Elektromobily a vse kolem nich
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Dolan: Zatím jsi ve vedení. Už jsi zde zvládl přimotat covid, Ukrajinu a respirátory, to se jen tak nevidí.
Já v EV vidím atraktivní hračku a bavilo by mě s tím jezdit.
Aby to ale mohlo být hlavní auto, na to musí mít člověk specifické zázemí a využití. Jinak se stane otrokem auta, spotřebiče. To nedává smysl.
Stejně jako nedává smysl odklon od stabilních zdrojů elektřiny a současný tlak na elektrifikaci dopravy, dvě iniciativy s astronomickými náklady, jdoucí proti sobě.
Jestli momentálně EV někomu vychází celkovými náklady lépe proti spalováku, transformace energetiky a výpadek spotřební daně z PHM se postará o to, že v budoucnu už tomu tak nebude. Resp. průměrný náklad na jakoukoliv individuální mobilitu bude vyšší než jsme zvyklí.
Já v EV vidím atraktivní hračku a bavilo by mě s tím jezdit.
Aby to ale mohlo být hlavní auto, na to musí mít člověk specifické zázemí a využití. Jinak se stane otrokem auta, spotřebiče. To nedává smysl.
Stejně jako nedává smysl odklon od stabilních zdrojů elektřiny a současný tlak na elektrifikaci dopravy, dvě iniciativy s astronomickými náklady, jdoucí proti sobě.
Jestli momentálně EV někomu vychází celkovými náklady lépe proti spalováku, transformace energetiky a výpadek spotřební daně z PHM se postará o to, že v budoucnu už tomu tak nebude. Resp. průměrný náklad na jakoukoliv individuální mobilitu bude vyšší než jsme zvyklí.
《》1.5 dCi & 0.9 TCe
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Můj koment z 23 listopadu 2023, který pouze uvedl že v Evropě se nyní prodává více čistě elekrických aut než dieselů, což není kravina ale fakt, získal tuto odpověď :
“Ale Denníčku, tos vážně čekal bezmála 5 měsíců od registrace, abys pak mohl vyzvracet tak trapný, vágní a zavádějící "příspěvek"?
Jsi další z řady zhrzených vlastníků auta na baterky, které raketově ztrácí hodnotu, a nechceš si přiznat, jak jsi hloupě naletěl, nebo volavka?”
řidičBOB EDIT: věnoval bych se tématu. Pokud ti vadí diskuze, tak prosím nediskutuj.
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Ciastocne suhlasim, ZATIAL pre EV musi mat clovek vhodne podmienky/potreby, inak moze byt ciastocne obmedzovany.
Treba si ale uvedomit, ze EV prinasa aj kopec vyhod, ktore spalovak nikdy neponukne. Pekny vikend prajem
Treba si ale uvedomit, ze EV prinasa aj kopec vyhod, ktore spalovak nikdy neponukne. Pekny vikend prajem
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27942
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Jmenuj prosím ty výhody, které spalovák NIKDY neposkytne.
Opravdu mne to zajímá.
Opravdu mne to zajímá.
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Tak malé znehodnocení měny za 10 let? Před 10 lety stála unce zlata 25 tis., dnes dvakrát tolik. A podle toho se odvíjely ceny.
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Dovedl bych si představit bateriáka jako malé auto na krátké popojíždění po městě, kdy se spalovák ani nezahřeje a má vyšší spotřebu. Současně by to prospělo ovzduší a parkování ve městech. Na podobné jsem měl před lety pandu, nízká pořizovací cena, malý motor, malá spotřeba, dobré parkování a navíc dobrej hec pro lidi, co věděli, že bych měl na S-Klasse. Co já se nasmál od ucha k uchu. Ale kolik takových bateriáků je a navíc za nízkou cenu jako panda? Celé se to zvrtlo špatným směrem.honziss píše: ↑čtv 18 led 15:33 Přijde mi, že si tu prostě někteří jen za každou cenu odmítají přiznat, že by EVčka mohla být v některých situacích normálně použitelná auta..? Já nejsem zastánce žádné technologie, při nákupu vybírám podle toho co se mi líbí a nejvíc sedí mým potřebám. Vyzkoušel jsem kde co od 66kw dieslu po 260kw hybrid a sem jen píšu svoje zkušenosti.
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Můžeš tomu šlapat na krk od startu, je to tišší a lokálně bez emisí. Ale těch nevýhod je tolik, že pro většinu uživatelů převažují.
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Jeden z duvodu, proc jsem vzal m3 a ne treba znova giulii nebo 3er byla prakticnost. Muzu mit male auto, do ktereho ale nalozim 690l veci.
Druhy duvod treba cena. Kdyz nakonfigurujes vyse uvedena auta do aspon podobne vybavy jako ma v zakladu m3, tak jsi +200-250tkc...? A v prvnich letech to bude dalsich +100tkc za servis.
A jasne, ja naprosto pripoustim, ze v nekterych situacich muze byt ev auto otravny, kdyz proste bude blba shoda okolnosti. Ale cely to je o tom, jak casto te ev auto vypece a jak casto naopak vyuzijes jeho vyhod.
R4...258k
R3...261k
EV...264k
R3...261k
EV...264k
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Ta nejsilnejsi Kia ev6 by na sypacku do mesta na nakup mohla stacit. A wallbox uz mame…
2.5T, 2x2.0TDI, 2,8DC incoming))