Zdravím,
na první pohled proti-póly, rozdílné pořizovací ceny, ale v tento moment úplně stejné prodejní ceny ojetých vozů. A opravdu nevím, jak se rozhodnout.
Potřebuji SUV s 4x4 a benzínovým pohonem (najedu max 10k/rok), kde motor něco vydrží (yeti 1.8tsi je tedy hned vyřazeno) , což je vcelku náročné najít, po několika týdenním rozhodování jsme byl přesvědčen, že chci Dustera 1.6 16v 77kw 4x4. Teď když jsem začal hledat a dívat se na ojetiny, tak jsem byl překvapen, jednak vysokou cenou a taky tím, že ty co se prodávají jsou většinou vybouchané hujdy.
Nyní jsem si všiml, že za stejnou cenu, mohu mít Tiguana z roku 09-11 s dobrým nájezdem i okolo 100-120tkm a relativně prý dobrým motorem 1.4 tsi 110kw, který je i s pohonem 4x4. Rád bych využíval auto na dojíždění do práce a kolem komína + 2x do měsíce 120km, ale pak bych chtěl i pořídit stan na střechu a jet i někdy na nějakou polňačku za dobrodružstvím (ne náročný terén). Shrnul jsem si tedy takto výhody a nevýhody a byl bych rád za Váš názor nebo doplnění:
Duster 10-14 1.6 16v:
+motor, který vydrží vše, nepřímý vstřik,
+vcelku levné ND a není tam se moc co pokazit, snadná údržba
+ kdybych se dostal do ouzkých tak má 4WD lock a vyšší světlou výšku
- dostupnost, na trhu do 225 tis kč jsou jen staří pracanti
- ne moc dobrá korozivzdornost
- nemá často ani ASR/paluibní počítač
Tiguan 1.4 tsi 110kw 4m
+ vzhledově hezčí a prostornější
+ větší dostupnost na trhu
+ je větší šance, že nebude obouchaný zespod
- přímý vstřik motoru
- nevím jak je na tom celkově motor - co vydrží, jaká je poruchovost. Nevím jak je na tom s korozí
Budu rád za jakýkoliv názor a případné korekce výhod/nevýhod. Děkuji
Tiguan 2009 vs Duster 2010-13
Re: Tiguan 2009 vs Duster 2010-13
Zdravím,
Ad 1,4 TSI z rokov 09-11 - na zamýšľané použitie nie úplne vhodný motor. Reťazové rozvody, ktoré sa krátkymi jazdami naťahujú a potrebujú opakované výmeny, pri krátkych jazdách to trpí na riedenie oleja benzínom. Nie je to spoľahlivý pohon a bežne sa radí k tomu horšiemu od VW Group - kde je z tých rokov kombinácia benzín a 4x4 celkom náročné zadanie.
Nie som fanúšik Japoncov, ale čo tak SX4 v benzíne?
Ad 1,4 TSI z rokov 09-11 - na zamýšľané použitie nie úplne vhodný motor. Reťazové rozvody, ktoré sa krátkymi jazdami naťahujú a potrebujú opakované výmeny, pri krátkych jazdách to trpí na riedenie oleja benzínom. Nie je to spoľahlivý pohon a bežne sa radí k tomu horšiemu od VW Group - kde je z tých rokov kombinácia benzín a 4x4 celkom náročné zadanie.
Nie som fanúšik Japoncov, ale čo tak SX4 v benzíne?
Re: Tiguan 2009 vs Duster 2010-13
Ani s jedním ze zmiňovaných aut jsem nejezdil, tak konkrétně neporadím.
Každopádně Duster byl s větší pravděpodobností používán jako pracovní, zatímco Tiguan dost možná jako soukromý - mohl by být v lepším stavu. Bude pravděpodobně bezpečnější v případě nehody. Ať tak či tak, bavíme se o 15letých autech, kde se může kdykoliv posrat cokoliv. Tiguan bude mít asi méně elektroniky.
A že by byl jedničkový Tiguan nějak extra prsotorný? Na pohled mi tak (alespoń oproti dvojkovému, což sám o sobě není žádný obr) nepřijde. Ale možná se pletu.
Každopádně Duster byl s větší pravděpodobností používán jako pracovní, zatímco Tiguan dost možná jako soukromý - mohl by být v lepším stavu. Bude pravděpodobně bezpečnější v případě nehody. Ať tak či tak, bavíme se o 15letých autech, kde se může kdykoliv posrat cokoliv. Tiguan bude mít asi méně elektroniky.
A že by byl jedničkový Tiguan nějak extra prsotorný? Na pohled mi tak (alespoń oproti dvojkovému, což sám o sobě není žádný obr) nepřijde. Ale možná se pletu.
2024: Audi A5 Sportback S line 45 TFSI, 195kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
Re: Tiguan 2009 vs Duster 2010-13
Máme doma Tiguana (MY2012) 2,0TSI, když jsem ho vybíral, byl jsem už (skoro) rozhodnutý pro 1,4TSI ale na poslední chvíli jsem to změnil na 2,0TSI - přivedla mě k tomu poznámka prodejce "1.4TSI je malý motůrek nevhodný pro takový kus auta". Nelituju.
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Tiguan 2009 vs Duster 2010-13
Noo ono já bych rád auto využil přes léto na adventure a chtěl dát na střechu stan, nejsem si jist, zda sx4 “spolkne” tolik serepetiček na campingjanom píše: ↑čtv 20 črc 10:50 Zdravím,
Ad 1,4 TSI z rokov 09-11 - na zamýšľané použitie nie úplne vhodný motor. Reťazové rozvody, ktoré sa krátkymi jazdami naťahujú a potrebujú opakované výmeny, pri krátkych jazdách to trpí na riedenie oleja benzínom. Nie je to spoľahlivý pohon a bežne sa radí k tomu horšiemu od VW Group - kde je z tých rokov kombinácia benzín a 4x4 celkom náročné zadanie.
Nie som fanúšik Japoncov, ale čo tak SX4 v benzíne?
Re: Tiguan 2009 vs Duster 2010-13
Pár SX4 som už so stanom videl, známy to mal dokonca aj ako "auto na ryby" a to množstvo krámov, čo z toho vytiahol bolo obdivuhodné. Ak to má byť auto "okolo komína" väčšinu času, tak asi ťažko nájsť lepší kompromis, ale chápem, že sa môže zdať malé.
Potom možno z opačnej strany - Vitara - iba príklad: https://www.sauto.cz/osobni/detail/suzu ... /188874222
Tam je robustná mechanika, ale na daily to bude dosť užrané s otáznym komfortom...dostupnosť dielov je tiež na zváženie.
Alebo ešte inak IX35 - znova len príklad: https://www.sauto.cz/osobni/detail/hyun ... /177202111
Komfort proti Vitare úplne inde, ale spotreba zostáva + tu sú vyhlásené vysoké ceny určitých dielov...ale zas sú dostupnejšie.
Potom možno z opačnej strany - Vitara - iba príklad: https://www.sauto.cz/osobni/detail/suzu ... /188874222
Tam je robustná mechanika, ale na daily to bude dosť užrané s otáznym komfortom...dostupnosť dielov je tiež na zváženie.
Alebo ešte inak IX35 - znova len príklad: https://www.sauto.cz/osobni/detail/hyun ... /177202111
Komfort proti Vitare úplne inde, ale spotreba zostáva + tu sú vyhlásené vysoké ceny určitých dielov...ale zas sú dostupnejšie.
Re: Tiguan 2009 vs Duster 2010-13
Pokud jedete do terénu, mějte na paměti, že menší vozidla jako SX4 mohou mít omezené terénní schopnosti. Podle mého názoru to nebude pro vaši cestu dobré.kodls píše: ↑čtv 20 črc 15:38Noo ono já bych rád auto využil přes léto na adventure a chtěl dát na střechu stan, nejsem si jist, zda sx4 “spolkne” tolik serepetiček na campingjanom píše: ↑čtv 20 črc 10:50 Zdravím,
fnf
Ad 1,4 TSI z rokov 09-11 - na zamýšľané použitie nie úplne vhodný motor. Reťazové rozvody, ktoré sa krátkymi jazdami naťahujú a potrebujú opakované výmeny, pri krátkych jazdách to trpí na riedenie oleja benzínom. Nie je to spoľahlivý pohon a bežne sa radí k tomu horšiemu od VW Group - kde je z tých rokov kombinácia benzín a 4x4 celkom náročné zadanie.
Nie som fanúšik Japoncov, ale čo tak SX4 v benzíne?
-
- Dítě v autě
- Příspěvky: 1
- Registrován: pon 11 pro 08:32
Re: Tiguan 2009 vs Duster 2010-13
Výběr dobrodružství: Duster vs. Tiguan
Ach, odvěké dilema: Duster nebo Tiguan? Připoute se, příteli, protože se chystáme pitvat tyto čtyřkolové uchazeče jako ostřílený mechanik.
1. Duster 1.6 16v: The Rugged Maverick
Klady:
- Nezničitelný motor: To srdce 1,6 16V? Je to jako starý prošedivělý válečník, který už viděl všechno – od výmolů po sesuvy bahna. Nepřímé vstřikování znamená, že se vysmívá nepřízni osudu.
- