Ja si ich este uzivam...vcera 82l nafty za 110€Stepan píše: ↑pon 02 říj 22:03 https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekon ... uji-237657
Polák kurwa zavelí a benzín stojí pár kaček.
To jenom akcionář rafinérské společnosti ČEPRO čuměl jak péro z gauče a bájil něco o kontrolách marží
Benzina paliva
- Snowman000
- Letec
- Příspěvky: 5658
- Registrován: čtv 17 bře 09:36
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Benzina paliva
Konzerva od sardiniek s LSD
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Re: Benzina paliva
Od ledna benzin přechod na hnus E10. Snad jen Čepro Super Plus 98 zůstane E5. Mám 3 auta, u všech předepsáno 95 oktanů. Našel jsem i názory, že přejít na 98 oktanů není pro některé motory také ideální, nejen kvůli ceně. A zase tu E10 se mi také nechce jim dávat. Za bližší informace budu jistě vděčný nejen já. Už teď je v tom pěkný guláš, viz odkaz.
https://www.garaz.cz/clanek/novinky-jed ... .seznam.cz
https://www.garaz.cz/clanek/novinky-jed ... .seznam.cz
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
Re: Benzina paliva
V ČR je to celkem jasně rozdělené - stovky Verva, Mol Evo, Želví power, MaxxMotion mají jako biosložku ETBE, což ničemu nevadí, spíše naopak. Minimálně Verva 100 už je E10 dávno.
N95 jakožto biosložku obsahují ethanol - dosud E5. S občasnou výjimkou některých závozů EuroOilu, kdy mají méně než 5% a někdy i 0%.
Naftu má mimochodem EO komplet bez bio jakožto správce hmotných rezerv.
Ostatní nafty se kontaminují Burešovým MeŘo - metylesterem řepkového oleje.
O "neprémiových" N98 jsem info nenašel. V zahraničí to může být pozitivnější, co vím tak na západ od nás se spíše používá do nafty příměs HVO místo MeŘo.
HVO - hydrogenated vegetable oil - kvalitu nafty naopak zvyšuje. U nás to měla jednu chvíli Verva diesel v "levé" půlce republiky, ale už to zas změnili.
Nedivil bych se, kdyby se i u N95 třena v DE běžně vyskytovala příměs ETBE místo lihu, ale přehled o tom nemám.
N95 jakožto biosložku obsahují ethanol - dosud E5. S občasnou výjimkou některých závozů EuroOilu, kdy mají méně než 5% a někdy i 0%.
Naftu má mimochodem EO komplet bez bio jakožto správce hmotných rezerv.
Ostatní nafty se kontaminují Burešovým MeŘo - metylesterem řepkového oleje.
O "neprémiových" N98 jsem info nenašel. V zahraničí to může být pozitivnější, co vím tak na západ od nás se spíše používá do nafty příměs HVO místo MeŘo.
HVO - hydrogenated vegetable oil - kvalitu nafty naopak zvyšuje. U nás to měla jednu chvíli Verva diesel v "levé" půlce republiky, ale už to zas změnili.
Nedivil bych se, kdyby se i u N95 třena v DE běžně vyskytovala příměs ETBE místo lihu, ale přehled o tom nemám.
《》1.5 dCi & 0.9 TCe
- Truck Daškam
- Letec
- Příspěvky: 2714
- Registrován: pát 06 lis 22:10
Re: Benzina paliva
Do osobáku beru Vervu
U nás u hasičů jsem prosadil naftu od EuroOil, taktéž Vervu do všech agregátů - z důvodu trvanlivosti. Oboje biosložky časem degradují, zejména benzin se stává nepoužitelný. U dvoutaktů (pily, rozbrusy atd kde se přidává olej), tak olej se rozkládá a takový motor se se starým benzinem zadře.
U nebionafty je ovšem horší mazivost, není od věci přidávat aditiva (přidávám VIF)
U nás u hasičů jsem prosadil naftu od EuroOil, taktéž Vervu do všech agregátů - z důvodu trvanlivosti. Oboje biosložky časem degradují, zejména benzin se stává nepoužitelný. U dvoutaktů (pily, rozbrusy atd kde se přidává olej), tak olej se rozkládá a takový motor se se starým benzinem zadře.
U nebionafty je ovšem horší mazivost, není od věci přidávat aditiva (přidávám VIF)
Chápeš to?
Re: Benzina paliva
Miatu ukládám na zimu s pár litry v nádrži. A na jaře první cesta hned k pumpě vedle garáže a doplna čerstvý benzin. V době plastových nádrží se není třeba obávat koroze nádrže a dávat na zimu plnou.
Do všech tří aut beru v Česku Vervu 95, v Bavorsku bydlím 30 km od hranic a skoro tu benzin neberu, páč jezdím pravidelně do Čech. Když ho občas vezmu, rozdíl nepociťuji. Uvidíme, s čím kdo přijde na trh od ledna.
Do všech tří aut beru v Česku Vervu 95, v Bavorsku bydlím 30 km od hranic a skoro tu benzin neberu, páč jezdím pravidelně do Čech. Když ho občas vezmu, rozdíl nepociťuji. Uvidíme, s čím kdo přijde na trh od ledna.
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
- Truck Daškam
- Letec
- Příspěvky: 2714
- Registrován: pát 06 lis 22:10
Re: Benzina paliva
jerry: Bacha, ty biosrajdy umí delším působením zničit různé gumové součásti. Nám právě rozežrala membránu u elektrocentrály.
