Elektromobily a vse kolem nich
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Planujem s nim ostat aspon 10 rokov. Kedze bateria je najkritickejsi clanok celeho EV, staram sa o nu co najlepsie v ramci moznosti. Vzhladom k nizkemu najazdu neocakavam, ze ju znicim kilometrami, ale ostava uz len zub casu. Na zaklade mnohych publikovaných studii dodrziavam najviac osvedceny vzor nabijania a vybijania, ktory ma nijako neobmedzuje kedze nabijacku mam k dispozicii kazdy den.
Ak sa to podari, degradacia nebude na zlej úrovni a auto v dobrom stave aj vdaka garazi, neobavam sa nizkej zostatkovej hodnoty takehoto auta. A aj keby bol trh nekompromisny, radsej auto posuniem dalej do rodiny, napr. synovi.
Ak by som toto cele premyslene nemal, nejdem do EV.
Ak sa to podari, degradacia nebude na zlej úrovni a auto v dobrom stave aj vdaka garazi, neobavam sa nizkej zostatkovej hodnoty takehoto auta. A aj keby bol trh nekompromisny, radsej auto posuniem dalej do rodiny, napr. synovi.
Ak by som toto cele premyslene nemal, nejdem do EV.
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Brusel, covid, Ukrajina...to su tak vdacne temy na trollovanie. Slabsi jedinci su v prvej minute agresivni a to clovek ani nestihne povedat svoj nazor.
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Jo zabudol som, v mojom modro-zltom EV jazdim jedine s respiratorom.
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Kolik s nim ročně nájezdis?
2024: Audi A5 Sportback S line 45 TFSI, 195kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Zustatkova hodnota je docela dulezite tema. Kdyz si nekdo koupi vybavou nalozenou elektrickou prvotinu automobilky, ktera s technologii zacla nedavno, tak celkem pochopitelne pri prodeji po kratsi dobe vykrvaci. Ale kdyz clovek neni uplne hloupej a umi trochu pocitat, tak se tomu da vyhnout.
A nemyslim si, že bychom auta po 10ti letech nejak hromadne srotovali pro jejich nepouzitelnost.
A nemyslim si, že bychom auta po 10ti letech nejak hromadne srotovali pro jejich nepouzitelnost.
R4...258k
R3...261k
EV...264k
R3...261k
EV...264k
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Rocny najazd odhadujem na 12000 km
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Elektromobilita v podání EU je jeden velký dotační projekt sám o sobě. Dárci jsou kupující spalovacích aut, kdy výrobci do cen spalováků musí zohlednit pokuty za nadlimitní emise.
Vůbec největší hřích je prodat miniauto s hmotností kolem 900kg (další snížení emisního limitu proti referenčním 1380kg). I s jejich spotřebou pod 5l to pak přináší nižší jednotky tisíc EUR pokuty v přepočtu na vůz.
Reálně nejekologičtější vozy to vymetlo z trhu, zbylé jako VW UP, Suzuki Swift a Toyota Aygo pak podražily o třetinu během zlomové sezóny 2021. Tehdy se limit začal počítat ze 100% registrovaných vozů. Do té doby bylo 5% nadlimitních vozů tolerováno.
Naopak nejlepší do fleetového průměru je 2+tunové EV.
Navýší průměrnou hmotnost a v emisích se počítá 0.
V předchozích letech dokonce bonifikovaná koeficientem 2, pak 1,66 a následně 1,33. Tj. za jedno registrované EV 2x nula do průměru. To byly doby, kdy Škodovka otevřeně říkala, že Citigo-e iV prodává pod výrobními náklady.
《》1.5 dCi & 0.9 TCe
- Snowman000
- Letec
- Příspěvky: 5661
- Registrován: čtv 17 bře 09:36
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Nerobme si iluzie, ze to tak stale nie je, no je to hlavny dovod preco nik nerobi male bateriaky (ktore by boli prave idealne), lebo ked ma baterka stoji 50% ceny auta tak za zvysok uz nie je moc mozne postavit ten zostatok auta. Pri 60000€ krabici ta baterka bude za 20ku a za ten zvysok sa uz nieco snad postavit aj da, ale tu Nemecku pracovnu silu moc zkresat nejde, takze sa aj tak potom niekde setrit musi a ten interier je len kus plastu s tabletom z Aliexpresu.
Vo vysledku automobilke aj staci ak je auto cca 9025€ (pokuty sa platia od 95g na 100km a plati sa 95€ za kazdy gram) v minuse na kazdom aute...kedze ti to vykompenzuje auto s priemernymi CO2 190g na 100km (to ma taky Golf R) a jak pise Zajda, v minulosti to kludne mohol byt dvojnasobok v minuse
Konzerva od sardiniek s LSD
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Re: Elektromobily a vse kolem nich
I kdyby baterka 10 let nedala (a tim nemyslim pokles kapacity, ale ze umre komplet), tak nova nebo repasovana neni zas takova palka. U modelu 3 LR stoji 80kwh repasovana baterka cca 280.000,- vc DPH. Kdyz bych si tim chtel prodlouzit zivotnost auta o 10 let, tak mi to neprijde jako tak velka palka.Dolan píše: ↑stř 17 led 12:38 Planujem s nim ostat aspon 10 rokov. Kedze bateria je najkritickejsi clanok celeho EV, staram sa o nu co najlepsie v ramci moznosti. Vzhladom k nizkemu najazdu neocakavam, ze ju znicim kilometrami, ale ostava uz len zub casu. Na zaklade mnohych publikovaných studii dodrziavam najviac osvedceny vzor nabijania a vybijania, ktory ma nijako neobmedzuje kedze nabijacku mam k dispozicii kazdy den.
Ak sa to podari, degradacia nebude na zlej úrovni a auto v dobrom stave aj vdaka garazi, neobavam sa nizkej zostatkovej hodnoty takehoto auta. A aj keby bol trh nekompromisny, radsej auto posuniem dalej do rodiny, napr. synovi.
Ak by som toto cele premyslene nemal, nejdem do EV.
R4...258k
R3...261k
EV...264k
R3...261k
EV...264k