Co jsem měla udělat a neudělala?
Re: Co jsem měla udělat a neudělala?
Hlavně by neměla být řidička labilní a poslouchat kecy spolujezdce... má toho plné brejle, tak hlavně čumět před sebe a určitě příčinou nehody, byla nájezdová rychlost vyšší, než zmiňovaných 55km/h.
GTS 992
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
Re: Co jsem měla udělat a neudělala?
Ona celá ta historka si dost protiřečí. Za vteřinku pohledu stranou nepřijedeš v rychlosti 55 k zatáčce, která předtím nebyla a najednou překvapí. A ten detailní popis, jak se vše seběhlo? Ale no tak
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
Re: Co jsem měla udělat a neudělala?
takže se tady děje přesně to co obvykle. Plno chytrých řečí, teorií které sice možná fungují ale v praxi jsou zcela mimo, z mnoha důvodů. Jediný co má opravdu smysl napsal M.Z. totiž že nejzásadnější je věnovat se řízení. Tohle totiž vypadá na obvyklý scénář "jé zatáčka, kde se tu vzala?" Uvědomte si že tazatelka je začátečník, že má pár základních dovedností a nějaké teorie jak zvládat smyk tuhletoho a támhletoho jsou úplně a totálně mimo kastról. Ono totiž v reálu na nějaké velké kejkle s nečekaným smykem není místo a čas. Když jste metr od krajnice a ono to najednou jede ven, kolik asi máte času na nějaký vehemence? Prd.
Zásadní je ten smyk nedostat, hotovo tečka. Anebo ho dostat tak jak chci já, ale to je jiná hra. Takže sledovat provoz. Předvídat, dívat se daleko dopředu. Správná byla myšlenka proč zrychlovat když budu za chvíli muset zpomalit. Chyba byla že debata se spolujezdkyní odvrátila pozornost od silnice,přišlo překvapení asi i úlek a nějaké ty chyby v řízení. Auto obvykle v zatáčce snese strašně moc když se neudělá nějaká zásadní chyba. A brzdy dokážou zabrat tak moc že to netrénovaného vyděsí. Obojí najednou už moc nejde. To že ABS umožní brzdit a zatáčet najednou je omyl, ono to jen zabrání udělat Opravdu Velký Průser. Ve skutečnosti to bude částečně brzdit a částečně zatáčet, což v praxi může dost pomoci ale zázraky to neumí. Stabilizační systémy taky umí úžasný věci ale když uděláte fakt velkou kravinu, dopadne to blbě, fyziku nepřechčijete.
Takže pár zásad: Furt ve střehu! Co neubrzdíš, to neukecáš! Kam nevidíš, tam se necpi! Čti pravděpodobnostní linie, tedy hledej co bude. Jak se ta zatáčka ohýbá? Není nějak divně nakloněná? Nevynese mě někam? To auto támhle, má mi dát přednost ale jede nějak divně, bacha na něj. Támhle je nějak moc lidí, něco se tam děje. Srnec v poli, kde je jeden, druhej určitě vyskočí z křoví. A mnoho mnoho dalších situací.
Zásadní je ten smyk nedostat, hotovo tečka. Anebo ho dostat tak jak chci já, ale to je jiná hra. Takže sledovat provoz. Předvídat, dívat se daleko dopředu. Správná byla myšlenka proč zrychlovat když budu za chvíli muset zpomalit. Chyba byla že debata se spolujezdkyní odvrátila pozornost od silnice,přišlo překvapení asi i úlek a nějaké ty chyby v řízení. Auto obvykle v zatáčce snese strašně moc když se neudělá nějaká zásadní chyba. A brzdy dokážou zabrat tak moc že to netrénovaného vyděsí. Obojí najednou už moc nejde. To že ABS umožní brzdit a zatáčet najednou je omyl, ono to jen zabrání udělat Opravdu Velký Průser. Ve skutečnosti to bude částečně brzdit a částečně zatáčet, což v praxi může dost pomoci ale zázraky to neumí. Stabilizační systémy taky umí úžasný věci ale když uděláte fakt velkou kravinu, dopadne to blbě, fyziku nepřechčijete.
Takže pár zásad: Furt ve střehu! Co neubrzdíš, to neukecáš! Kam nevidíš, tam se necpi! Čti pravděpodobnostní linie, tedy hledej co bude. Jak se ta zatáčka ohýbá? Není nějak divně nakloněná? Nevynese mě někam? To auto támhle, má mi dát přednost ale jede nějak divně, bacha na něj. Támhle je nějak moc lidí, něco se tam děje. Srnec v poli, kde je jeden, druhej určitě vyskočí z křoví. A mnoho mnoho dalších situací.
Re: Co jsem měla udělat a neudělala?
Asi by stačilo kdyz neumím řídit a jezdím popelnici jezdit podle toho. Cumet na cestu a neletet kam nevidím. Nebo aspon mit otevřenou navi a vedet jaká bude zatacka
2022 Audi A4 Allroad 40TDI 150kw
ex 2022 Audi Q5 50TDI 210kw
ex 2022 Audi Q5 50TDI 210kw
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27861
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Co jsem měla udělat a neudělala?
Pepa: jistě nedostat.
Ale tady se řešilo, že ta situace už nastala a dotyčná se ptala, co udělala následně špatně.
Ale tady se řešilo, že ta situace už nastala a dotyčná se ptala, co udělala následně špatně.
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Co jsem měla udělat a neudělala?
Já teda nevím, ale 55kmh, na rovince (viděla vesnici i se značkou, ale zatáčku ne?), první reakce na spatřenou zatáčku není brzda, ale kontrola tacho... to je jak z Bravíčka.
2024: Audi A5 Sportback S line 45 TFSI, 195kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
Re: Co jsem měla udělat a neudělala?
Je to blba zlusenost a je mi lito, ze se ti to stalo. Na priste doporucuju:hanawolf píše: ↑sob 22 črc 17:41 Zdravím všechny. Trápí mě jedna věc.. autonehoda ..
Takže... Autonehodu jsem způsobila já.
Jeli jsme se ségrou z brigády ke mě domů. Cesta mi trvá z práce domů vždy okolo 50min po okreskách, střídala jsem dvě trasy (nesnáším stereotyp). V ten den jsem si zvolila budeme tomu říkat "třetí trasu", kterou jsem jela asi po druhé. Za městem jsem si řekla, že raději si zapnu navigaci abych viděla jak ty cesty tam vedou, ale nakonec jsem si řekla že se prostě budu řídit značením. Cesta mezi vesničkama OK, do té chvíle než to začalo.. První přišel železniční přejezd, zpomalila jsem na 40-45km/hod. Přejezd byl za mnou a já mířila k té vesnici, ségra na mě "a ted pojedeme zase rychleee joooo". Je to 16 letý puberťák, ale i tak mě to zarazilo, proč by jsme tady měly přidat, když bylo vidět, že kousek za tím přejezdem je vesnice, cedule byla vidět perfektně a domy též. Tak jsem na ni (jen na vteřinu) koukla se slovy "tak tady asi těžko, když je tu vesnice". Otočím hlavu zpět a byla tam levotočivá zatáčka, rychle kouknu na tachometr a tam 55km/hod. Ta zatáčka ale byla přímo před náma, když jsem začala brzdit tak jsem brzdila už i v ní, do toho volant doleva, jelikož rovně byla max zeď nějakého domu.I když má člověk naučenou teorii co dělat, když se dostanete do smyku, tak v praxi to uplatnit... pfuuu... kravina za kravinou.. volant jsem měla pořád v rukou a snažila se to nějak ukočírovat.. možná jsem to tím kroutěním volantu ze strany na stranu jen zhoršovala ... nevím ...ani netuším jestli jsem v tu chvíli šlapala na spojku nebo na brzdu nebo na obojí.. Auto lítalo ze strany na stranu, prorazila jsem obě pravé pneu o takové betonové mostky co vedou k domům (když máte před domem potok/strouhu, nevím jak to jinak popsat).. chvíli jsem měla pocit, že se to srovnává, ale auto udělalo takový jakoby půlkruh, čumák na čumák s VW Transporterem, od něj jsme se právě odrazily ,vylítly AIRBAGY a konečně se zastavily..
