Co jsem měla udělat a neudělala?
Re: Co jsem měla udělat a neudělala?
Řeči o barumkách bych z těch úvah vynechal. Furt je lepší Bravuris než néjaký Continental Eco, nedejbože zimní pneu jakékoliv značky v létě.
Stav vozu je ale zásadni, nejhorši jsou letité ojetiny co moc nejezdí - brzdiče zarezlé, kotouče orezlé, každé kolo jiná účinnost brzd, vůle ve všem.
Jinak konkrétně Octavia 1 je vůbec tragická konstrukce v těchto situacích - velké auto na malém podvozku. Na hrbolech se kýve zepředu dozadu, při zatáčení zas více do stran.
Stav vozu je ale zásadni, nejhorši jsou letité ojetiny co moc nejezdí - brzdiče zarezlé, kotouče orezlé, každé kolo jiná účinnost brzd, vůle ve všem.
Jinak konkrétně Octavia 1 je vůbec tragická konstrukce v těchto situacích - velké auto na malém podvozku. Na hrbolech se kýve zepředu dozadu, při zatáčení zas více do stran.
《》1.5 dCi & 0.9 TCe
- Lachende Bestien
- Letec
- Příspěvky: 1983
- Registrován: sob 18 čer 15:13
Re: Co jsem měla udělat a neudělala?
Zajímavá debata.
Otázkou je, zda v popisovaném případě vůbec mohlo nastat něco jiného než srážka s realitou.
Nepozornost + Zajdem popisovaný technický stav archivních ojetin a nestabilní jízdní vlastnosti jedničkové ochcáfky(pod plnýma brzdama) + stále ještě vlhké řítičské olevnění + baba za volantem(blondýna?) = krešbůmbeng.
Hlavně, že všichni vyvázli živí a zdraví.
A paní ekonomika děkuje za podporu v podobě oprav pochroumaných aut a/nebo koupě nových.
Otázkou je, zda v popisovaném případě vůbec mohlo nastat něco jiného než srážka s realitou.
Nepozornost + Zajdem popisovaný technický stav archivních ojetin a nestabilní jízdní vlastnosti jedničkové ochcáfky(pod plnýma brzdama) + stále ještě vlhké řítičské olevnění + baba za volantem(blondýna?) = krešbůmbeng.
Hlavně, že všichni vyvázli živí a zdraví.
A paní ekonomika děkuje za podporu v podobě oprav pochroumaných aut a/nebo koupě nových.
Re: Co jsem měla udělat a neudělala?
BOB: no psal jsi že obecné poučky o smyku platí bez ohledu na stav vozidla. Tak to teda fakt neplatí, viz třeba ten přípodotek o ESP a dávání kontra. Ano vozy s ESP mají svou hlavu, což mají starší pekáče s vylítaným podvozkem, všelijakýma gumama a blbě rozmístěným nákladem taky. Mimochodem, Oktávka první generace pravděpodobně ESP nemá. Ono to ESP obvykle zvládne mnohem víc než běžný netrénovaný řidič a je to právě ten řidič který to pošle někam protože to neví.
Díval jsem se na tu mapu, to při rychlosti kolem 50 není nic nemožného, běžná zatáčka. Takže pokud budem předpokládat že to bylo opravdu těch cca 50 a ne mnohem víc, tak to vidím na prosté překvapení zatáčkou. Možná to ani nebyl smyk, jen takové to nezatočení. Prostě to bylo víc zatočené, trošku to začalo dělat neobvyklé věci, nezvyklý hluk od kol, divné pocity ve volantu, nezvyklá odstředivá síla a řidič nedokáže zatočit jak je potřeba a ono ho to "vynese".
Když byla řeč o těch obecných poučkách, jedno platí pořád, staré dobré " pomalu do zatáčky, rychle z ní". Před zatáčkou zpomalit, brzdit, případně si podřadit. Pak zatočit a až už je skoro hotovo, zatáčka se začíná rovnat, už je vidět co je za ní a že se všecko povedlo, pak přidat a odjet. A když se to povede správně, jsme zas u toho předvídání, myšlení a praxe, tak je to paráda, rychlé a plynulé a bezpečné.
Díval jsem se na tu mapu, to při rychlosti kolem 50 není nic nemožného, běžná zatáčka. Takže pokud budem předpokládat že to bylo opravdu těch cca 50 a ne mnohem víc, tak to vidím na prosté překvapení zatáčkou. Možná to ani nebyl smyk, jen takové to nezatočení. Prostě to bylo víc zatočené, trošku to začalo dělat neobvyklé věci, nezvyklý hluk od kol, divné pocity ve volantu, nezvyklá odstředivá síla a řidič nedokáže zatočit jak je potřeba a ono ho to "vynese".
