Elektromobily a vse kolem nich

Elektromobily, hybridy, alternativní paliva a vše kolem emisí nebo spotřeby paliva.
Odpovědět
Dolan
Autoškolák
Příspěvky: 35
Registrován: pon 15 led 11:59

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od Dolan »

honziss píše: čtv 18 led 13:59
Dolan píše: čtv 18 led 08:05 Ja neviem no, za 300k si mohol mat jedného solídneho golfa 2.0 tdi
A kolik peknych golfu 2.0 tdi na trhu bude za 10 let?
To som len tak pod*ebol :D
Dolan
Autoškolák
Příspěvky: 35
Registrován: pon 15 led 11:59

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od Dolan »

petr_riha píše: čtv 18 led 14:03 Tak za 10 let nebude ta baterka stát 300k, ale minimálně 350, vlivem inflace. Pokud po nich bude poptávka, což si teda nemyslím, tak klidně 400k.

Dotaz na tebe stále trvá: viewtopic.php?f=28&t=394&start=4140#post_content230526. Kdo je cílovou skupinou pro vyžilou baterku s nejistou životností?

- člověk, který má prachy, nebude udržovat 10letou mrtvolu a koupí nové?
- člověk, který nemá prachy a kupuje ojetinu, těžko vytasí navíc 300-400k za náhradní díl (čímž se dostane skoro na cenu nového)?
A mozno bude aj lacnejsia. Uz teraz klesla cena lithia koncom roka 2023 o mínus 75% oproti zaciatku roka 2023.

Nevidim dovod, aby si niekto, kto ma peniaze, nekupil novu/repasovanu baterku do starsieho auta.
petr_riha
Letec
Příspěvky: 2081
Registrován: pon 11 bře 13:42

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od petr_riha »

Cena lithia mě nezajímá. Zajímá mě (potenciálně) cena baterky.

Proč bych jezdil starším autem? Desetileté auto (nejen EL) plné elektroniky bude o mnoho hůře použitelné než nové. Desetiletý počítač neoblafneš.

Dávat 300k každých kolik? 3-5let? To navíc nedává vůbec smysl ekonomicky.
2024: Audi A5 Sportback S line 45 TFSI, 195kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
Uživatelský avatar
Stepan
Letec
Příspěvky: 5699
Registrován: sob 05 bře 01:27

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od Stepan »

honziss píše: čtv 18 led 13:59
Dolan píše: čtv 18 led 08:05 Ja neviem no, za 300k si mohol mat jedného solídneho golfa 2.0 tdi
A kolik peknych golfu 2.0 tdi na trhu bude za 10 let?
:))
Ten po mě
2.5T, 2x2.0TDI, 2,8DC incoming))
Dolan
Autoškolák
Příspěvky: 35
Registrován: pon 15 led 11:59

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od Dolan »

Preco kazdych 3-5 rokov? Mozno kazdy rok. A mozno ani raz za zivot auta?
honziss
Letec
Příspěvky: 3570
Registrován: úte 08 bře 09:08

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od honziss »

Nemám křišťálovou kouli abych přesně řekl, kdo si bude moci co dovolit za 10 let. Ale, jsou tu určité trendy, které ti napoví:

- baterka v EV vydrží déle než 3-5 let
- vývoj a množství baterek na trhu jde nahoru, tj vliv na cenu v budoucnu je jasný
- množství prodaných aut s rozumným spalovacím motorem je rok od roku horší, pochybuju, že za 10let budeš přehazovat stovky nabídek aut s 2.0tdi a už vůbec si nemyslím, že budou za hubičku

Popravdě, nevím jakou přesně dává tesla záruku na repasovaný baterie. Ale když ti ji vymění, zůstává platit zaruka na jak na auto, tak na baterii, tj asi ti tam nešoupnou něco zcela nevyzkoušenýho co by ti museli měnit pořád dokola....?