Ségra měla (ještě trochu má) modřinu na stehně. Já jen ruku a AIRBAG mi srovnal čelist (jediné pozitivum na tom celém). Jinak nikomu jinému se nic nestalo.
Řidičák mám od listopadu 2022 , své auto jsem si pořídila v dubnu tento rok. Do té doby jsem občas řídila kámošky nebo tchýně auto. Takže zkušenosti žádné, a proto se chci zeptat.. co jsem měla udělat než jsem šla do smyku? Napíšete, že jsem měla prostě pořád koukat před sebe, ale to vím také, od té doby jsem si jistá, že vteřina není zas tak krátká doba zvláště co se týče řízení..
CO BY MĚ TEDY ZAJÍMALO ... Když jsem tu zatáčku na poslední chvíli zahlédla, byla brzda na místě? Co jsem měla dělat v tu chvíli?
Před tím, než jsem si pořizovala auto, jsem si vyhledávala co dělat, když dostanu smyk atd (chtěla jsem se připravit na zimu), takže nastudované sešlápnutí spojky jsem měla..
DĚKUJI ZA JAKÉKOLI REAKCE A RADY.
auto : Škoda Octavia I, 1.6 75kw
- koukat dal pred sebe
- nerozptylovat se spolujezdci
- brzdit vic pred zatackou
- zkusit si nekde nanecisto jak se auto v techto situacich chova
R4...258k
R3...261k
EV...264k
R3...261k
EV...264k
Re: Co jsem měla udělat a neudělala?
BOB: a co asi tak mám poradit jinýho? Radši budu, když se lidi do takových situací pokud možno nedostanou, protože řešit neřešitelné je už pak trošku mimo. Neznáme detaily situace ani stav auta. Stará Octavia co má kdovíco za sebou, podvozek, tlumiče, gumy, kolik tam bylo místa, jaká silnice... co z toho chceš vymyslet? Eště tady chyběla rada nad zlato, nahnat to ruční brzdou, to se tak obvykle radívá. Že na to obvykle jaksi není místo a čas a asi nikdo to v reálu nedokáže není podstatný, v debatách to vypadá hustokrutě.
Tady prostě byla chyba nesledování a nepředvídání. Pak to dorazila zbrklá reakce. V rychlosti kolem 50, pokud není kluzko, jde projet skoro cokoliv. Když se ví co s tím. Když se neví, tak se holt musí zpomalit, to není žádná chyba nebo ostuda. Předvídat, plánovat.
Tady prostě byla chyba nesledování a nepředvídání. Pak to dorazila zbrklá reakce. V rychlosti kolem 50, pokud není kluzko, jde projet skoro cokoliv. Když se ví co s tím. Když se neví, tak se holt musí zpomalit, to není žádná chyba nebo ostuda. Předvídat, plánovat.
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27861
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Co jsem měla udělat a neudělala?
Ptala se na obecné rady při smyku. Ty jsou platné, ať je stav vozidla jakýkoliv.
Je to jenom fyzika.
Když už ve smyku seš, je vcelku jedno, co bylo příčinou. Zde kombinace nevěnování se řízení a nepřizpůsobení rychlosti.
Je to jenom fyzika.
Když už ve smyku seš, je vcelku jedno, co bylo příčinou. Zde kombinace nevěnování se řízení a nepřizpůsobení rychlosti.
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time