Elektromobily a vse kolem nich

Elektromobily, hybridy, alternativní paliva a vše kolem emisí nebo spotřeby paliva.
Odpovědět
honziss
Letec
Příspěvky: 3570
Registrován: úte 08 bře 09:08

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od honziss »

EX30 je proti Y prcek, nesrovnatelne mensi jako rodinne auto, ale souhlasim, je to krasne auto a rozhodne hezci nez Y.

Chybejici packy: razeni - absolutne nepostradam, auto po seslapnuti brzdy podle kamer vyhodnoti kam pojedes, tak 8z10 to trefi, ukaze sipku, nic nedelas a jedes. Ve zbylychnpripadech kdy nevi, tak musis svajpnout, ale plocha pro svajp je velka, hned vedle volantu, nevyzaduje to nohu na brzde, ani auto uplne v klidu a funguje to krasne.

Blinkry - otazka zvyku, na vyjezdech z tesnejsich kruhacu obzvlast, ale s kazdym dalsim kilometrem vic a vic v pohode.
R4...258k
R3...261k
EV...264k
Sajmik
Řidič začátečník
Příspěvky: 137
Registrován: sob 19 lis 09:03

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od Sajmik »

honziss píše: úte 26 pro 10:16
mattonecz píše: pon 25 pro 23:40 Jj jestli bude stejny face model y tak by mi vubec neva. Chtel bych teda spis dual motor. Ale a4 nikdo nechce tak mam po problemu .D
Popravde, dualmotor verze mi u 3/Y nedavaj moc smysl. Vykonu a trakce ma dost i rwd na normalni jezdeni, rwd je vzdy uspornejsi a lehci, priplatek docela mastnej a tech 200k navic z toho sportovnejsi auto nedela.

Vybirej spis podle baterky. Kapacita je podobna a nizsi spotreba rwd = velmi podobny realny dojezd. Ale zasadni rozdil je v chemii baterek. Lfp muzes bezne nabijet do 100%, jednou tydne bys dokonce mel. Baterku v dm naopak do 80% a 100% jen kdyz s tim hned pojedes.

Takze zalezi nejvic jak budes auto pouzivat a kde ho budes nejcastejc nabijet..
Doporučení nabíjet do 100% u LFP jednou týdně by mělo být čistě z důvodu zlepšení schopnosti auta ukazovat správně aktuální stav nabití. Když často do 100% nenabíjíš, tak se postupně přesouvá více energie do bufferu pod 0%. Takže auto bude při X% ukazovat menší dojezd než "nakalibrované", ale teoreticky je ta energie stále k využití pod nulou.

A stejně jako u jiných chemií to bude zrychlovat degradaci, ale u LFP by ten vliv měl být téměř nulový.
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27886
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od řidičBOB »

Měl by být nebo je?
To je vcelku podstatný rozdíl ;-)
No pain, no gain.
Vespa time \m/
petr_riha
Letec
Příspěvky: 2080
Registrován: pon 11 bře 13:42

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od petr_riha »

honziss píše: stř 27 pro 11:16 Chybejici packy: razeni - absolutne nepostradam, auto po seslapnuti brzdy podle kamer vyhodnoti kam pojedes, tak 8z10 to trefi, ukaze sipku, nic nedelas a jedes.
8 z 10 moc není. Občas to nevím ani já sám v tu chvíli, jak to může vědět auto? Počkám, co si auto myslí a utvrdím se v tom, že má pravdu?

honziss píše: stř 27 pro 11:16 Blinkry - otazka zvyku, na vyjezdech z tesnejsich kruhacu obzvlast, ale s kazdym dalsim kilometrem vic a vic v pohode.
Když se u blinkru auto splete, tak co? Vytváří to poměrně nebezpečné situace, ne?
2024: Audi A5 Sportback S line 45 TFSI, 195kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
Sajmik
Řidič začátečník
Příspěvky: 137
Registrován: sob 19 lis 09:03

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od Sajmik »

řidičBOB píše: stř 27 pro 14:11 Měl by být nebo je?
To je vcelku podstatný rozdíl ;-)
Nevím o výzkumu, který by zkoumal konkrétně provoz elektromobilu s LFP baterkou nabíjenou do 100% vs 80%, takže se vyhýbám rezolutním závěrům.

V laboratorních podmínkách LFP baterie degradují 2 - 3x pomaleji a zároveň jsou méně náchylné na úplné vybití a nabití, protože mají celkově mnohem nižší rozdíl v napětí mezi minimálním a maximálním stavem nabití.
honziss
Letec
Příspěvky: 3570
Registrován: úte 08 bře 09:08

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od honziss »

1. 8z10 je hodne. Auto to nevi, auto to spocita ze vzdalenosti od okolnich prekazek, dle jeho polohy a dle vzorcu chovani v danem miste. Ty zbyle 2z10 situaci musis smer vybrat. Kdyz vlezu do touaregu, kterej kazdej den stoji zadnim naraznikem 10 cm od garaze, proc musim pokazdy volit ze pojedu dopredu? Nechapu, ze tohle nekoho nenapadlo driv...

2. nemyslel sis, ze auto dava blinkry samo, ze ne?
R4...258k
R3...261k
EV...264k
honziss
Letec
Příspěvky: 3570
Registrován: úte 08 bře 09:08

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od honziss »

řidičBOB píše: stř 27 pro 14:11 Měl by být nebo je?
To je vcelku podstatný rozdíl ;-)
Taky by me to zajimalo a priznavam, ze jsem zatim nikde relevantni info nenasel. Ciste vliv na degradaci vlivem nabijeni do 100%...
R4...258k
R3...261k
EV...264k
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27886
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od řidičBOB »

Sajmik: laboratorní podmínky také udávají, že moje 3.0TSI by mělo jezdit za 11,4/7,5/8,9 :))
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27886
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od řidičBOB »

honziss: já bych totiž minimálně ráno chtěl odjíždět se 100%. Pak už mi to je více-méně fuk.
A nerad bych tak za 2 roky odrovnal baterky. V servisu by koukli do diagnostiky a technik by mi sdělil, že si záruku mohu strčit někam, že jsem to špatně nabíjel. :-)
No pain, no gain.
Vespa time \m/
honziss
Letec
Příspěvky: 3570
Registrován: úte 08 bře 09:08

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od honziss »

řidičBOB píše: stř 27 pro 22:03 honziss: já bych totiž minimálně ráno chtěl odjíždět se 100%. Pak už mi to je více-méně fuk.
A nerad bych tak za 2 roky odrovnal baterky. V servisu by koukli do diagnostiky a technik by mi sdělil, že si záruku mohu strčit někam, že jsem to špatně nabíjel. :-)
Nevim jak to maj ostatni, u tesly si v apce rano nastavis v kolik jedes, auto se ti tesne pred odjezdem dotahne na 100%, baterka a interier predehreje. Ale pravda, funguje to takhle hezky jen kdyz mas doma kde nabijet.
R4...258k
R3...261k
EV...264k
Odpovědět