Před 10ti lety všichni hejtili hybridní auta, jak budou s vyjetejma baterkama nepoužitelný a jak budou jejich nový baterky stát nesmysl. Realita? Nový baterky do hybridů jsou v řádech nižších desítek tisíc, hybridní systém automobilek, které s nimi začly brzo a mají historii jsou prakticky nesmrtelný. Repas baterky do hybridu dělá kde kdo, žádná věda to není.
R4...258k
R3...261k
EV...264k
honziss
Letec
Příspěvky: 3570
Registrován: úte 08 bře 09:08

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od honziss »

Přijde mi, že si tu prostě někteří jen za každou cenu odmítají přiznat, že by EVčka mohla být v některých situacích normálně použitelná auta..? Já nejsem zastánce žádné technologie, při nákupu vybírám podle toho co se mi líbí a nejvíc sedí mým potřebám. Vyzkoušel jsem kde co od 66kw dieslu po 260kw hybrid a sem jen píšu svoje zkušenosti.
R4...258k
R3...261k
EV...264k
petr_riha
Letec
Příspěvky: 2081
Registrován: pon 11 bře 13:42

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od petr_riha »

honziss: to, že EV je pro určité lidi a účely užití v pořádku (kolem komína), nepopírám. Jen ne za tu cenu. Jen jsi napsal, že repas baterka stojí X, a mě se to X zdá ekonomický nesmysl. Tak mě zajímalo, když jsi tu cenu označil jako dobrou, kde vidíš cílového zákazníka. Já ho totiž nikde nevidím. Toť vše.
2024: Audi A5 Sportback S line 45 TFSI, 195kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
petr_riha
Letec
Příspěvky: 2081
Registrován: pon 11 bře 13:42

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od petr_riha »

honziss píše: čtv 18 led 15:23 - baterka v EV vydrží déle než 3-5 let
Repasovaná? Pokud nová vydrží 8 let (běžná záruka, pokud počítám roky, při "běžném" nájezdu skončí dříve, dává se tuším 200kkm), u repasované tipuji cca půlku životnosti. Nikdy nebude jako nová.
honziss píše: čtv 18 led 15:23 - vývoj a množství baterek na trhu jde nahoru, tj vliv na cenu v budoucnu je jasný
Poptávka půjde taky nahoru, tam je ten vliv na cenu opačný.
honziss píše: čtv 18 led 15:23 - množství prodaných aut s rozumným spalovacím motorem je rok od roku horší, pochybuju, že za 10let budeš přehazovat stovky nabídek aut s 2.0tdi a už vůbec si nemyslím, že budou za hubičku
Tak já nejsem cílovka ani na toto. Nicméně opakuji mou domněnku, že kdo bude mít peníze, koupí nové, kdo ne, koupí ojetinu, ale nebude mít jednou tolik na baterku. Proto lidi kupují staré hajtry, protože na novější nemají. Průměrná cena ojetiny je dneska někde kolem 200kKč (plus minus, nehledal jsem, tipuji), ty mluvíš o tom, že si lidi koupí auto za 500kKč + 300kKč za baterku. To nevychází.
honziss píše: čtv 18 led 15:23 Popravdě, nevím jakou přesně dává tesla záruku na repasovaný baterie. Ale když ti ji vymění, zůstává platit zaruka na jak na auto, tak na baterii, tj asi ti tam nešoupnou něco zcela nevyzkoušenýho co by ti museli měnit pořád dokola....?
tak po 10 letech, resp. po 8, kdy skončí záruka na baterku, bude auto jako celek už dááávno po záruce. To není point.
honziss píše: čtv 18 led 15:23 Před 10ti lety všichni hejtili hybridní auta, jak budou s vyjetejma baterkama nepoužitelný a jak budou jejich nový baterky stát nesmysl. Realita? Nový baterky do hybridů jsou v řádech nižších desítek tisíc, hybridní systém automobilek, které s nimi začly brzo a mají historii jsou prakticky nesmrtelný. Repas baterky do hybridu dělá kde kdo, žádná věda to není.
Toto neumím posoudit. Ale vím, že když v hybridu bude baterka KO, pořád tam je alternativa. Máš někde prosím link na ty nižší desítky tisíc Kč? V rychlosti se mi to nepodařilo najít.
2024: Audi A5 Sportback S line 45 TFSI, 195kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
Odpovědět