Řidiči, co to mají v ruce...

Zážitky, zkušenosti, srazy, upozornění na nebezpečná místa i dotěrnou policii.

Moderátor: řidičBOB

Odpovědět
Uživatelský avatar
abgx1
Letec
Příspěvky: 1684
Registrován: stř 14 říj 17:09

Re: Řidiči, co to mají v ruce...

Příspěvek od abgx1 »

Ja len pre predstavu co tomu autu staci na to aby piskalo BRZDETE! (V tomto pripade jedno pipnutie na konci pri preradovani kie)


Alebo rozblikalo vystrazne... Vsimol som si ze velmi radi blikaju pri kombinacii priecna nerovnost + zakruta + brzdenie. Zrejme vtedy zvykne prebliknut ESP a ESP + brzda je silny trigger pre vystrazne.

Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27929
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Řidiči, co to mají v ruce...

Příspěvek od řidičBOB »

Ale oranžové světlo je zpravidla výstražné. Takže má svítit nebo blikat v případě nebezpečí.
Je asi lepší, že řídíš mix a nesedíš někde ve vývojovém odd.
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Uživatelský avatar
Truck Daškam
Letec
Příspěvky: 2750
Registrován: pát 06 lis 22:10

Re: Řidiči, co to mají v ruce...

Příspěvek od Truck Daškam »

Ale oranžové světlo je zpravidla výstražné. Takže má svítit nebo blikat v případě nebezpečí.
Ano, promin. Pochopitelně místo oranžové použít zelenou @-)

Jinak mě zajímá - jak řidič pozná, že hlídání mrtvého úhlu nefunguje? Jasně, asi to dokáže poznat vadný senzor, ale co když bude závada podstatně horší, tj. ten systém nepoběží zkrátka vůbec?
Chápeš to?
Uživatelský avatar
abgx1
Letec
Příspěvky: 1684
Registrován: stř 14 říj 17:09

Re: Řidiči, co to mají v ruce...

Příspěvek od abgx1 »

Mna len napada: aky by potom bol rozdiel v tom ci svetlo svieti ked zaznamena auto alebo v tom aby svietilo ked tam auto nie je?


Tak ci tak by bol v tebou spominanej situacii pokyn na rozsvietenie/zhasnutie svetla v rozpore s realitou.
Uživatelský avatar
Truck Daškam
Letec
Příspěvky: 2750
Registrován: pát 06 lis 22:10

Re: Řidiči, co to mají v ruce...

Příspěvek od Truck Daškam »

abgx1: Jak jsem psal: dokážu si představit, že snadno se zvykne "nic mi nesvítí = jedu". Pak bum a "jéé, ono to nemá hlídání.."
Vlastně úplně to samý, jako když je někdo zvyklej na automatický světla, a pak sedne do hjondé, kde musí otočit vypínačem... :)

Nebo stačila kamarádka, která sedla do půjčený Octavie a nacouvala do auta. Proč? Protože ve svém autě (které měla v servisu) jí to kdyžtak zapípá... A pak jen pronesla: ,,Hm, mě bylo divný to ticho..."
Chápeš to?
petr_riha
Letec
Příspěvky: 2080
Registrován: pon 11 bře 13:42

Re: Řidiči, co to mají v ruce...

Příspěvek od petr_riha »

A zvyknout si na “ono to svítí, asi tam něco bude” podle tebe je problém? Navíc je to jen asistent, řidič by měl sedět za volantem.

Pokud ti to vadí, dá se to v autech vypnout.
A opravdu je super nápad, aby něco svítilo pořad, vc. noci. Doufám, ze se nad tím někdo zamysli a do příštího auta mi to dá.

Jakou to má souvislost s blinkrem? Jako ze když nemám blinkr, nemůže blízko mě někdo byt? Nebo bez blinkru nemůže dojít k nehodě? Nebo…?

To, ze tvoje kamarádka má iq houpaciho koně bych takhle veřejné nehlasal.
2024: Audi A5 Sportback S line 45 TFSI, 195kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
petr_riha
Letec
Příspěvky: 2080
Registrován: pon 11 bře 13:42

Re: Řidiči, co to mají v ruce...

Příspěvek od petr_riha »

abgx1 píše: stř 03 led 20:03 Ja len pre predstavu co tomu autu staci na to aby piskalo BRZDETE! (V tomto pripade jedno pipnutie na konci pri preradovani kie)
Tak v momentě, kdy jsi na to auto najíždět, jsi jel do potenciální kolize (blížil ses rychle k autu před sebou). Asistent vyhodnotil překážku a varoval te pipnutim. Nebrzdil, jen varoval. Sice možná trochu vystrašene, ale v podstatě správně. Je to jen asistent, neví, jestli nespis nebo jestli to auto stihne včas uhnout.

Otázka za bludistaka: kdyby si to auto to vracení do pravého pruhu v ten moment rozmyslelo (například se tam bude valet pneu), co by si s tim dělal? Asi bys byl rad, ze to ten asistent ubrzdil (ty s nohou na plynu asi těžko).
2024: Audi A5 Sportback S line 45 TFSI, 195kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27929
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Řidiči, co to mají v ruce...

Příspěvek od řidičBOB »

TD: já chápu, že to může být složitější na pochopení, ale ten systém je výstražný - mlčí, když se nic neděje. Když v mrtvém úhlu detekuje objekt, bliká nebo svítí. To je smysl toho systému.
Když ten systém nemá odezvu, hlásí to chybu. Na tom je k nepochopení co konkrétně?
Když presedám do auta, tak se s ním seznámím. Co to má, co to nemá, atd. Jestli to někdo nedělá a má za kamaráda tebe, není to vůbec překvapující.
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Uživatelský avatar
Předseda
Letec
Příspěvky: 1496
Registrován: stř 16 úno 11:20

Re: Řidiči, co to mají v ruce...

Příspěvek od Předseda »

Ta debata o tom, zda něco má svítit, když je to vypnuté nebo svítit když je to zapnuté.. To je přesně jak ze Simpsnů
https://youtu.be/kLWDZPPbPcU?si=UCr64i2ktXcbPUPL&t=26
Uživatelský avatar
abgx1
Letec
Příspěvky: 1684
Registrován: stř 14 říj 17:09

Re: Řidiči, co to mají v ruce...

Příspěvek od abgx1 »

Petr: pointa je ze sa neda trvale vypnut, a taktiez to ze varuje priskoro a pricasto. Jeho varovanie tym padom stratilo vierohodnost.

Je to akoby si si na dom namontoval alarm ktory robi falosne poplachy 3x do tyzdna. Tiez by si ho mal tendenciu odignorovat aj v pripade ozajstneho vlamania :)

Co sa tyka situacie na videu... Za ten cas co som sa priblizil na uroven kie by som si popri brzdeni stihol este zaviazat snurky na topankach...

Od momentu ked som na urovni kie to su 3 sekundy od pipnutia a 2 sekundy co je lavy pruh uplne volny. Kolko je reakca doba, pol sekundy?


Nehovoriac o tom ze by som dost pravdepodobne na pohodenu pneumatiku zacal reagovat skor ako kia :)
Odpovědět