Protoze mene je nekdy vice. On ten rozdil ve vykonu zas tak velkej nebude kdyz budes porovnavat NM pri nejakych beznych cestovnich otackach.petr_riha píše: ↑stř 06 pro 12:05 Rozdíl ve výkonu a dynamice 110kw fwd vs. 176kw 4motion bude jednoznačně ve prospěch druhého motoru. Vůbec nerozumím tomu, proč by mě mělo zajímat o par kg těžší auto, když je tam výrazně více výkonu.
Kdybych chtěl řešit kila, nekoupim (resp. tauatel) si arteona, ale pólo.
VW Arteon, 110kw FWD vs 176kw 4motion.
Re: Nekdo zkušený na radu o provozních nákladech? VW Arteon, 110kw FWD vs 176kw 4motion. Vyplatí se čtyřkolka?
R4...258k
R3...261k
EV...264k
R3...261k
EV...264k
Re: Nekdo zkušený na radu o provozních nákladech? VW Arteon, 110kw FWD vs 176kw 4motion. Vyplatí se čtyřkolka?
Tohle bych bral, kdybychom porovnávali 2 různé hmotnosti aut(a) při stejném výkonu.
Pokud bude auto trochu těžší a výkon o 30% vyšší, tak není o čem. Vlastně jsem tu mantru řešení kil u auta typu Arteon nepochopil. Pochopím ji u malého sportovního auta, ne u čehokoliv většího než Fabie.
2024: Audi A5 Sportback S line 45 TFSI, 195kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
Re: Nekdo zkušený na radu o provozních nákladech? VW Arteon, 110kw FWD vs 176kw 4motion. Vyplatí se čtyřkolka?
Arteon 4 motion 147 kw TDI je cca o 69kg těžší a 1db hlučnější než arteon 110 kw TDI. Rozdíl je cca 60 NM. Takže to máme o cca 4% vyšší hmotnost + jízdní odpory a o 17% vyšší kroutící moment. Já myslím, že v reálu to zas takový rozdíl nebude. Samozřejmě u bi-tdi bude rozdíl větší, ale vzhledem k zaměření auta mi verze 110 kw TDI nebo 147 kw TSI s FWD dává smysl největší.petr_riha píše: ↑stř 06 pro 18:16Tohle bych bral, kdybychom porovnávali 2 různé hmotnosti aut(a) při stejném výkonu.
Pokud bude auto trochu těžší a výkon o 30% vyšší, tak není o čem. Vlastně jsem tu mantru řešení kil u auta typu Arteon nepochopil. Pochopím ji u malého sportovního auta, ne u čehokoliv většího než Fabie.
R4...258k
R3...261k
EV...264k
R3...261k
EV...264k
Re: Nekdo zkušený na radu o provozních nákladech? VW Arteon, 110kw FWD vs 176kw 4motion. Vyplatí se čtyřkolka?
Pokud nebude chtít jezdit 200+, tak 110kw bude stačit.
2.9T RWD
- Snowman000
- Letec
- Příspěvky: 5661
- Registrován: čtv 17 bře 09:36
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nekdo zkušený na radu o provozních nákladech? VW Arteon, 110kw FWD vs 176kw 4motion. Vyplatí se čtyřkolka?
Urcite nepotrebuje jazdit 200+ aby dokazal ocenit viac vykonu k dispozicii, staci ak nejazdi uplne s davom.
Konzerva od sardiniek s LSD
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Re: Nekdo zkušený na radu o provozních nákladech? VW Arteon, 110kw FWD vs 176kw 4motion. Vyplatí se čtyřkolka?
honziss, HM:
Mám to podobně jako Snowman: výkon není potřeba jen na okruhu, hodí se kdykoliv ho člověk potřebuje.
Na důchodcovskou jízdu Arteonem bude 110kW stačit bohatě. Na cokoliv jiného to je IMHO málo. Ale to si musí tazatel rozhodnout sám podle sebe, co mu stačí a nestačí.
Někomu by přišel jako raketa i s 80kW, kdyby se dělal. Pro někoho bude málo i 140 a bude hledat silnější motorizaci.
Btw. za každý Nm a kW výkonu jsem rád třeba pokaždé, když jedu z Prahy na Olomouc přes HK a potřebuju na I/35 předjet kolonu kamionů proložených pár lepiči. A nejen tehdy a tam.
Mám to podobně jako Snowman: výkon není potřeba jen na okruhu, hodí se kdykoliv ho člověk potřebuje.
Na důchodcovskou jízdu Arteonem bude 110kW stačit bohatě. Na cokoliv jiného to je IMHO málo. Ale to si musí tazatel rozhodnout sám podle sebe, co mu stačí a nestačí.