Dej tam na zimu vervu.. U auta snad (třeba) nic nehrozí, ale nic tím nezkazíš a je to jen k dobru
Jak tu padlo, normální benzín má biolíh, Verva a má ETBE
Dej tam na zimu vervu.. U auta snad (třeba) nic nehrozí, ale nic tím nezkazíš a je to jen k dobru
Jak tu padlo, normální benzín má biolíh, Verva a má ETBE
Chápeš to?
Re: Benzina paliva
Ty jo, fčíl sem bral před zítřejší cestou plnou V100 v RpR a po snad roce nebo ešče dýl je V100 pod 40 káčé, sice jen o desetník, ale je. Hned to vypadá líp, jak to číslo začíná trojkou.
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Benzina paliva
TD: trošku upřesním některé ty věci, ty procesy jsou poněkud jiné, důsledek však stejný. Ono se říká ledacos, někdy i úplné nesmysly a pak to všichni opisují... dokonce jedno z nejoblíbenějších tvrzení je, že líh nemaže a odmasťuje a proto se dvoutakt zadře. Opak je pravdou, líh maže, dokonce se používá jako mazadlo při obrábění hliníku. A neodmasťuje a proto se to zadře. Paradox co? Je to prosté: U dvoutaktu s mazáním směsí potřebujeme udělat co nejdokonalejší roztok oleje v benzinu. Čili ten olej rozpustit a v roztoku udržet co nejdéle ve stavu aby to motor kvalitně mazalo. Háček je v tom, že líh, tedy ethanol, nerozpouští ropné oleje. Pokud je lihu v benzinu víc než nějaké zanedbatelné množství, může být problém olej v tom dobře rozpustit a hlavně to udržet. A navíc líh do sebe tahá vodu ze vzdušné vlhkosti. Pokud ho natahá hodně, může se to z benzinu oddělit. A při takových radovánkách vám místo homogenní mastné směsi, v nádrži vznikne něco co radši nechtějte vidět. Hrál jsem si s tím ve skleničkách, míchal olej, nechal odstát a bylo to hnusný. Na dně se dělaly chuchvalce odloučené vody s lihem, které na sebe nabraly olej a vznikla jakási emulze. Nějaký historický dvoutakt, Jawa kejvačka vysrkne ledacos ale vysokootáčkové výkonné motory pil, tak to už je horší. Každopádně je potřeba nemíchat směs do zásoby, jen tolik co se spotřebuje maximálně do pár týdnů. Uchovávat v dobře uzavřeném kanystru aby do toho nemohla vzdušná vlhkost. Před použitím dobře promíchat aby se pokud možno napravilo co se dá. Uloženky vyprázdnit a uložit v suchu kde je stálá teplota. A ty co nejdou, nalít benzin bez lihu.
A jak už jsem dřív naznačil, mám opakovanou špatnou zkušenost, u zahradní techniky při odstavení na pár týdnů, dojde po vyschnutí paliva v karburátoru k ztvrdnutí membrány v palivovém čerpadle. Asi se z té gumy vytratila nějaká změkčovadla. Pak to samozřejmě nenasaje palivo. Musí se to demontovat a gumičku na chvíli namočit do benzinu. Na to platí aditivum VIF, při jeho používání po zimní pauze kultivátor nastartuje na třetí zatáhnutí za startšpagát.
A jak už jsem dřív naznačil, mám opakovanou špatnou zkušenost, u zahradní techniky při odstavení na pár týdnů, dojde po vyschnutí paliva v karburátoru k ztvrdnutí membrány v palivovém čerpadle. Asi se z té gumy vytratila nějaká změkčovadla. Pak to samozřejmě nenasaje palivo. Musí se to demontovat a gumičku na chvíli namočit do benzinu. Na to platí aditivum VIF, při jeho používání po zimní pauze kultivátor nastartuje na třetí zatáhnutí za startšpagát.
Re: Benzina paliva
Radí se garážovat auta, se kterými se jezdí občas, vždy s plnou. Biolíh reaguje se vzduchem a z toho údajně vznikají ty chuchvalce, které ucpávají palivovou soustavu. Plus absorbce vzdušné vlhkosti.
Ken Kesey: "To Vic Lovell for telling me that dragons don't exist, and then leading me to their lair."
Re: Benzina paliva
nějaký chemik by to asi vysvětlil líp, já to mám z druhý ruky plus nějaký profesní zkušenosti. Pochopil jsem to tak že líh do sebe tahá vodu. A když jí natahá moc, tak se to dostane do konfliktu s benzinem. Líh už nedrží ve směsi s benzinem ale vypadne z toho protože voda se s benzinem nemísí. Na dně se udělají kapky z vody s lihem a když je palivová soustava nasaje, tak tam je najednou něco co jaksi moc nehoří. A v extremním případě to může i zamrznout. A proto je nežádoucí aby se v nádrži octla voda, tedy vzdušná vlhkost a tak je lepší když tam nebude vzduch. Ideální by bylo mít tu uloženku tam kde je stálá teplota aby se neměnil objem a odvětráním nádrže se netahal další vlhký vzduch a aby voda nekondenzovala. Protože ta co zkondenzuje na stěnách nádrže zaručeně nezmizí ale objeví se v podobě hnusných blebelů na dně.
Líh by neměl se vzduchem nijak reagovat, nejspíš nějaká nepatrná oxidace ale průser je ta voda.
Biolíh je jen politicky korektní rasistické pojmenování původu lihu, furt to je jen etylalkohol.
Líh by neměl se vzduchem nijak reagovat, nejspíš nějaká nepatrná oxidace ale průser je ta voda.
Biolíh je jen politicky korektní rasistické pojmenování původu lihu, furt to je jen etylalkohol.