská nevkusnost a mohutnost. S tím souvisí i budíky v kapličce, elegantní tradice, která k autům patřila.
Naposledy upravil(a) jerry dne čtv 07 bře 11:32, celkem upraveno 1 x.
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
Re: Lampárna (stěžovatelna)
Navíc "analog" budíky jsou už víc než 20 let stejně digitální. Žádná vazba bowdenem na otáčky motoru, os atd. Vše senzory a ukazuje to to, co SW v panelu řekne. Známé je to u teploměrů - ukazují 90 °C, ať už má motor 80 nebo 110. Lidi prý znervózňovalo, že se ručička hýbe a chtěli po servisech, ať to řeší
Nejdřív Pionýr, pak Favorit, Fabia, Focus, Superb, Kodiaq a teď Octavia se Superbem. Ale Pionýr mi pořád zůstal...