Někomu by přišel jako raketa i s 80kW, kdyby se dělal. Pro někoho bude málo i 140 a bude hledat silnější motorizaci.
Btw. za každý Nm a kW výkonu jsem rád třeba pokaždé, když jedu z Prahy na Olomouc přes HK a potřebuju na I/35 předjet kolonu kamionů proložených pár lepiči. A nejen tehdy a tam.
2024: Audi A5 Sportback S line 45 TFSI, 195kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
- Snowman000
- Letec
- Příspěvky: 5661
- Registrován: čtv 17 bře 09:36
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nekdo zkušený na radu o provozních nákladech? VW Arteon, 110kw FWD vs 176kw 4motion. Vyplatí se čtyřkolka?
Presne! Vykonu nikdy nie je dost
Tym ani ja netvrdim, ze sa neda bez neho bezpecne predbehnut, a zaroven aj s velkym vykonom byt doslova brzdou a neni to len o tom zadupnut plyn do podlahy a cakat co sa udeje, ale to tu asi vacsina vieme.
110kW TDI mi ale z principu pride ako ideal v Passate ako sluzobak pre pobehaja kedy je priorita TCO a auto sa toci, co 4 roky.
Z tazatela mam dojem, ze mu to auto ma hlavne robit radost a to uz ci len dizajnom ale verim, ze aj jazdne a to mi k 110kW TDI FWD nesedi. Vyhol bych sa aj 2.0 TDI 140kW DSG 4MOT tak ako to tu uz niektori spominali, to auto realne nejde o moc lepsie ako 110ka...
Ak tazatel teda nevyuzije 4MOT tak bych volil medzi 2.0 TSI/TDI 140kW FWD DSG, ak sa mu hodi tak medzi 2.0 TSI/TDI 206kW/176kW. A to vyuzitie nie je len o tom vyliezt na chatu v zime raz za rok...
Konzerva od sardiniek s LSD
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Re: Nekdo zkušený na radu o provozních nákladech? VW Arteon, 110kw FWD vs 176kw 4motion. Vyplatí se čtyřkolka?
No z jiného soudku... Když se ptáš na provozní náklady, tak upřímně by mě zajímalo jestli tušíš kolik aspoň zhruba stojí servis moderního dieselu? Co je tvoje představa drahých nákladů?
Pokud budeme řešit pravidelný servis, tak je to vlastně zanedbatelné u 4 motiona máš navíc pouze několik litrů oleje v haldexu. A možná pneumatiky, musí být všechny ojeté +- stejně. Zničíš jednu, tak hold budeš měnit všechny čtyři.
Pokud se, ale zaměříme na možné drahé opravy, tak tam je BiTDI s 4Motionem daleko hůř. Samotné turbo, kardan a jeho uložení, další dvě poloosy, samotný haldex a jeho elektronika atd.
Všeobecně každý Euro 6 diesel - konkrétně tedy TDI je dost rizikový na drahé opravy a je potřeba u těchto motorů dělat pořádné preventivní prohlídky při vyšších nájezdech. Je nutnost, aby to auto fungovalo na všech systémech 100%, protože je vše provázaný. U mé staré octavie fakt moc nevadí, že jeden vstřik je horší...
Příklad, který se děje u 2.0 BiTDI: Najeto 150 - 250k, horší vstřiky, turbo už taky něco propustí, DPF se nemůže pořádně regenerovat, zalepuje se olejem až se časem prorazí. A jelikož tyto motory mají EGR ventil až za DPF, tak většina částic, co z DPF vyletí se znova nasajou do motoru = zadřeno. Oprava klidně 300K.
V dnešních dobách mi připadá TSI u VW o dost lepší varianta než TDI. Znám ale lidi, kteří tohle neřeší a počítají s cenama servisu moderních aut. Superb II 2.0TDI 125kw, aktuálně skoro 400K km a za poslední rok 320K kč v servisu. Majitel měl požadavek, aby to dalších 200K km najelo bez problémů. Dělali se i "zbytečný" věci na přání jako třeba tlumiče, které byly ještě solidní.
Lidi stále nejsou zvyklí dávat 100K+ za opravy aut, furt žijou v dobách 1.9TDI a 1.8T a je těžký jim kolikrát dokola vysvětlovat jak jsou moderní auta složitá. A i auto se 100K km už může být "načaté". Každej přijede do servisu, až když je prů...
Pokud budeme řešit pravidelný servis, tak je to vlastně zanedbatelné u 4 motiona máš navíc pouze několik litrů oleje v haldexu. A možná pneumatiky, musí být všechny ojeté +- stejně. Zničíš jednu, tak hold budeš měnit všechny čtyři.
Pokud se, ale zaměříme na možné drahé opravy, tak tam je BiTDI s 4Motionem daleko hůř. Samotné turbo, kardan a jeho uložení, další dvě poloosy, samotný haldex a jeho elektronika atd.
