Řidiči, co to mají v ruce...

Zážitky, zkušenosti, srazy, upozornění na nebezpečná místa i dotěrnou policii.

Moderátor: řidičBOB

Odpovědět
Uživatelský avatar
M.Z.
Letec
Příspěvky: 5837
Registrován: úte 28 srp 13:23
Bydliště: FM

Re: Řidiči, co to mají v ruce...

Příspěvek od M.Z. »

Jediné řešení je přerušovaně brzdit v okamžiku, kdy je aspoň chvilku vlek jakžtakž v zákrytu za autem.
Přidávání plynu je nesmysl, vlek se rozhoupe se z důvodu kombinace rychlosti a nerovnosti terénu a přidání plynu, akorát zvýší intenzitu kmitání.
GTS 992
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
spooon
Pan Řidič
Příspěvky: 279
Registrován: ned 05 led 23:14

Re: Řidiči, co to mají v ruce...

Příspěvek od spooon »

Mě akcelerace okamžitě stabilizovala a pak sem jen opatrně brzdil, aby se vlek opět nerozkmital - bylo to u osobáku. Ale předpokládám, že náklaďák nebude mít dostatečnou akceleraci, aby to mělo stabilizační efekt.
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 28164
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Řidiči, co to mají v ruce...

Příspěvek od řidičBOB »

Tak jednak nebude mít akceleraci a jednak, když jede idiot na limiteru, tak ani není kam zrychlovat.
A pak také záleží na hmotnosti, délce, těžišti.
Obecně ale stabilizace znamená, snažit se rychlost snížit.
No pain, no gain.
Vespa time \m/
PepaSFI
Pan Řidič
Příspěvky: 491
Registrován: ned 29 dub 18:23

Re: Řidiči, co to mají v ruce...

Příspěvek od PepaSFI »

měl to těžký dozadu a nahoru a ještě tomu asi pomohlo to že to auto se mohlo kývat dvojmo, na podvozku přívěsu a ještě na svém. Je to prostá fyzika kyvadla, čím je hmota dál od točného bodu, tím líp se to kejvá.
Akcelerace nepomůže, to že se to jednou náhodou povedlo, neznamená nic. Musela by přijít přesně v určitou chvíli aby to nedostalo ještě větší popud, jinak se to překývne ještě víc. Plus spousta dalších věcí, akcelerační posun váhy ještě víc dozadu, zhoupnutí podvozku, kdoví co ještě je tam za síly, fyziku neukecáš.
Vlastně platí jediný, myslet hlavou už při nakládání a když to holt nejde jinak naložit než blbě, tak se hodně krotit. A jak to začne být neklidný, krotit se ještě víc. Okamžitě. Hned. Když se to roztancuje, už se s tím moc nedá dělat.
Vozejkoví hrdinové, to je mý oblíbený téma. Pár případů jsem měl to potěšení vidět, naštěstí z bezpečné vzdálenosti. Například SUV kterému blbě naložený přívěs nadlehčil zadek a souprava se ukázkově zalomila, jak říkají kamioňáci, "do jedničky" neboli "kudla". Nic co byste chtěli vidět před sebou. Nebo vozejček plnej kamení co se tak rozparádil, že se vycukl z koule a udělal kotrmelec.
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 28164
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Řidiči, co to mají v ruce...

Příspěvek od řidičBOB »

Nějaký vánoční večírek Einsteinů?
https://www.idnes.cz/jihlava/zpravy/d1- ... zpravy_svm
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Uživatelský avatar
M.Z.
Letec
Příspěvky: 5837
Registrován: úte 28 srp 13:23
Bydliště: FM

Re: Řidiči, co to mají v ruce...

Příspěvek od M.Z. »

To je takový způsob truckerského sebemrskačství, nejdříve to celé zasekají, aby pak mohli plakat, jak silničáři spí.
GTS 992
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
Uživatelský avatar
Zajda
Letec
Příspěvky: 1946
Registrován: ned 04 lis 03:01

Re: Řidiči, co to mají v ruce...

Příspěvek od Zajda »

Může mi někdo od fochu objasnit, zda je nějak realisticky řešitelné aby kamiony měly pneu na kterém projedou neprohrnutý sníh srovnatelně s průměrným osobákem na zimních?
Případně by na to byl potřeba nějaký lesnický tahač s více poháněnýma nápravama?

V našem mediálním prostoru jsem dohledal jen guláš informací typu hnaná náprava musí mít M+S pneu, zbytek cokoliv s 1,6+ mm a skutečné zimní že se používají pouze ve Skandinávii, protože u nás jsou cituji "naprosto nepoužitelné".
Z tohoto výčtu jsem si o ne/schopnosti jezdit na sněhu moc obrázek neudělal.
《》1.5 dCi & 0.9 TCe
Uživatelský avatar
M.Z.
Letec
Příspěvky: 5837
Registrován: úte 28 srp 13:23
Bydliště: FM

Re: Řidiči, co to mají v ruce...

Příspěvek od M.Z. »

Všichni používají univerzální pneu, které se dají používat i v zimě, ale jediné řešení jsou řetězy (a to ne vždy), nebo hnaná i přední náprava. Prostě kamion je odsouzený v zimě k tomu, že větší vrstvu sněhu neprojede a těžko někdo něco chytrého vymyslí, tohle je prostě fakt. Velký rozdíl ještě udělá, jestli je naložený, nebo prázdný.
Zimní pneu je skoro něco, jako u závodního auta mokrý slick, jakmile silnice oschne, přehřeje se a je po něm. Prostě tohle žádný dopravce nezaplatí, používají se jen v zemích, kde je trvale vrstva sněhu.
Taky někteří řidiči dostávají v zimě bílou nemoc, jakmile napadne sníh, jdou na nemocenskou...
GTS 992
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
Uživatelský avatar
Zajda
Letec
Příspěvky: 1946
Registrován: ned 04 lis 03:01

Re: Řidiči, co to mají v ruce...

Příspěvek od Zajda »

Díky za osvětu.
Lidi vždycky hledají cestu nejmenšího odporu.
Říkám si že jak jsou věci nastavené, tak je pro ty řidiče asi lepší někde uvíznout v koloně než odmítnout vyjet/pokračovat v cestě v evidentně nesjízdných podmínkách.
Případně to vyřeší tou nemocenskou :-)
《》1.5 dCi & 0.9 TCe
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 28164
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Řidiči, co to mají v ruce...

Příspěvek od řidičBOB »

Řešení je jednoduché. Zůstat stát a počkat, až bude pro ně silnice sjízdná. Ale to oni ne. Mají svoji hlavu. Jako ten náš zdejší TD a pak to takhle dopadá.
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Odpovědět