Elektromobita a autorevue.cz

O všem co se týká našeho webu.
Odpovědět
Sajmik
Řidič začátečník
Příspěvky: 137
Registrován: sob 19 lis 09:03

Re: Elektromobita a autorevue.cz

Příspěvek od Sajmik »

petr_riha píše: čtv 10 lis 10:14
Sajmik píše: stř 09 lis 23:14 Snažil jsem se poukázat na, dle mého názoru, nesmyslnost toho aby zpoždění způsobené občasnou objížďkou či kolonou diktovalo volbu auta.
A nepřijde ti nesmyslné, aby ti aktualne volný nabíjecí stojan diktoval trasu a přestávky?

Volit auto podle ucelu mi přijde legitimní. Volit trasu a přestávky tak, jak potřebuje auto a ne já, mi přijde hloupé.
Takhle to ale není, nebo teda aspoň ne v čechách. Se mrkni například na https://www.plugshare.com a vyfiltruj si rychlonabíječky. Opravdu to není tak, že by jedna byla každých 200km a také z daleka nejsou neustále obsazené.
petr_riha
Letec
Příspěvky: 2080
Registrován: pon 11 bře 13:42

Re: Elektromobita a autorevue.cz

Příspěvek od petr_riha »

Sajmik píše: pát 11 lis 17:20
řidičBOB píše: čtv 10 lis 09:41 Ano, taková EL auta asi existují. Ale fakt nedám 4mio za Teslu, když za ty peníze mohu mít úplně jiný povoz, z úplně jiným dojezdem, kde lze udělat i Pha-Ova-Pha bez tankování.
Čas jízdy 4 hodiny s klasickým autem, 4 hodiny 10 minut s elektromobilem kvůli nabíjení, tak vyjedu o 10 minut dříve než se spalovákem a jsem tam přece ve stejný čas nehledě na kolony.
Kolik za těch 10 minut nabiješ? Na cestu zpět z Ostravy do Prahy? To asi těžko. Bob to zvládne bez tankování tam i zpět, já bych tankovat musel jednou po zpáteční cestě. S EL autem a dálniční rychlostí 160-180kmh to zvládneš taky tak?



Sajmik píše: pát 11 lis 17:29
Takhle to ale není, nebo teda aspoň ne v čechách. Se mrkni například na https://www.plugshare.com a vyfiltruj si rychlonabíječky. Opravdu to není tak, že by jedna byla každých 200km a také z daleka nejsou neustále obsazené.
Filtr na rychlonabíječky tam nevidím (podle přípojky nepoznám, která je která). Prosím vybrat takové, ke kterým může přijet i neTesla. Co když k ní přijedu a bude plná? Odstavená? A není to náhodou ak, že rychlonabíječka sice rychle nabíjí, ale o to rychleji kurví baterku? Nevím, ptám se.
2024: Audi A5 Sportback S line 45 TFSI, 195kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27904
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobita a autorevue.cz

Příspěvek od řidičBOB »

Jistě. Čím rychlejší nabíjení, tím více jde baterka do kopru. Částečně je to řešeno tím, že si to hlídá teplotu baterky, teplotu okolí a maximem to nabíjí max do 80%. Zbylých 20% může trvat klidně 2x tolik, co oněch 80.
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Uživatelský avatar
Snowman000
Letec
Příspěvky: 5661
Registrován: čtv 17 bře 09:36
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobita a autorevue.cz

Příspěvek od Snowman000 »

A (ne)pisane pravidlo...raz rychlo, raz pomalo, inak nik nebude rucit za jej stav o par rokov...
Konzerva od sardiniek s LSD
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Uživatelský avatar
abgx1
Letec
Příspěvky: 1680
Registrován: stř 14 říj 17:09

Re: Elektromobita a autorevue.cz

Příspěvek od abgx1 »

Elektrotechnicko-modelarske okienko.

Tesla vacsinou sklada baterie z modulov po 444clankov v konfiguracii 6s 74p. Trebars model S ma tych modulov 12. Dohromady 7104 clankov. Konkretne clanky by mali byt panasonic NCR18650GA. Podla datasheetu https://www.nkon.nl/sk/k/ncr18650ga.pdf je standardny odporucany nabijaci prud clanku(a teda taky ktory nijak neskracuje jeho zivotnost) 1,475A.

