Škoda Superb iV a 5 km
- Snowman000
- Letec
- Příspěvky: 5661
- Registrován: čtv 17 bře 09:36
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda Superb iV a 5 km
Na taketo pouzitie proste neexistuje ina odpoved ako dve auta...
Jedna mala atmo benzinova krabicka typu Fabia, Mazda 2, Swift za nejakych 150tisic na dochadzanie 5km. Proste nieco co cloveku nebude luto a az to umrie, najde si clovek lahko nahradu.
A druhe kludne toho Superba ale s 2.0 TDI a 110kW, ktory v pohodli odvezie za par drobnuch celu rodinu na vsetky tie vylety 100km+.
Jedna mala atmo benzinova krabicka typu Fabia, Mazda 2, Swift za nejakych 150tisic na dochadzanie 5km. Proste nieco co cloveku nebude luto a az to umrie, najde si clovek lahko nahradu.
A druhe kludne toho Superba ale s 2.0 TDI a 110kW, ktory v pohodli odvezie za par drobnuch celu rodinu na vsetky tie vylety 100km+.
Konzerva od sardiniek s LSD
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Multak se vsim vsudy
...tbd...
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27921
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda Superb iV a 5 km
Jako malé EL by byla volba. Ale to by to nesmělo stát pomalu jako ten Superb
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
- Snowman000
- Letec
- Příspěvky: 5661
- Registrován: čtv 17 bře 09:36
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda Superb iV a 5 km
Ako nieco ako bolo Twizy, by bolo idealne, len by to chcelo v tom aspon kratkodobych 100k, nech sa s tym da aj vynimocne na dialnicu
To bych si snad kupil aj ja
To bych si snad kupil aj ja
Konzerva od sardiniek s LSD
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Re: Škoda Superb iV a 5 km
Ješte existuje motorizovaná ToiToika od Citroenu jménem AMI. Narozdíl od Twizy je uzavřená. Maximálka 45 km/h cena tušim kolem 200k:-)
《》1.5 dCi & 0.9 TCe
Re: Škoda Superb iV a 5 km
Upřímně nevidím jedinou výhodu hybridu. Dva systémy o které se musí člověk starat, ale pokud to chceš je to na tobě. Když se budeme bavit o suberbu, tak je tam přece super motor 2.0tsi 140kw s duálním vstřikováním. Novější verze už byli jen přímo vstřik myslím, ale nevím kdy se to lámalo 2020? asi..
Ten motor nežere, jede příjemně, a pravděpodobně je nejmíň náchylný na karbonování atd. Jinak já též mám trasu do práce cca 5km a už nějaký pátek vybírám vhodný novější vůz. Taky nechci dvě auta. Došel jsem k závěru, že si cestu do práce budu muset prodloužit, tak jsem si to zrovna dnes vyzkoušel a zjistil jsem že 4km po semaforech jedu stejně dlouho jako 9km po obchvatu. Není to stále dokonalé, ale už aspoň ohřeju vodu.
Diesel do města s Euro 6 a Adblue opravdu ne. Navíc při dnešních spotřebách benzínových motoru se diesel vyplatí fakt jen jako dálniční vůz. Už dávno neplatí, že člověk musí najet aspoň 20 000 ročně, aby se mu diesel vyplatil. Spočítejte servis za emisní systémy diesela, pořizovací cenu a rozdíl spotřeby s benzínem a ty čísla jsou markantně jiná.
BTW: Pravidelně vidím max. 10ti leté naftové Audi, VW, Škodovky, kde se řeší DPF, jakmile se řeší DPF, tak i vstřikovače, když už se dělaj vstřikovače koukneme na motor. Upřímně tady ty částky fakt lítaj do vysokých částek. 250k stála generálka superbu II 2.0TDI 2014 při nájezdu cca. 320 000km, přání bylo, aby to najelo dalších 300 000km.
Ten motor nežere, jede příjemně, a pravděpodobně je nejmíň náchylný na karbonování atd. Jinak já též mám trasu do práce cca 5km a už nějaký pátek vybírám vhodný novější vůz. Taky nechci dvě auta. Došel jsem k závěru, že si cestu do práce budu muset prodloužit, tak jsem si to zrovna dnes vyzkoušel a zjistil jsem že 4km po semaforech jedu stejně dlouho jako 9km po obchvatu. Není to stále dokonalé, ale už aspoň ohřeju vodu.
Diesel do města s Euro 6 a Adblue opravdu ne. Navíc při dnešních spotřebách benzínových motoru se diesel vyplatí fakt jen jako dálniční vůz. Už dávno neplatí, že člověk musí najet aspoň 20 000 ročně, aby se mu diesel vyplatil. Spočítejte servis za emisní systémy diesela, pořizovací cenu a rozdíl spotřeby s benzínem a ty čísla jsou markantně jiná.
BTW: Pravidelně vidím max. 10ti leté naftové Audi, VW, Škodovky, kde se řeší DPF, jakmile se řeší DPF, tak i vstřikovače, když už se dělaj vstřikovače koukneme na motor. Upřímně tady ty částky fakt lítaj do vysokých částek. 250k stála generálka superbu II 2.0TDI 2014 při nájezdu cca. 320 000km, přání bylo, aby to najelo dalších 300 000km.
Daily 1: Škoda Octavia III, 1.4TSI, CZDA
Daily 2: Škoda Octavia I, 1.9TDI, ASV
Band: VW T4 2.4D, AAB
Garage: BMW E36 2.5i, M50B25TU
Daily 2: Škoda Octavia I, 1.9TDI, ASV
Band: VW T4 2.4D, AAB
Garage: BMW E36 2.5i, M50B25TU
Re: Škoda Superb iV a 5 km
nevim no tyhle reci jak benzin nezere, kdo nejezdi jak duchodce tak bude s 2.0tsi stejne jezdit 10+ vzdy, zatimco s dieslem to bude 6-7. ja jezdim za 8 s 2.0tdi, za kolik bych asi jezdil s tsi, za 12?
2022 Audi A4 Allroad 40TDI 150kw
ex 2022 Audi Q5 50TDI 210kw
ex 2022 Audi Q5 50TDI 210kw
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27921
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda Superb iV a 5 km
Já s 2.0 tsi jezdím pod 10 a to zrovna pomalu nejezdím. O rychlosti to úplně není.
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
- Snowman000
- Letec
- Příspěvky: 5661
- Registrován: čtv 17 bře 09:36
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda Superb iV a 5 km
Napodobne...uz som spominal, ze Ten moj ma za poslednych 3500km priemer rovnych 9.
Skor je to dane pomerom medzi vykonnostnou rezervou a rychlostou.
Volfiho typ s 2.0 TSI a 140kW je toho dokazom, s tym motorom ten Sup bude jazdit za menej ako s 1,5 TSI 110kW alebo iV po vybiti baterky (rozumej na dlhesje trase).
Skor je to dane pomerom medzi vykonnostnou rezervou a rychlostou.
Volfiho typ s 2.0 TSI a 140kW je toho dokazom, s tym motorom ten Sup bude jazdit za menej ako s 1,5 TSI 110kW alebo iV po vybiti baterky (rozumej na dlhesje trase).
Konzerva od sardiniek s LSD
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Re: Škoda Superb iV a 5 km
tak je to spis o profilu trasy no. ja dalky taky jezdim i za 6,5, ale dlouhodobe proste 8 protoze mam samou prahu a okoli. plus teda dost tezkou nohu.
2022 Audi A4 Allroad 40TDI 150kw
ex 2022 Audi Q5 50TDI 210kw
ex 2022 Audi Q5 50TDI 210kw
Re: Škoda Superb iV a 5 km
Pokud je opravdu priorita spotřeba, tak jistě že diesel nebo iV s nabitou baterii bude lepší. Ale upřímně jak už tady někdo psal jde hodně o profilu trasy. Moje letitá ovce 1.9TDI 81kw žere v létě 6.8 a v zimě 7.2 přitom zvládne klidnou dálku za 4,5 a když jí ženu tak 5,5-5,8. Řekl bych, že nemá smysl řešit na těch 5km spotřebu pokud to nepřekračuje nějaký extrémy.
Kolik ročně najedeš? říkáš denně město 10km a jednou za 14 dní 200km? To bych viděl tak na 10 000km ročně ne? Tam absolutně nevidím nějakou úsporu v dieselu.
Je potřeba si uvědomit, že jednoduché diesely už prostě nevyrábí.
iV - Nevím jestli je úplně rozumné jezdit 14 dní na baterky a na dálku počítat s s tím, že se mi zapne motor. Může to mít i opačný efekt, kdy v zimě zjistíš, že se ti bude zapínat na posledních pár km motor. To fakt není dobře.
Diesel - ikdyž už se moderní diesely ohřívají rychle, tak absolutně nedosáhneš provozní teploty oleje. Přímej vstřik ředí olej naftou a proto je potřeba ho ohřát, aby se nafta odpařila. DPF se bude zanášet a regeneraci na 10km ve městě fakt neudělá.
2.0 TSI - kombinace přímého a nepřímého vstřiku má pozitivní vliv na menší zanášení ventilů a pravděpodobně to bude méně ředit olej. Navíc se výrazně rychleji ohřívá. Pokud by měl GPF filtr, tak s nima není takový problém, jelikož dosahují teplot pro regeneraci daleko rychleji, ale i tak bych bral model bez něj. A dodatek 140kw je nejúspornější, nedá se srovnávat se silnějšími.
Kolik ročně najedeš? říkáš denně město 10km a jednou za 14 dní 200km? To bych viděl tak na 10 000km ročně ne? Tam absolutně nevidím nějakou úsporu v dieselu.
Je potřeba si uvědomit, že jednoduché diesely už prostě nevyrábí.
iV - Nevím jestli je úplně rozumné jezdit 14 dní na baterky a na dálku počítat s s tím, že se mi zapne motor. Může to mít i opačný efekt, kdy v zimě zjistíš, že se ti bude zapínat na posledních pár km motor. To fakt není dobře.
Diesel - ikdyž už se moderní diesely ohřívají rychle, tak absolutně nedosáhneš provozní teploty oleje. Přímej vstřik ředí olej naftou a proto je potřeba ho ohřát, aby se nafta odpařila. DPF se bude zanášet a regeneraci na 10km ve městě fakt neudělá.
2.0 TSI - kombinace přímého a nepřímého vstřiku má pozitivní vliv na menší zanášení ventilů a pravděpodobně to bude méně ředit olej. Navíc se výrazně rychleji ohřívá. Pokud by měl GPF filtr, tak s nima není takový problém, jelikož dosahují teplot pro regeneraci daleko rychleji, ale i tak bych bral model bez něj. A dodatek 140kw je nejúspornější, nedá se srovnávat se silnějšími.
Daily 1: Škoda Octavia III, 1.4TSI, CZDA
Daily 2: Škoda Octavia I, 1.9TDI, ASV
Band: VW T4 2.4D, AAB
Garage: BMW E36 2.5i, M50B25TU
Daily 2: Škoda Octavia I, 1.9TDI, ASV
Band: VW T4 2.4D, AAB
Garage: BMW E36 2.5i, M50B25TU