Když byla řeč o těch obecných poučkách, jedno platí pořád, staré dobré " pomalu do zatáčky, rychle z ní". Před zatáčkou zpomalit, brzdit, případně si podřadit. Pak zatočit a až už je skoro hotovo, zatáčka se začíná rovnat, už je vidět co je za ní a že se všecko povedlo, pak přidat a odjet. A když se to povede správně, jsme zas u toho předvídání, myšlení a praxe, tak je to paráda, rychlé a plynulé a bezpečné.
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27879
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Co jsem měla udělat a neudělala?
Samozřejmě, že to platí... Nebo snad se sjetými pneu nebrzdíš na max, abys vozidlo co nejvíce zpomalil a chytnul grip? Nebo s tlumiči za zenitem nedáš kontra? Že to funguje krapet jinak, než by si řidič v tu chvíli asi přál nebo seděl ve voze brilantního technického stavu, je věc jiná.PepaSFI píše: ↑pon 24 črc 15:19 BOB: no psal jsi že obecné poučky o smyku platí bez ohledu na stav vozidla. Tak to teda fakt neplatí, viz třeba ten přípodotek o ESP a dávání kontra. Ano vozy s ESP mají svou hlavu, což mají starší pekáče s vylítaným podvozkem, všelijakýma gumama a blbě rozmístěným nákladem taky. Mimochodem, Oktávka první generace pravděpodobně ESP nemá. Ono to ESP obvykle zvládne mnohem víc než běžný netrénovaný řidič a je to právě ten řidič který to pošle někam protože to neví.
Kde ty chodíš na tyhle moudra?
Ad ESP: aha, pravděpodobně... Takže takový ty jsi odborník. Ale hlavně, že poučuješ ostatní. Zkus si nejdříve tedy nastudovat fakta; i ty o ESP; a pak se přijď omluvit za svou hloupost
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Co jsem měla udělat a neudělala?
Na A3 (8L1) což je stejná technika s Oktávkou jsem ESP neměl. Pouze letargický protiprokluz. Převod řízení jak z parníku nouzovým manévrům moc nepomáhal.
《》1.5 dCi & 0.9 TCe
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27879
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Co jsem měla udělat a neudělala?
Aha, takže na A3 to nebylo, takže logicky, Maňas, ani na O1.
Takže, aby sis náhodou neublížil hledáním: Octavia 1 měla ESP za příplatek od roku 2000, čili ve verzích po FL. Ve standardu pak modely 4x4 od téhož roku.
Takže, aby sis náhodou neublížil hledáním: Octavia 1 měla ESP za příplatek od roku 2000, čili ve verzích po FL. Ve standardu pak modely 4x4 od téhož roku.
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Co jsem měla udělat a neudělala?
tak pardon omluva veliká moudrý a veliký, oktávka ESP měla i neměla a poučky platí vždy páč jsou to poučky, jen nám někdy jaksi nefungují.
Stačí to takhle?
Stačí to takhle?
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27879
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Co jsem měla udělat a neudělala?
Zatím jsi mi nevysvětlil, proč by nefungovaly. Položil jsem ti jednoduchou otázku, na kterou jsem zatím nedostal odpověď. Jenom další moudra o hovně.
Tak ještě jednou: když máš sjeté pneu, nedáváš plné brzdy a nesnažíš se co nejvíc zpomalit vozidlo? Nebo s tlumiči v prdeli nedáváš kontra, když nemáš ESP?
Na tvé praktické zkušenosti se raději ani neptám, protože ty teoretické mi úplně stačí. Jako kdybych mluvil u nás s nějaký korkotem.
Tak ještě jednou: když máš sjeté pneu, nedáváš plné brzdy a nesnažíš se co nejvíc zpomalit vozidlo? Nebo s tlumiči v prdeli nedáváš kontra, když nemáš ESP?
Na tvé praktické zkušenosti se raději ani neptám, protože ty teoretické mi úplně stačí. Jako kdybych mluvil u nás s nějaký korkotem.
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Co jsem měla udělat a neudělala?
Pointa byla že Octavia I.gen. ESP zrovna tak mít může nebo nemusí.
《》1.5 dCi & 0.9 TCe
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27879
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Co jsem měla udělat a neudělala?
Fakt? Tak to asi neumím číst...
A odpověď na mou jednoduchou otázku opět nikde...
Takže pointa je v tom, že víš prd a hraješ ramena.Oktávka první generace pravděpodobně ESP nemá.
A odpověď na mou jednoduchou otázku opět nikde...
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time