Ak to ratam cez prsty s 80% efektivnostou pri nabijani, tak nabijaci prud na jeden clanok mi pri 50kW nabijacke vychadza skoro presne 1,4A... To je tazka pohoda. Pomalsie vpodstate ani nema zmysel nabijat, lebo to nema ziadny meratelny vplyv na zivotnost baterie.

Bezne sa tie clanky v inych aplikaciach nabijaju 2-3A a nie je s nimi ziadny problem.



Tym netvrdim ze je rychlonabijanie uplne idealne. Ale na to aby to malo nejaky realny dopad je 50kW proste primalo. O tom by sme sa mohli bavit trebars 150kW nabijackach...
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27904
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobita a autorevue.cz

Příspěvek od řidičBOB »

Za rychlonabíječku tedy já nepovažuji tu, která mi bude auto nabíjet přes 2 hodiny ;-)
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Uživatelský avatar
EL_XEL
Letec
Příspěvky: 1540
Registrován: úte 26 črc 12:19

Re: Elektromobita a autorevue.cz

Příspěvek od EL_XEL »

Teda myslel jsem, že AF už našlo dno, ale tenhle článek je naprostá perla.

https://www.autoforum.cz/predstaveni/ze ... jet-uplne/
martin46
Adept autoškoly
Příspěvky: 13
Registrován: čtv 26 pro 20:35

Re: Elektromobita a autorevue.cz

Příspěvek od martin46 »

Rozmýšľam prečo úroveň padla tak nízko... u nás v SR aj politici skĺzli ku proruskej rétorike ale z dôvodu osobného prospechu.

Tu autoforum predpokladám z dôvodu VYSOKEJ NAVSTEVNOSTI a ničoho iného článkov elektrohejterských neustále pokračujú písaní proti elektromobilom.

Takže sú v tom prachy, nie odborná žurnalistika.
------‐----------------


Je to škoda, osobne si myslím, že takýto štýl písania PODNECUJE NENÁVISŤ a zbytočne rozdeľuje aj fanúšikov na dva tábory.


Osobne som schopný napísať podobný článok ktorý propaguje elektromobilitu a taktiež článok, ktorý pranieruje elektromobilitu. A budú " pravdive" oba. Stačí zmeniť uhol pohľadu
ex BMW 320d e46 1999
ex BMW 540i e39 1997
ex BMW 330i e90 2006
ex BMW M635Csi 1984
Ex BMW M2 competition 2019
Ex BMW Z4m coupé 2006
Ex BMW e87 130i quaife
Ex BMW 530i e39
Enyaq 80x
Vw Touareg
Uživatelský avatar
mattonecz
Letec
Příspěvky: 3389
Registrován: čtv 01 zář 10:56

Re: Elektromobita a autorevue.cz

Příspěvek od mattonecz »

je to smesny ale myslim ze af jako takovy nikdo necte, spis se chodi na forum
2022 Audi A4 Allroad 40TDI 150kw
ex :( 2022 Audi Q5 50TDI 210kw
Uživatelský avatar
Lachende Bestien
Letec
Příspěvky: 1983
Registrován: sob 18 čer 15:13

Re: Elektromobita a autorevue.cz

Příspěvek od Lachende Bestien »

@martin46
Tak jste se pochlubil, že dokážete napsat vyvážený článek, který zmiňuje pozitiva i negativa současné formy elektromobility co se osobních aut a SUV týče.
Zkuste to zrealizovat třeba tady na fóru ve zkrácené konceptuální formě. Nebo ho pošlete redakci s žádostí o zveřejnění.
Nejen já jsem jistě zvědav na výsledek, především jaká originální, důležitá a užitečná pozitiva zmíníte, protože těch negativ je objektivně opravdu drtivě převažující množství. O tišším interiéru a absenci zplodin díky elektromotoru asi vědí všichni, ale jiná pozitiva mě opravdu nenapadají.
Takže hurá do toho a pokud možno bez hloupě propagandistických hlášek o ekologičnosti é-mobilů apod. mnohokrát vyvrácených lží.
mattonecz píše: úte 05 zář 21:32 je to smesny ale myslim ze af jako takovy nikdo necte, spis se chodi na forum
ne hele ťi povym seš ty krávo normálně jakože dovopravdicky vedle jak ten strejda jedle
S americkým svazem na věčné časy a nikdy jinak!
SS americké - náš vzor!
Válka je mír!
"36 700 000 g = 0 g" Volvo
CEO - Cheat Execrative Offender
Odpovědět