Co jsem měla udělat a neudělala?
Re: Co jsem měla udělat a neudělala?
Neda sa nesuhlasit.
Okrem toho, vacsina veci co tu padla(brzdit pred zatackou, pozerat a tocit tam kam chces ist, zachovat klud...) je plne vyuzitelnych aj pri beznej jazde keď sa ziadny smyk nekona.
Okrem toho, vacsina veci co tu padla(brzdit pred zatackou, pozerat a tocit tam kam chces ist, zachovat klud...) je plne vyuzitelnych aj pri beznej jazde keď sa ziadny smyk nekona.
Re: Co jsem měla udělat a neudělala?
BOB: no to si zrovna nemyslím že by obecné poučky platily vždy. A už vůbec neplatí, že stav vozidla na to nemá vliv.
Obecně platí že je potřeba nebrzdit, nepřidávat a ideálně šlápnout spojku aby se kola mohla volně točit a maximálně využít vedení směru.
A smyk zvládat natočením volantu opačným směrem. Tedy když to jede ven, neposlouchá řízení, nedotáčí se, natočená kola srovnat. A když to jede dovnitř, zatáčí to víc než chceme, přetáčí se, otočit kola směrem ven. Tolik poučka. Jenže v praxi to znamená, že smyk tím sice zrušíme, jenže auto nám chvilku pojede přesně tam kam nechceme, takže musíme znovu zatočit. A protože se to stane jaksi ve chvíli kdy jedeme moc rychle, snadno to hodíme do dalšího smyku, nebo spíš nehodíme protože už nejsme na silnici. Proto je potřeba smyku předejít, předvídat že by mohl nastat a když už nastane, jo může se to stát i při největší opatrnosti, vědět že to přichází. To můžeš něco řešit, ne až to letí kamsi.
Obecně platí že je potřeba nebrzdit, nepřidávat a ideálně šlápnout spojku aby se kola mohla volně točit a maximálně využít vedení směru.
A smyk zvládat natočením volantu opačným směrem. Tedy když to jede ven, neposlouchá řízení, nedotáčí se, natočená kola srovnat. A když to jede dovnitř, zatáčí to víc než chceme, přetáčí se, otočit kola směrem ven. Tolik poučka. Jenže v praxi to znamená, že smyk tím sice zrušíme, jenže auto nám chvilku pojede přesně tam kam nechceme, takže musíme znovu zatočit. A protože se to stane jaksi ve chvíli kdy jedeme moc rychle, snadno to hodíme do dalšího smyku, nebo spíš nehodíme protože už nejsme na silnici. Proto je potřeba smyku předejít, předvídat že by mohl nastat a když už nastane, jo může se to stát i při největší opatrnosti, vědět že to přichází. To můžeš něco řešit, ne až to letí kamsi.
Re: Co jsem měla udělat a neudělala?
Děkuji vám všem za reakce, každopádně jsem rozhodnutá jít do té školy smyku. Abych v těchto situacích byla alespoň nějak připravená.
Určitě je pravda to, že jsem se lekla a to dost. Zatáčka přímo přede mnou a ABS to má, ale takové to "cukání" ,když jsem minule zkoušela plnou brzdu, jsem necítila tak nevím :o
Přidávám místo kde se to stalo, je pravda, že je lepší to místo vidět aby si člověk mohl udělat nějaký ten obrázek cca
https://www.google.com/maps/@50.4774865 ... &entry=ttu
Určitě je pravda to, že jsem se lekla a to dost. Zatáčka přímo přede mnou a ABS to má, ale takové to "cukání" ,když jsem minule zkoušela plnou brzdu, jsem necítila tak nevím :o
Přidávám místo kde se to stalo, je pravda, že je lepší to místo vidět aby si člověk mohl udělat nějaký ten obrázek cca
https://www.google.com/maps/@50.4774865 ... &entry=ttu
Re: Co jsem měla udělat a neudělala?
Za mě diskuse "co udělat v krizovce příště" vůbec nerozvíjet, bez výjimky.
Jinak může být výsledek nabytých vědomostí i záporný, když místo alespoň instinktivní reakce přijde jen zmatek.
Načtenou teorií a přístupem k řízení jde častečně další krizovce předejít.
Už i to úspěšné předcházení ale vyžaduje i praktický trénink a zkoušení reakcí auta v nestandardních situacích. Třeba někde na rovince naplno zabrzdit atd.
A čím více těchto zkušeností s autem v nestabilní situaci, tím lepší schopnost krizím v prvé řadě předcházet.
Jsou to prostě spojené nádoby - nelze řešit krizovky bez porozumění jak jim předejít.
Jet s hrůzou v očích a čekat na smyk je nejhorší cesta.
Nejbezpečnější způsob jak si osvojit potřebné reflexy je počítačový simulátor a volant s force feedbackem. Jedině ve hře si člověk beztrestně vyzkouší naprosto přehnaný manévr co by si nedovolil ve škole smyku ani nikde jinde v reálném světě, kde není tlačítko restart.
Jinak může být výsledek nabytých vědomostí i záporný, když místo alespoň instinktivní reakce přijde jen zmatek.
Načtenou teorií a přístupem k řízení jde častečně další krizovce předejít.
Už i to úspěšné předcházení ale vyžaduje i praktický trénink a zkoušení reakcí auta v nestandardních situacích. Třeba někde na rovince naplno zabrzdit atd.
A čím více těchto zkušeností s autem v nestabilní situaci, tím lepší schopnost krizím v prvé řadě předcházet.
Jsou to prostě spojené nádoby - nelze řešit krizovky bez porozumění jak jim předejít.
Jet s hrůzou v očích a čekat na smyk je nejhorší cesta.
Nejbezpečnější způsob jak si osvojit potřebné reflexy je počítačový simulátor a volant s force feedbackem. Jedině ve hře si člověk beztrestně vyzkouší naprosto přehnaný manévr co by si nedovolil ve škole smyku ani nikde jinde v reálném světě, kde není tlačítko restart.
《》1.5 dCi & 0.9 TCe
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 28035
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Co jsem měla udělat a neudělala?
Tak jasně. To je naprostý základ pro řízení.
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 28035
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Co jsem měla udělat a neudělala?
Pepa: to je furt dokola s tebou... Nemám na to náladu.
Btw: zkus dávat v autě s ESP kontra
Btw: zkus dávat v autě s ESP kontra
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Co jsem měla udělat a neudělala?
Stav auta podle me dela hodne. Jestli tam mas pilot sport nebo sjety barumky, mrtvý tlumiče atd. A mit to esp mozna by se nestalo vubec nic
2022 Audi A4 Allroad 40TDI 150kw
ex 2022 Audi Q5 50TDI 210kw
ex 2022 Audi Q5 50TDI 210kw
Re: Co jsem měla udělat a neudělala?
V GTD je absolutním základem pro nerušenou jízdu na sněhu přepnout ESP do Sportu.
Protože když dostane pocit, že je v přetáčivým smyku, tak zašlápne brzdy.
No a fyzika už pak čaruje přesně tak, jak by jeden očekával...
2.5T, 2x2.0TDI, 2,8DC incoming))
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 28035
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Co jsem měla udělat a neudělala?
Já ale nikde nepsal, že na stavu nezáleží
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Co jsem měla udělat a neudělala?
Ono jednotkova octa, barumky, povodne tlmice, silentbloky vzadu na srot... To vie byt pekne vrazedna kombinacia.
A ze v takejto konfiguracii jazdi vacsina...
A ze v takejto konfiguracii jazdi vacsina...