Řidiči, co to mají v ruce...
Moderátor: řidičBOB
Re: Řidiči, co to mají v ruce...
Pokud je zákon, že auto musí mít předepsaná světla, musí je mít. Pokud ten samý zákon hovoří o tom, že něco je mít nemusí, tak kde je problém? Lobuj o novelizaci zákonu.
Když potkáš babettu, která blinkry nemá, tak co? Asi jí sražíš a budeš tvrdit, že má mít světla, což?
Když potkáš babettu, která blinkry nemá, tak co? Asi jí sražíš a budeš tvrdit, že má mít světla, což?
2024: Audi A5 Sportback S line 45 TFSI, 195kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
Re: Řidiči, co to mají v ruce...
Mám 2 kola a obě bez odrazek. Tady v Německu povinnou výbavu nemusí mít sportovní kolo pod 10 kg hmotnosti. Což obě splňují a jsem tomu rádpetr_riha píše: ↑čtv 29 úno 11:37 A ano, i na kolo asi různá světla dát jdou, ale nad rámec toho, co zákon přikazuje. Dej si tam třeba 30 žárovek, to je tovje věc, ale to, co je povinné a závazné pro všechny, je definováno zákonem - odrazová světla vždy (tuším 10 celkem, jestli dobře počítám), přední bílé a zadní červené při snížené viditelnosti.
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
Re: Řidiči, co to mají v ruce...
skůtr je cizozemsky koloběžka. A pokud jde o druh vozidla, je to jasný. Koloběžka spadá pod jízdní kola, takže pokud se bude pohybovat v provozu, měla by mít podobné vybavení jako kolo, čiže blinkry mít nemusí. Pokud to má pohon rychlejší a silnější než je předepsáno pro jízdní kola, pak je to motocykl, musí být schválený do provozu a má to papíry a vybavení tomu odpovídající. Což dnes znamená i blinkry.
Pokud to vybavení nemá, ať už v té či druhé kategorii, není to způsobilé k provozu a nemá to v provozu jezdit.
Coby praktikovi mi připadá docela blbý na takových těch subtilních hračkách s pidikolečkama jezdit v provozu. Docela by mě zajímalo jak na tom probíhá nouzový brzdění nebo přejetí tramvajový koleje. Ukazování směru rukou, hmm, pustit jednou rukou řídítka když na tom stojíte jak vocas na jedný noze, z toho by taky mohlo být pěkný rypákový rytí. Tomu by blinkr prospěl akorát že by ho asi musel mít člověk za ušima.
Pokud to vybavení nemá, ať už v té či druhé kategorii, není to způsobilé k provozu a nemá to v provozu jezdit.
Coby praktikovi mi připadá docela blbý na takových těch subtilních hračkách s pidikolečkama jezdit v provozu. Docela by mě zajímalo jak na tom probíhá nouzový brzdění nebo přejetí tramvajový koleje. Ukazování směru rukou, hmm, pustit jednou rukou řídítka když na tom stojíte jak vocas na jedný noze, z toho by taky mohlo být pěkný rypákový rytí. Tomu by blinkr prospěl akorát že by ho asi musel mít člověk za ušima.
Re: Řidiči, co to mají v ruce...
takže to je taková Formule 1 bez blinkrů v provozu. Estlivá je to pravda, tak to je jeden z nejdebilnějších předpisů. Jakou to má výhodu jezdit bez odrazek? Až tě někdo zabije, bude zproštěn viny protože cyklista se dobrovolně vzdal svého bezpečí?jerry píše: ↑čtv 29 úno 17:26Mám 2 kola a obě bez odrazek. Tady v Německu povinnou výbavu nemusí mít sportovní kolo pod 10 kg hmotnosti. Což obě splňují a jsem tomu rádpetr_riha píše: ↑čtv 29 úno 11:37 A ano, i na kolo asi různá světla dát jdou, ale nad rámec toho, co zákon přikazuje. Dej si tam třeba 30 žárovek, to je tovje věc, ale to, co je povinné a závazné pro všechny, je definováno zákonem - odrazová světla vždy (tuším 10 celkem, jestli dobře počítám), přední bílé a zadní červené při snížené viditelnosti.
- Truck Daškam
- Letec
- Příspěvky: 2746
- Registrován: pát 06 lis 22:10
Re: Řidiči, co to mají v ruce...
Myslím něco takového - jede to 50km/h, blinkry to nemá. Nevidím rozdíl mezi tímhle a skútrem
https://www.nakup-raz-dva.cz/fotky2446/ ... v1000w.jpg
Píšeš správně, že ukazovat rukou na klasické elektrokoloběžce je riziko - když cokoliv, letíš po hubě a jednou rukou to prostě nedáš
https://www.nakup-raz-dva.cz/fotky2446/ ... v1000w.jpg
Píšeš správně, že ukazovat rukou na klasické elektrokoloběžce je riziko - když cokoliv, letíš po hubě a jednou rukou to prostě nedáš
Chápeš to?
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27923
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Řidiči, co to mají v ruce...
Tak na kole chci být vidět hlavně kvůli svému bezpečí.
Jak se říká - nestačí vidět, ale také je důležité být viděn
Jak se říká - nestačí vidět, ale také je důležité být viděn
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Řidiči, co to mají v ruce...
jerry: bavíme se o CZ zákonech. A ano, i v CZ je to povinné, na kole nemám ani jednu z těch povinných a nikdy nikdo neprudil. Mám jen ve výpletu pár bílých, abych byl v noci vidět z boku, ale oranžové v kolech, na pedálech (není kam), ani přední/zadní nemám. Ve dne nikdo neřeší, za snížené viditelnosti světla.
2024: Audi A5 Sportback S line 45 TFSI, 195kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
Re: Řidiči, co to mají v ruce...
To je otázka, proč to tak je. Asi někomu v DE došlo, že na SPD pedály či podobné se odrazka nedá dát? Nebo se to minimálně nedělá? U nás všichni takoví spodina mimo zákon, byť tolerovaná, v DE v rámci zákona.
Nepřijdu si bez odrazek jako vzdaný svého bezpečí. Dělám pro něj mnohem více, než sada odrazek (ve dne k ničemu, v noci s LED osvětlením též).
2024: Audi A5 Sportback S line 45 TFSI, 195kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
Re: Řidiči, co to mají v ruce...
Pravdu máš, že pokud jezdí člověk jenom ve dne, tak je sice něco povinné, ale nikdo to neřeší ani v Česku, ani v Německu. Také proč, že? A protože jezdím pro zábavu, tak jen ve dne a po vedlejších silnicích nebo v přírodě. Ve městě a na hlavní silnici bych se bál.petr_riha píše: ↑čtv 29 úno 20:29 jerry: bavíme se o CZ zákonech. A ano, i v CZ je to povinné, na kole nemám ani jednu z těch povinných a nikdy nikdo neprudil. Mám jen ve výpletu pár bílých, abych byl v noci vidět z boku, ale oranžové v kolech, na pedálech (není kam), ani přední/zadní nemám. Ve dne nikdo neřeší, za snížené viditelnosti světla.
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
Re: Řidiči, co to mají v ruce...
Můžeš jezdit i v noci. Přední/zadní odrazka to jsou k ničemu, protože světla. Odrazky na pedálech ti jsou k ničemu, protože světla.
Boční odrazky v kolech jsou fajn, ty tam mám, byť ne takové, jaké být mají (oranžové). Nicméně při dnešních LED světlech je pro kolmo přijíždějící vůz vidět světelný bílý kužel o mnoho dříve, než odrazky v kolech. To už v té době taky můžu být na kapotě daného auta.
PS pro TD: ano, jdu proti zákonu, pokud mě za to bude chtít policista pokutovat, zkusím se s ním domluvit a pokud neustoupí, zaplatím. Nemám s tím problém. A ne, nebudu lobovat za zrušení povinnosti mít odrazky, protože pro mnohé to je za snížené viditelnosti nebo i absolutní tmy jediné "osvětlení", které na bicyklu mají.
Boční odrazky v kolech jsou fajn, ty tam mám, byť ne takové, jaké být mají (oranžové). Nicméně při dnešních LED světlech je pro kolmo přijíždějící vůz vidět světelný bílý kužel o mnoho dříve, než odrazky v kolech. To už v té době taky můžu být na kapotě daného auta.
PS pro TD: ano, jdu proti zákonu, pokud mě za to bude chtít policista pokutovat, zkusím se s ním domluvit a pokud neustoupí, zaplatím. Nemám s tím problém. A ne, nebudu lobovat za zrušení povinnosti mít odrazky, protože pro mnohé to je za snížené viditelnosti nebo i absolutní tmy jediné "osvětlení", které na bicyklu mají.
2024: Audi A5 Sportback S line 45 TFSI, 195kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW