Elektromobily a vse kolem nich
Re: Elektromobily a vse kolem nich
LiFePO4 existuje uz dlhe roky, datasheety a mnozstvo udajov je dostupnych online. Jeden 18650 LFP clanok sa da kupit asi za 40CZK
Uroven maximalneho nabitia nema takmer ziadny vplyv na zivotnost LFP. Nejaky tam je, ale je uplne zanedbatelny voci tomu ako zivotnost ovplyvnuje hlbka vybitia, teplota a rychlost vybitia pri jednotlivych cykloch. Ak sa ale bavime v teoretickej rovine, tak je to opak toho o com sa tu bavite -> cim viac bateriu nabijem, tym viac ju opotrebuvavam.
To doporucenie nabijat na 100% tam bude kvoli "nakalibrovaniu" pocitadla %/dojazdu. LFP baterie maju tu krivku napatia dost rovnu, takze je obtiazne z napatia urcit ci je vlastne bateria nabita na 30% alebo na 80%.
Ak auto X tyzdnov nebolo nabite na 100%, nema referencny bod od ktoreho moze ratat dojazd
Uroven maximalneho nabitia nema takmer ziadny vplyv na zivotnost LFP. Nejaky tam je, ale je uplne zanedbatelny voci tomu ako zivotnost ovplyvnuje hlbka vybitia, teplota a rychlost vybitia pri jednotlivych cykloch. Ak sa ale bavime v teoretickej rovine, tak je to opak toho o com sa tu bavite -> cim viac bateriu nabijem, tym viac ju opotrebuvavam.
To doporucenie nabijat na 100% tam bude kvoli "nakalibrovaniu" pocitadla %/dojazdu. LFP baterie maju tu krivku napatia dost rovnu, takze je obtiazne z napatia urcit ci je vlastne bateria nabita na 30% alebo na 80%.
Ak auto X tyzdnov nebolo nabite na 100%, nema referencny bod od ktoreho moze ratat dojazd
Re: Elektromobily a vse kolem nich
V Tesla skupinách a fórech se teď hodně sdílí toto srovnání. Nahoře je elektroinstalace klasického auta. Dole je elektroinstalace Cybertruck.
Tesla se dušuje, že mají minimum kabelů, protože vše funguje na páteřní lince a klasické auta mají na vše vlastní okruhy. A fanoušci samozřejmě jásají.
Já mám ale otázku, na kterou jsem nenašel odpověď. Co se stane za deset let, až se prodře kabel v husím krku dveří? To jako půjde do zkratu celá páteřní linka a kvůli prodřenému drátu ovládání zrcátka nebude fungovat celé auto? Od toho totiž právě jsou samostatné okruhy...
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Nejsou po cestě instalované výměnné jistící členy k různým částem?
GTS 992
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Ano, charakteristiky LFP clanku jsou dohledatelny snadno, spis jsem marne hledal porovnani degradaci mezi klasikou a LFP ze stejneho auta po nejakem case.abgx1 píše: ↑čtv 28 pro 00:08 LiFePO4 existuje uz dlhe roky, datasheety a mnozstvo udajov je dostupnych online. Jeden 18650 LFP clanok sa da kupit asi za 40CZK
Uroven maximalneho nabitia nema takmer ziadny vplyv na zivotnost LFP. Nejaky tam je, ale je uplne zanedbatelny voci tomu ako zivotnost ovplyvnuje hlbka vybitia, teplota a rychlost vybitia pri jednotlivych cykloch. Ak sa ale bavime v teoretickej rovine, tak je to opak toho o com sa tu bavite -> cim viac bateriu nabijem, tym viac ju opotrebuvavam.
To doporucenie nabijat na 100% tam bude kvoli "nakalibrovaniu" pocitadla %/dojazdu. LFP baterie maju tu krivku napatia dost rovnu, takze je obtiazne z napatia urcit ci je vlastne bateria nabita na 30% alebo na 80%.
Ak auto X tyzdnov nebolo nabite na 100%, nema referencny bod od ktoreho moze ratat dojazd
S tou kalibraci to tak bude urcite, zatim jsem 100% zkousel na DC, kde posledni % trvalo snad 10 minut a auto hlasilo kalibraci a na palubni nabijecce, kde taky probihala kalibrace, ale posledni % bylo rychle, pak par vterin kalibrace a hotovo. A prijde mi logicky, ze konecny balancovani bude fungovat lip se zdrojem z interni nabijecky nez z DC.
Jinak prvnich 1000km odjeto, na zimnich 19, polovina po dalnicich, vetsinou v nejakym totalnim hnusu, takze zadny extra rychlostni prumery, hodne snehu a vody, prumer 17.5, coz tak nejak odpovida spotrebe na dalnici pri 130ti po rovine.
Pro rejpaly, teplota 20-21 podle obleceni a vybrivani volantu i sedacky nastaveny na auto.
Predehrati kabiny, sedacek a volantu pri venkovnich 0'C do cca 3-4 minut.
R4...258k
R3...261k
EV...264k
R3...261k
EV...264k
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Bohužel takové informace na netu nekolují. Ono obecně Tesla je v tomto velmi podobná iPhonům. Vykřikovat jásající informace do světa bez technického podložení. Jediné dostupné informace jsou, že to je 48V Canbus s páteřní linkou vyrobenou z gigabitového ethernetu. Na Canbusu už jede většina výrobců dobrých deset let. Liší se to tedy asi jen tím, že všechny kabely jsou sdružené do toho gigabitového ethernetového kabelu.
Což mě přivádí k otázce číslo dva. Není náhodou bezpečnostní riziko mít veškerou elektroinstalaci vedenou přes jednu gigabitovou linku? Si představ, že ti někdo na parkovišti vyloupne mlhovku, napojí se tam na linku a pomocí signálu si přes řídící jednotku auto odemkne.
Což mě přivádí k otázce číslo dva. Není náhodou bezpečnostní riziko mít veškerou elektroinstalaci vedenou přes jednu gigabitovou linku? Si představ, že ti někdo na parkovišti vyloupne mlhovku, napojí se tam na linku a pomocí signálu si přes řídící jednotku auto odemkne.
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27928
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Detail!
Je to světové? Je!
V PowerPointu to vypadá skvěle? Vypadá!
Tak nepátrej a hlavně nepřepínej!
Je to světové? Je!
V PowerPointu to vypadá skvěle? Vypadá!
Tak nepátrej a hlavně nepřepínej!
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27928
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobily a vse kolem nich
honziss: v klasickém spalováku si topíš také na 20?
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Ad 1. A když budu parkovat v radě aut, budu se s autem pokaždé dohadovat, kam ze to vlastně chci jet? Když se budu otáčet někde, kde není místo? Při výjezdu z garáže mi nedělá problém zařadit, tobě ano?honziss píše: ↑stř 27 pro 17:12 1. 8z10 je hodne. Auto to nevi, auto to spocita ze vzdalenosti od okolnich prekazek, dle jeho polohy a dle vzorcu chovani v danem miste. Ty zbyle 2z10 situaci musis smer vybrat. Kdyz vlezu do touaregu, kterej kazdej den stoji zadnim naraznikem 10 cm od garaze, proc musim pokazdy volit ze pojedu dopredu? Nechapu, ze tohle nekoho nenapadlo driv...
2. nemyslel sis, ze auto dava blinkry samo, ze ne?
Ad 2. Spatne jsem četl.
2024: Audi A5 Sportback S line 45 TFSI, 195kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Nejsi elektromobilsta, nevíš, jaká teplota je pro tebe dobra.
20 mám v autě taky, než se ohřeje na mých požadovaných 23,5st.
2024: Audi A5 Sportback S line 45 TFSI, 195kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Ve spalovaku 20 (yaris) - 22/23 (touareg), ostatni auta nekde mezi, ne vsechny topi stejne a material sedacek + prosklena plocha maj taky asi trochu vliv..?
R4...258k
R3...261k
EV...264k
R3...261k
EV...264k