Všeobecně každý Euro 6 diesel - konkrétně tedy TDI je dost rizikový na drahé opravy a je potřeba u těchto motorů dělat pořádné preventivní prohlídky při vyšších nájezdech. Je nutnost, aby to auto fungovalo na všech systémech 100%, protože je vše provázaný. U mé staré octavie fakt moc nevadí, že jeden vstřik je horší...
Příklad, který se děje u 2.0 BiTDI: Najeto 150 - 250k, horší vstřiky, turbo už taky něco propustí, DPF se nemůže pořádně regenerovat, zalepuje se olejem až se časem prorazí. A jelikož tyto motory mají EGR ventil až za DPF, tak většina částic, co z DPF vyletí se znova nasajou do motoru = zadřeno. Oprava klidně 300K.
V dnešních dobách mi připadá TSI u VW o dost lepší varianta než TDI. Znám ale lidi, kteří tohle neřeší a počítají s cenama servisu moderních aut. Superb II 2.0TDI 125kw, aktuálně skoro 400K km a za poslední rok 320K kč v servisu. Majitel měl požadavek, aby to dalších 200K km najelo bez problémů. Dělali se i "zbytečný" věci na přání jako třeba tlumiče, které byly ještě solidní.
Lidi stále nejsou zvyklí dávat 100K+ za opravy aut, furt žijou v dobách 1.9TDI a 1.8T a je těžký jim kolikrát dokola vysvětlovat jak jsou moderní auta složitá. A i auto se 100K km už může být "načaté". Každej přijede do servisu, až když je prů...
Daily 1: Škoda Octavia III, 1.4TSI, CZDA
Daily 2: Škoda Octavia I, 1.9TDI, ASV
Band: VW T4 2.4D, AAB
Garage: BMW E36 2.5i, M50B25TU
Daily 2: Škoda Octavia I, 1.9TDI, ASV
Band: VW T4 2.4D, AAB
Garage: BMW E36 2.5i, M50B25TU
Re: Nekdo zkušený na radu o provozních nákladech? VW Arteon, 110kw FWD vs 176kw 4motion. Vyplatí se čtyřkolka?
Volfik, mas nějakou reálnou zkušenost s tím, co píšeš, nebo jen hospodské kecy?
Já jedno biti provozují, tak o tech servisních nákladech něco vím. A nemám pocit, ze bych s najetymi cca 280tisici km byly nějaké zásadní problémy servisního charakteru.
Auta se budu letos zbavovat, jde dále do rodiny. Opravdu bych to dělal, kdyby tam měly byt servisní úkony za 100 a více tisíc, jak píšeš?
Jinak nevěřím tomu, ze by někdo dělal na Sup2 servis za 320kkč. Buď si ty cifry cucas z prstu u nohy, nebo ten tvůj známy servisuje v Maďarsku.
Já jedno biti provozují, tak o tech servisních nákladech něco vím. A nemám pocit, ze bych s najetymi cca 280tisici km byly nějaké zásadní problémy servisního charakteru.
Auta se budu letos zbavovat, jde dále do rodiny. Opravdu bych to dělal, kdyby tam měly byt servisní úkony za 100 a více tisíc, jak píšeš?
Jinak nevěřím tomu, ze by někdo dělal na Sup2 servis za 320kkč. Buď si ty cifry cucas z prstu u nohy, nebo ten tvůj známy servisuje v Maďarsku.
2024: Audi A5 Sportback S line 45 TFSI, 195kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
Re: Nekdo zkušený na radu o provozních nákladech? VW Arteon, 110kw FWD vs 176kw 4motion. Vyplatí se čtyřkolka?
Cifry opravdu nejsou vycucané z prstu. Jsou to reálná data a zkušenosti. Nesnáším hospodské kecy a vždy mluvím o věcech ve kterých se aspoň trochu vyznám. Já osobně nejsem automechanik, jsem konstruktér/technolog/programátor a auta mě zajímali vždycky do hloubky. Můj velice dobrý kamarád vlastní autoservis v ČB, kam posledních X let jezdí auta jako poslední naděje. Jako jeden z mála umí s osciloskopem, má asi 6 druhů diagnostik, Bosche na testování vstřikovačů, mašinu na proplach DPF atd.
Aktuálně tam mám už dva měsíce Forda Galaxy 2.0 TDCI 103kw mého táty. Zatím nemáme úplně přesný odhad ceny, ale počítáme tak 100 - 150k max. Vstřikovače, Turbo, DPF, Nápravy, možná převodovka, možná řízení. Zkus si tyhle díly posčítat + připočíst cenu práce na hodinu a jsme tam hned. Myslím, že aktuálně má něco kolem 800kč/hod.
