Truck Daškam píše: ↑pon 19 úno 05:18
Hoši mám takovej dotaz. Možná to je všeobecně známý, ale já to nevím
Jak je u EV řešenej diferenciál? Předpokládám že tam není? Mě by zajímalo jak je řešená rozdílná délka dráhy při průjezdu zatáčkou?
99% zcela klasicky - elektromotor/jednostupnova prevodovka/diferencial/poloosy/kola. Pouze modely Plaid od Tesly mají na zadní nápravě motory dva a diff tam pochopitelně není.
Truck Daškam píše: ↑čtv 22 úno 07:39
Aha, já měl za to, že jsou právě el. motory přímo na kolech
Když jsou motory přímo na kolech, tak má každý motor samostatný měnič a funkci diferenciálu obstará elektronika. Výhoda je, ze kromě běžného diferenciálů lze čistě softwarově realizovat uzávěru a nebo otočku kolem vlastní osy. (Levý kola točí dopředu a pravý dozadu)
To musí být slušná práce tohle naprogramovat.. Však to nemůže brát jen v úvahu natočení volantu, ale i rychlost, případný nepatrný prokluz a hlavně reagovat ihned a ne se zpožděním?
Ale ono si to asi dorovná nějakým dalším systémem kontroly trakce asi...
Myslím, že programování je na tom to nejjednodušší. Spíš vyrobit dostatečně malý a lehký motor (s axiálním buzením), který bude mít dostatečný kroutící moment. Pak vyřešit aby se to vešlo do kola vedle konvenční kotoučové brzdy, chlazení a aby to celý nestálo raketu...
a proto se ty motory nedávají do kol, jak si někteří fantastové představovali že to bude skvělý když pak pod autem nebude vůbec nic. On totiž takový motor co by šel dát do kola a nepřidělal víc trůblů než zlepšení, jaksi není k mání a ty požadavky jsou dosti obtížné. Setrvačnost, neodpružená hmota.... A proto je mnohem jednodušší dát motory se stálým převodem normálně do středu auta a do kol je propojit kloubovýma hřídelema.