v jednoduchosti údržby i obsluhy
Cyklistické vlákno
Moderátor: řidičBOB
Re: Cyklistické vlákno
To pohodlí víc udělá vidlice její citlivost, záplety, tlak v gumách než ten rám. Ty kola nic moc, sram SX bude děs (Měl jsme NX a dost rychle dostala hazka vakl), radši bych koupil na shimanu nebo aaspoň GXko od sramu. Koukni na kola Radon. Tam je většinou dost slušný poměr cena/výkon.
Re: Cyklistické vlákno
U levnych karbonovych ramu moc vyhoda v hmotnosti neni. Ale protoze se vlakna daji skladat dle libosti v ruznych castech ramu, tak karbonovy ram bude tuzsi pri zaberu, soucasne pohodlnejsi a bude lip tlumit vibrace. Dostupny a kvalitni karbonovy ramy ma treba ceskej SUP.
R4...258k
R3...261k
EV...264k
R3...261k
EV...264k
Re: Cyklistické vlákno
Podarilo se mi sehnat za hubicku zakladni novy Zipp 303 kola na silnicku a upgrade uplne mega velkej. V hmotnosti skoro rozdil neni proti puvodnim, ale kombinace sirokyho karbonovyho hookless rafku, 30 gumy a 4 bar je megapohodlna, tichounka a hlavne to ma konecne grip!
R4...258k
R3...261k
EV...264k
R3...261k
EV...264k
Re: Cyklistické vlákno
Muzu potvrdit, mel jsem novy NX a prvnich 1000km chodilo krasne, pak zacly vule, obcas se to nekde pridrhlo a konec. Zaklad od Shimana (Deore/SLX) mi prijde lepsi..Vrooom píše: ↑pon 28 srp 13:56 To pohodlí víc udělá vidlice její citlivost, záplety, tlak v gumách než ten rám. Ty kola nic moc, sram SX bude děs (Měl jsme NX a dost rychle dostala hazka vakl), radši bych koupil na shimanu nebo aaspoň GXko od sramu. Koukni na kola Radon. Tam je většinou dost slušný poměr cena/výkon.
R4...258k
R3...261k
EV...264k
R3...261k
EV...264k
Re: Cyklistické vlákno
Souhlas. Aktuálně jezdím Deore 1x11 a nic mu nechybí. 50z pila included, řetěz se nevytahává, už dostala pár ran a nebyla potřeba ani seřídit...
2.9T RWD
Re: Cyklistické vlákno
Vroom, honziss: Díky za rady a názory. Je pravda, že minimálně rozporuplné reakce na Sram SX jsemuž někde i zahlédl/zaslechl. Bohužel většina kol v mém rozpočtu má zrovna NX/SX (asi cena?).
Nicméně přehazovačka je pro mne rozhodně důležitější než materiál rámu a byť nevylučuji, že by se v následujících letech nějaké úpravy na kole dělaly, tak to není zas tak reálné.
Jak už jsem psal v mém prvním postu, jsem trochu omezený množstvím e-shopů, kde můžu koupit a zároveň to musí být v Belgii, abych mohl využít ten bonus. A o nějakém skládání v mém případě, i díky vytíženosti taky nemůže být řeč. Ale zároveň mě musíte brát v současné době jako opravdu hobby jezdce.
Nicméně když jsem se kouknul, co má alespoň SLX od Shimana, GX od Sramu tak mi pořád vychází ten Scott:
https://www.barracuda.be/nl/45545-scott ... 80479.html je na tom kole něco vyloženě špatně? Že je to model 2021 je mi úplně jedno.
Případně je tady možnost třeba těchto 3 s XT.
https://www.barracuda.be/nl/46903-cube- ... 12100.html
https://www.bikerepublic.be/bh-expert-5 ... zwart_geel
https://www.bikerepublic.be/x-caliber-8 ... thium_grey
Kombinace lepší přehazky + carbon už vychází k 2k EUR. Budget by byl, ale zatím si z mého pohledu nedokážu představit, jestli mi toho tak moc těch extra 500-800 EUR navíc přinese, když zbylé komponenty jsou prakticky stejné.
https://www.barracuda.be/nl/46270-cube- ... 16110.html
https://www.bikerepublic.be/ridley-igni ... lic_oranje
Každopádně ještě jednou díky za názory.
Nicméně přehazovačka je pro mne rozhodně důležitější než materiál rámu a byť nevylučuji, že by se v následujících letech nějaké úpravy na kole dělaly, tak to není zas tak reálné.
Jak už jsem psal v mém prvním postu, jsem trochu omezený množstvím e-shopů, kde můžu koupit a zároveň to musí být v Belgii, abych mohl využít ten bonus. A o nějakém skládání v mém případě, i díky vytíženosti taky nemůže být řeč. Ale zároveň mě musíte brát v současné době jako opravdu hobby jezdce.