Konkrétně to BiTDI byl multivan kolem roku 2015. Superb II (2014) je dlouholetý zákazní a kamarád, sám jsem se divil, že je někdo ochoten dát takový prachy. A taky jsem psal, že to bylo během 1 roku, někdy na jaře se dělala první část což bylo asi 220k a teď nedávno proplach DSG, dvouhmota, pro jistotu nový turbo, mělo axiální vůli, pneu a 15 hodin práce. a je tam dalších 100k hned. A když se zamyslíš, co jiného koupíš? Ojetej Superb III je aspoň 600K, plus nájezd majitele je tak 45k ročně. Takže by ho pravděpodobně i u Superbu 3 čekal brzo větší servis. Navíc v tu danou chvíli neměl 600+K na Superb III.
Jinak nechci vyloženě říct, že každý TDI a BiTDI při 250K km potřebuje zásadní servis. Ale je to taková ta hranice, kdy se začínají objevovat problémy. Strašně záleží na tom jak se k autu chováš a na odvedeným pravidelným servisu. Spoustu problémů se dá oddálit. Klasicky turbo, stačí opatrně zahřívat a dochlazovat + oleje a je skoro nesmrtelný. Tankuj slušnou naftu s aditivama a opět vstřikovačům výrazně prodloužíš život. Jezdíš převážně dálky a zbytek auta funguje? Tak DPF může klidně dát 400K km.
Pokud se k tvému BiTDI chováš dobře, tak mu 280K na hrbu fakt nemusí dělat problém. Ale na druhou stranu, jsi si jistý, že máš např. vstřikovače OK? Měl jsi je někdy preventivně vyndaný? Nemá už turbo vůli? To jsou věci, který často nikdo nekontroluje a pak se to prostě úplně posere.
Abych to shrnul, dokud se nic vyloženě neposere, tak běžnej servis je zanedbatelnej jak U TDI, tak BiTDI. Až se něco posere, tak tam to fakt lítá.
Aktuálně tam mám už dva měsíce Forda Galaxy 2.0 TDCI 103kw mého táty. Zatím nemáme úplně přesný odhad ceny, ale počítáme tak 100 - 150k max. Vstřikovače, Turbo, DPF, Nápravy, možná převodovka, možná řízení. Zkus si tyhle díly posčítat + připočíst cenu práce na hodinu a jsme tam hned. Myslím, že aktuálně má něco kolem 800kč/hod.
Konkrétně to BiTDI byl multivan kolem roku 2015. Superb II (2014) je dlouholetý zákazní a kamarád, sám jsem se divil, že je někdo ochoten dát takový prachy. A taky jsem psal, že to bylo během 1 roku, někdy na jaře se dělala první část což bylo asi 220k a teď nedávno proplach DSG, dvouhmota, pro jistotu nový turbo, mělo axiální vůli, pneu a 15 hodin práce. a je tam dalších 100k hned. A když se zamyslíš, co jiného koupíš? Ojetej Superb III je aspoň 600K, plus nájezd majitele je tak 45k ročně. Takže by ho pravděpodobně i u Superbu 3 čekal brzo větší servis. Navíc v tu danou chvíli neměl 600+K na Superb III.
Jinak nechci vyloženě říct, že každý TDI a BiTDI při 250K km potřebuje zásadní servis. Ale je to taková ta hranice, kdy se začínají objevovat problémy. Strašně záleží na tom jak se k autu chováš a na odvedeným pravidelným servisu. Spoustu problémů se dá oddálit. Klasicky turbo, stačí opatrně zahřívat a dochlazovat + oleje a je skoro nesmrtelný. Tankuj slušnou naftu s aditivama a opět vstřikovačům výrazně prodloužíš život. Jezdíš převážně dálky a zbytek auta funguje? Tak DPF může klidně dát 400K km.
Pokud se k tvému BiTDI chováš dobře, tak mu 280K na hrbu fakt nemusí dělat problém. Ale na druhou stranu, jsi si jistý, že máš např. vstřikovače OK? Měl jsi je někdy preventivně vyndaný? Nemá už turbo vůli? To jsou věci, který často nikdo nekontroluje a pak se to prostě úplně posere.
Abych to shrnul, dokud se nic vyloženě neposere, tak běžnej servis je zanedbatelnej jak U TDI, tak BiTDI. Až se něco posere, tak tam to fakt lítá.
Daily 1: Škoda Octavia III, 1.4TSI, CZDA
Daily 2: Škoda Octavia I, 1.9TDI, ASV
Band: VW T4 2.4D, AAB
Garage: BMW E36 2.5i, M50B25TU
Daily 2: Škoda Octavia I, 1.9TDI, ASV
Band: VW T4 2.4D, AAB
Garage: BMW E36 2.5i, M50B25TU