Tak tak. Za roční lupen tady neprojedu ani jednou Itálii shora dolu. Chorvatsko jednou tam a zpět asi ano. Makedonie krásné cca 1kc/km (při avg platu 500E bomba jako svina).
Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd)
Moderátor: řidičBOB
Re: Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd)
2024: Audi A5 Sportback S line 45 TFSI, 195kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
Re: Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd)
D1 Praha - Hladke zivotice cca 345km, 1denni lupen 200Kc
Tomei hwy Tokyo-Nagoya cca 335km, myto 7,830JPY cca1,230Kc
zlaty jednodenni lupen
Tomei hwy Tokyo-Nagoya cca 335km, myto 7,830JPY cca1,230Kc
zlaty jednodenni lupen
A6 C7 3.0tfsi na steroidech 416hp
ex. A6 C6 2.8fsi 210hp
ex. A6 C6 2.8fsi 210hp
- Truck Daškam
- Letec
- Příspěvky: 2714
- Registrován: pát 06 lis 22:10
Re: Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd)
petr_riha: O mě nejde, já po dálnici osobákem jezdím minimálně a klidně po ní nebudu jezdit vůbec - jedu si klidně po státovce, což je větší zábava.
Služební auta najezdí po dálnici nepoměrně více kilometrů, než ta soukromá. Nevím proč děda s Fabií, co ročně najezdí to co služebák za měsíc má platit ročně stejnou částku?
Další věc je, že celej systém s dálničníma známkama něco stojí - včetně kontrol, kterým se musí někdo věnovat a bejt k tomu nějaká technika
Ten kdo má auto na IČO, ušetří dost na DPH jak při koupi auta, tak odpočtu z PHM.
Služební auta najezdí po dálnici nepoměrně více kilometrů, než ta soukromá. Nevím proč děda s Fabií, co ročně najezdí to co služebák za měsíc má platit ročně stejnou částku?
Další věc je, že celej systém s dálničníma známkama něco stojí - včetně kontrol, kterým se musí někdo věnovat a bejt k tomu nějaká technika
Ten kdo má auto na IČO, ušetří dost na DPH jak při koupi auta, tak odpočtu z PHM.
Chápeš to?
Re: Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd)
Pokud děda s Fabií najede pár km ročně, nikdo ho nenutí využívat dálnice.
Paradoxně, pokud by bylo mýto, tak spousta lidí dálnice využívat nebude, a to ani ti, kteří by jezdili pravidelně pár kilometrů a za rok by zaplatili méně než za dálniční známku. Tu koupí jednou ročně a jsou s tím v pohodě, zatímco kdyby měli za každý průjezd svého párkm úseku platit pětikorunu (ročně třeba litr), raději ho objedou. Psychologie.
To je hóóódně zjednodušené vidění světa. Vidíš jen jednu stranu mince, překvapivě tu, která se ti hodí. Ale není jediná. Navíc ne všichni IČaři jsou plátci DPH.Truck Daškam píše: ↑čtv 07 bře 08:13 Ten kdo má auto na IČO, ušetří dost na DPH jak při koupi auta, tak odpočtu z PHM.
Paradoxně, pokud by bylo mýto, tak spousta lidí dálnice využívat nebude, a to ani ti, kteří by jezdili pravidelně pár kilometrů a za rok by zaplatili méně než za dálniční známku. Tu koupí jednou ročně a jsou s tím v pohodě, zatímco kdyby měli za každý průjezd svého párkm úseku platit pětikorunu (ročně třeba litr), raději ho objedou. Psychologie.
2024: Audi A5 Sportback S line 45 TFSI, 195kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
- Truck Daškam
- Letec
- Příspěvky: 2714
- Registrován: pát 06 lis 22:10
Re: Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd)
petr_riha: Já taky neříkám zavádět mýto - prostě nemít žádný extra poplatky.
Prostě do 3,5t dálnice gratis, platba za ně by byla v silniční dani
O něco by se zvýšila silnička, odpadlo by financování správy dálniční známky... Jo, asi by stát o něco přišel, ale...
Prostě do 3,5t dálnice gratis, platba za ně by byla v silniční dani
O něco by se zvýšila silnička, odpadlo by financování správy dálniční známky... Jo, asi by stát o něco přišel, ale...
Chápeš to?
Re: Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd)
jak sem psal, může to být klidně 10 násobek, ale 30 násobek je trošku overkill. No nic.
BTW mýto je alespoň spravedlivé. Já co najedu po dálnicích pár tisíc km ročně, tak mě vychází pri paušální ceně km řádově víc, než ten, co najede ročně 50 tisíc. A opotřebení dálnice jaksi souvisí s najetejma km, že. A kdyby bylo mýto nastavené nějak rozumně ( 50halířu za km - což při dnešní cene odpovídá zhruba 5000km po dálnicích), tak s ním nemám problém.
Re: Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd)
Mýto, aby bylo spravedlivé, muselo by být nejen od km, ale i od hmotnosti vozu. Protože kila ničí silnici (říkám jako majitel SUV). Na druhou stranu vyjmutí z dálniční známky EL, která jsou ještě těžší, je úplně nonsens.spooon píše: ↑čtv 07 bře 09:12 BTW mýto je alespoň spravedlivé. Já co najedu po dálnicích pár tisíc km ročně, tak mě vychází pri paušální ceně km řádově víc, než ten, co najede ročně 50 tisíc. A opotřebení dálnice jaksi souvisí s najetejma km, že. A kdyby bylo mýto nastavené nějak rozumně ( 50halířu za km - což při dnešní cene odpovídá zhruba 5000km po dálnicích), tak s ním nemám problém.
TD:
Není důvod, proč by užívání dálnice mělo záviset na tom, jak jsem koupil auto (jestli na IČ nebo ne). To nedává logiku. Taky by mohly platit jen bílá, šedá a modrá auta. Logiku to bude mít stejnou.
Btw. právě, že ten výběr je to nejdůležitější. DZ je v principu další daň, pro mnoho lidí jako jediná (jedna z mála) volitelná.
2024: Audi A5 Sportback S line 45 TFSI, 195kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
Re: Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd)
to by bylo vůbec nejlepší.
Když se může cena povinného odvíjet od hmotnosti (kde souvislost s cenou nechápu), tak proč by to nemělo být u mýta, kde to dává smysl? Ale tohle všechno je jen zbožné přání.
Re: Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd)
U pov to je dle objemu (jestli se teda něco nezměnilo), ne podle hmotnosti. Ale ani tam ta úměra nefunguje a je nesmyslná.
2024: Audi A5 Sportback S line 45 TFSI, 195kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
- Truck Daškam
- Letec
- Příspěvky: 2714
- Registrován: pát 06 lis 22:10
Re: Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd)
Tak u POV to není jen dle objemu, ale i dle bydliště a věk..
Nebavím se o tom, že by DZ byla nějakým extra poplatkem k silniční dani - byla by skrytou součástí, stejně jako ted je její skrytou součástí příspěvek na nemakačenka na dávkách
Nebavím se o tom, že by DZ byla nějakým extra poplatkem k silniční dani - byla by skrytou součástí, stejně jako ted je její skrytou součástí příspěvek na nemakačenka na dávkách
Chápeš to?