Nicméně když jsem se kouknul, co má alespoň SLX od Shimana, GX od Sramu tak mi pořád vychází ten Scott:
https://www.barracuda.be/nl/45545-scott ... 80479.html je na tom kole něco vyloženě špatně? Že je to model 2021 je mi úplně jedno.
Případně je tady možnost třeba těchto 3 s XT.
https://www.barracuda.be/nl/46903-cube- ... 12100.html
https://www.bikerepublic.be/bh-expert-5 ... zwart_geel
https://www.bikerepublic.be/x-caliber-8 ... thium_grey
Kombinace lepší přehazky + carbon už vychází k 2k EUR. Budget by byl, ale zatím si z mého pohledu nedokážu představit, jestli mi toho tak moc těch extra 500-800 EUR navíc přinese, když zbylé komponenty jsou prakticky stejné.
https://www.barracuda.be/nl/46270-cube- ... 16110.html
https://www.bikerepublic.be/ridley-igni ... lic_oranje
Každopádně ještě jednou díky za názory.
MG ZR MK2 105 - už není
Opel Astra J ST 1,7 CDTi - už není
Mazda 6 Wagon 2018 2,5 G194 - už není
VW Golf Alltrack 2022 2.0 TSI 4Motion
Opel Astra J ST 1,7 CDTi - už není
Mazda 6 Wagon 2018 2,5 G194 - už není
VW Golf Alltrack 2022 2.0 TSI 4Motion
Re: Cyklistické vlákno
Pořadí, podle kterého bych vybíral já:
1. velikost a geometrie rámu, nastavení posedu, kolo musí padnout tělu a účelu použití
2. materiál rámu, hmotnost
3. kola (kvalitní pláště + předělání na tubeless je u levných kol ten nejlepší upgrade)
4. komponenty
Jinými slovy, když si vybereš blbě velký kolo nebo si správně velký kolo špatně nastavíš, tak to s XTR přehazkou lepší nebude...
1. velikost a geometrie rámu, nastavení posedu, kolo musí padnout tělu a účelu použití
2. materiál rámu, hmotnost
3. kola (kvalitní pláště + předělání na tubeless je u levných kol ten nejlepší upgrade)
4. komponenty
Jinými slovy, když si vybereš blbě velký kolo nebo si správně velký kolo špatně nastavíš, tak to s XTR přehazkou lepší nebude...
R4...258k
R3...261k
EV...264k
R3...261k
EV...264k
Re: Cyklistické vlákno
K té geometrii rámu - 4 roky jsem jezdil na FSi ( 69st hlavová, 73st sedlová trubka, rozvor 111 cm), když jsem objednával Scalpela, měl jsem vyloženě strach jaká bude jízda na jeho odlišné geometrii rámu (67/75 st, 115 cm) a.... čekalo mě překvapení - díky té odlišné geometrii na Scalpelovi vyjedu to co jsem nikdy na FSi nevyjel (tam, kde mě FSi v prudkém kopci "vyhazovalo" ze sedla, šlapu na Scalpelovi (skoro) na pohodu). Bohužel to (co člověku vyhovuje = 100 soudruhů, 101 chutí) nezjistíš studiem geometrií na papíře/webu ale až (dlouhodobou/opakovanou) praktickou zkušeností při jízdě v terénu.
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Cyklistické vlákno
Ten scott mi přijde při zběžném zkouknutí ok. Zdá se na pevných osách což je dobré pro tuhost.
Možná tohle by nemuselo být marné pokud chceš karton
https://www.canyon.com/cs-cz/horska-kol ... e=M076_P11
Imho to má lepší geo než ten scott.
K tomu co píše Pavproch bych dodal, že zásadní vliv na stoupavost (zvedání) má úhel sedlovky. Těch 75+ by mělo být ok + délka zadní stavby.
Na tvém místě bych napsal na bikeforum, tam ti lidi dokáží najít fajn kolo dle rozpočtu a pokud nebudeš provokovat jako pavproch tak se k tobě budou chovat i hezky ...
Možná tohle by nemuselo být marné pokud chceš karton
https://www.canyon.com/cs-cz/horska-kol ... e=M076_P11
Imho to má lepší geo než ten scott.
K tomu co píše Pavproch bych dodal, že zásadní vliv na stoupavost (zvedání) má úhel sedlovky. Těch 75+ by mělo být ok + délka zadní stavby.
Na tvém místě bych napsal na bikeforum, tam ti lidi dokáží najít fajn kolo dle rozpočtu a pokud nebudeš provokovat jako pavproch tak se k tobě budou chovat i hezky ...