Kdo má přednost?
Re: Kdo má přednost?
A když tam semafor není?
2024: Audi A5 Sportback S line 45 TFSI, 195kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
Re: Kdo má přednost?
Tak zastavís u jiného nejbližšího semaforu
2022 Audi A4 Allroad 40TDI 150kw
ex 2022 Audi Q5 50TDI 210kw
ex 2022 Audi Q5 50TDI 210kw
Re: Kdo má přednost?
Pokud to je opravdu tak, jak píše Předseda, pak se zase jedná o nedomyšlený paskvil, který nemá logiku a snad to normální policajt řešit nebude. A pokud na takové křižovatce odbočující způsobí nedáním přednosti nehodu, pak je kokot a papíry do čistírny za jízdu na červenou, právem patří.
GTS 992
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
Re: Kdo má přednost?
No ten obrázek tomu ani neodpovídá
2022 Audi A4 Allroad 40TDI 150kw
ex 2022 Audi Q5 50TDI 210kw
ex 2022 Audi Q5 50TDI 210kw
- Truck Daškam
- Letec
- Příspěvky: 2736
- Registrován: pát 06 lis 22:10
Re: Kdo má přednost?
Aha, takže onen komentující měl skutečně pravdu
Nabízí se ještě jedno řešení - a že za ostrůvkem to bude další křižovatka, tj. že semafor v tu chvíli taky neplatíK oběma argumentům pak je třeba připomenout, že zatímco v případě stálých svislých dopravních značek stanovuje vyhláška č. 30/2001 Sb. ve znění p.p. ve svém § 5, odst. 2 umísťování těchto značek obvykle při pravém okraji, pro případ světelných signálů takové pravidlo neexistuje.
Chápeš to?
Re: Kdo má přednost?
jenže to by byla "další" křižovatka. Nemůžeš jednu křižovatku ignorovat protože se chceš řídit pravidlem pro tu další. A semafor přece platí ikdyž není na křižovatce.
Opravdu to vypadá že semafor platí ať je kdekoliv, vždyť semafory pro levou část křižovatky se běžně umisťují vlevo a nikde není žádný předpis že by se to smělo jen když je na nich sklíčko s levou šipkou. Nejspíš někde bude technická norma jak vysoko, jak daleko, kam a jak mají svítit a jak mají být vidět. Ale o tom že vlevo to neplatí jsem nic nenašel. Taky už to někde bylo dotazováno, a výsledek tentýž. V Jihlavě taková křižovatka byla a předělali to na šipkový, nevím jestli v rámci běžné obnovy nebo kvůli tomu nesprávnému vykládání. Každopádně projetí červené je nebezpečná praktika a kvalitně oceněná zcela po právu nemalou penaltou.
Opravdu to vypadá že semafor platí ať je kdekoliv, vždyť semafory pro levou část křižovatky se běžně umisťují vlevo a nikde není žádný předpis že by se to smělo jen když je na nich sklíčko s levou šipkou. Nejspíš někde bude technická norma jak vysoko, jak daleko, kam a jak mají svítit a jak mají být vidět. Ale o tom že vlevo to neplatí jsem nic nenašel. Taky už to někde bylo dotazováno, a výsledek tentýž. V Jihlavě taková křižovatka byla a předělali to na šipkový, nevím jestli v rámci běžné obnovy nebo kvůli tomu nesprávnému vykládání. Každopádně projetí červené je nebezpečná praktika a kvalitně oceněná zcela po právu nemalou penaltou.
Re: Kdo má přednost?
protože § 70 2a.., pak se nediv, že musím odkaz dávat 2x
Jste oba rádoby vtipní. Ale dělali jste ramena, že to víte na beton, že semafor neplatí. Zatím máte jen hospodské řeči a nic víc.
Tomu, že to možná není tak černobílé mě vede i to, že přesně takovou křižovatku při sjezdu z JS na sulickou předělali.
https://goo.gl/maps/UaJZ92PSpoQ6bLo79 rok 2019 a mrkněte na rok 2022. Krom semaforu doprava se nezměnilo vůůbec nic. Proč tam ten semafor dodělali, když podle vás je na beton v pohodě odbočit vpravo?
Ale třeba máte pravdu Jen by mě zajímaly nějaké sofistikované argumenty, než že se tak jezdí každý den.
Re: Kdo má přednost?
Ja nemam sofistikovanej argument a mozna mas i pravdu. Ale přišlo by mi to šílený. A v ty prvni křižovatce, kde mas ty 2 pruhy mi to prijde jako naprostej nesmysl
2022 Audi A4 Allroad 40TDI 150kw
ex 2022 Audi Q5 50TDI 210kw
ex 2022 Audi Q5 50TDI 210kw
- Truck Daškam
- Letec
- Příspěvky: 2736
- Registrován: pát 06 lis 22:10
Re: Kdo má přednost?
To sice ano, ale kdyby to byla další křižovatka, je to reálně další (jiná) komunikace s "vlastníma" pravidlamajenže to by byla "další" křižovatka. Nemůžeš jednu křižovatku ignorovat protože se chceš řídit pravidlem pro tu další. A semafor přece platí ikdyž není na křižovatce.
V ideálním světe, kde se semafor používá smysluplně ano. V našem světe, kde se semafor používá k buzeraci (jedeš 51? tumáš červenou!) a tam kde by potřeba vůbec nebyl, ale vyžaduje to EU - neKaždopádně projetí červené je nebezpečná praktika a kvalitně oceněná zcela po právu nemalou penaltou.
Chápeš to?
Re: Kdo má přednost?
Treba tam byly dříve nehody, když tam byl jen trojúhelník do volného směru. Teď je tam semafor a nehody třeba nejsou. Nebo někdo potřeboval proinvestovat EU peníze. Nebo milion dalších mozňsoti.Předseda píše: ↑čtv 27 črc 06:59 Tomu, že to možná není tak černobílé mě vede i to, že přesně takovou křižovatku při sjezdu z JS na sulickou předělali.
https://goo.gl/maps/UaJZ92PSpoQ6bLo79 rok 2019 a mrkněte na rok 2022. Krom semaforu doprava se nezměnilo vůůbec nic. Proč tam ten semafor dodělali, když podle vás je na beton v pohodě odbočit vpravo?
Ale třeba máte pravdu Jen by mě zajímaly nějaké sofistikované argumenty, než že se tak jezdí každý den.
Z toho, ze se někde dodělal semafor, nelze dedukovat, ze ta křižovatka byla nepřehledná, špatně řešena nebo cokoliv jiného. A už vůbec to nejde dávat do souvislosti s jinou podobnou křižovatkou.
2024: Audi A5 Sportback S line 45 TFSI, 195kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW