A jaká je výhoda toho ohřátí? Věříš, že za 4km s nižšími teplotními změnami opotřebuješ motor více než za 9km s vyššími teplotními změnami?
Škoda Superb iV a 5 km
Re: Škoda Superb iV a 5 km
2.9T RWD
Re: Škoda Superb iV a 5 km
Na BMW klubu byl jeden génius, co se svým obstarožním šestiválcem jezdil v zimě do práce oklikou, protože pak měl nižší průměrnou spotřebu
2.5T, 2x2.0TDI, 2,8DC incoming))
Re: Škoda Superb iV a 5 km
Jako vyplodit teorii že hybrid je na krátké trasy problematický a jako řešení navrhnout TSI se zdvojeným vstřikem je pozoruhodná mentální gymnastika.
《》1.5 dCi & 0.9 TCe
Re: Škoda Superb iV a 5 km
Vůbec se nejedná o mechanické opotřebení motoru. To je řekl bych zanedbatelné. Ale jak jsem psal, potřebuješ ohrát olej, aby se z něj odpařilo, co nejvíce paliva. S intervalem výměny mezi 15-30k km jsou tyhle krátký trasy pro oleje smrt. A to že 2x měsíčně ujede 200km bohužel není spása.
Papírově vypadá hybrid dobře, jezdím ve městě na baterku a dálky s motorem. Ale je tohle realita? Nebude se náhodou stávat, že tu a tam během 5km spustí motor a zase chcípne? To je naprosto výborné pro tu 1.4tsi….
A samozřejmě tohle je pouze můj názor, založen na zkušenostech ze servisu. Naprosto chápu že někdo chce mermocí iV, diesel, benzín a neřeší finanční náročnost atd.
V superbu není 100% nesmrtelnej motor na krátký trasy. Ale zrovna ta 2.0tsi 140kw má nejmíň složitou techniku a to dualní vstřikování je sice složitost navíc, ale zdá se že funguje a aspoň trochu oddaluje problémy na krátkých trasách.
Daily 1: Škoda Octavia III, 1.4TSI, CZDA
Daily 2: Škoda Octavia I, 1.9TDI, ASV
Band: VW T4 2.4D, AAB
Garage: BMW E36 2.5i, M50B25TU
Daily 2: Škoda Octavia I, 1.9TDI, ASV
Band: VW T4 2.4D, AAB
Garage: BMW E36 2.5i, M50B25TU
Re: Škoda Superb iV a 5 km
Když se budeme bavit o čistě spalováku, tak snad raději vyměním olej po 5000 km než abych venčil auto jen aby se zahřála náplň a odpařilo se z ní palivo a kondenzát.
U plugin hybridu nevím proč by se na 5 km trasách měl vůbec pouštět motor.
I u neplugin hybridu stále zůstane výhoda že celý teplotní management je navržen na specifické provozní podmínky. Motor když už poběží tak poběží v pásmu nejvyšší efektivity, nebude zažívat režim kdy musí dávat vysoký točivý moment v nízkých otáčkách apod. protže tohle vykryje elektrika.
U Toyoty to čtvrt století funguje.
Vůbec celá tato debata mi nedává smysl, prostě když potřebuju jezdit denně 5 km cesty a zároveň mít spalovák kvůli dlouhým trasám, je to přesně použití kde bude hybrid trpět nejmíň.
U plugin hybridu nevím proč by se na 5 km trasách měl vůbec pouštět motor.
I u neplugin hybridu stále zůstane výhoda že celý teplotní management je navržen na specifické provozní podmínky. Motor když už poběží tak poběží v pásmu nejvyšší efektivity, nebude zažívat režim kdy musí dávat vysoký točivý moment v nízkých otáčkách apod. protže tohle vykryje elektrika.
U Toyoty to čtvrt století funguje.
Vůbec celá tato debata mi nedává smysl, prostě když potřebuju jezdit denně 5 km cesty a zároveň mít spalovák kvůli dlouhým trasám, je to přesně použití kde bude hybrid trpět nejmíň.
Naposledy upravil(a) Zajda dne čtv 19 říj 19:26, celkem upraveno 1 x.
《》1.5 dCi & 0.9 TCe
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27921
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda Superb iV a 5 km
volfi: nebude - lze navolit pouze EL režim, který 5 km zvládne hravě tam i z5
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Škoda Superb iV a 5 km
Brzká výměna oleje je řešení, ale kdo to reálně dělá…
A píšeš to tak, že s tím teoreticky souhlasím. Pokud jezdim na baterku je to do města ideální. Akorát se mi teda zdá, že stále je ta praxe jiná… v iV jsem nikdy nejel, takže nevím jak přesně se chová. Každopádně ty hybridy tady máme už dost dlouho a nezdá se mi, že maj zas tak obrovskou oblibu, právě asi kvůli složitosti. Upřímně by měl zajímalo jakej oser je třeba repasovat eDSG atd. Plus celková spolehlivost a cenová náročnost e-pohonu. Prostě ta vidina problémů obou světů je dost odstrašujicí.
A aby to nevypadalo, že jsem nějak zaujatej proti hybridům. Tak to fakt nejsem, já bych byl ideálni adept pro EV, elektro motor je nejlepší motor, co člověk vymyslel a jen ty baterie nejsou to pravý ořechový.
A píšeš to tak, že s tím teoreticky souhlasím. Pokud jezdim na baterku je to do města ideální. Akorát se mi teda zdá, že stále je ta praxe jiná… v iV jsem nikdy nejel, takže nevím jak přesně se chová. Každopádně ty hybridy tady máme už dost dlouho a nezdá se mi, že maj zas tak obrovskou oblibu, právě asi kvůli složitosti. Upřímně by měl zajímalo jakej oser je třeba repasovat eDSG atd. Plus celková spolehlivost a cenová náročnost e-pohonu. Prostě ta vidina problémů obou světů je dost odstrašujicí.
A aby to nevypadalo, že jsem nějak zaujatej proti hybridům. Tak to fakt nejsem, já bych byl ideálni adept pro EV, elektro motor je nejlepší motor, co člověk vymyslel a jen ty baterie nejsou to pravý ořechový.
Daily 1: Škoda Octavia III, 1.4TSI, CZDA
Daily 2: Škoda Octavia I, 1.9TDI, ASV
Band: VW T4 2.4D, AAB
Garage: BMW E36 2.5i, M50B25TU
Daily 2: Škoda Octavia I, 1.9TDI, ASV
Band: VW T4 2.4D, AAB
Garage: BMW E36 2.5i, M50B25TU
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27921
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda Superb iV a 5 km
ano - odpověď je easy - kdybych chtěl hybrid, tak si koupím to nej, což je Toyota/Lexus.
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Škoda Superb iV a 5 km
Mám praktickou zkušenost pouze s Hondou CRV e:HEV. A to je naprosto strašný. Kombinace cvt, spalováku a el. Se jim fakt nepovedla. Vyjedu z firmy, za městem při 90kmh najednou auto uzná že musí dobít baterie a začne točit 3000ot a připadáš si tam jak v trolejbusu (zvuk).
Daily 1: Škoda Octavia III, 1.4TSI, CZDA
Daily 2: Škoda Octavia I, 1.9TDI, ASV
Band: VW T4 2.4D, AAB
Garage: BMW E36 2.5i, M50B25TU
Daily 2: Škoda Octavia I, 1.9TDI, ASV
Band: VW T4 2.4D, AAB
Garage: BMW E36 2.5i, M50B25TU
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27921
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda Superb iV a 5 km
nalejme si čistého vína - kdy naposled se Hondě něco povedlo?
Za mne tedy Legend, Prelude nebo Civic téhož data...
Za mne tedy Legend, Prelude nebo Civic téhož data...
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time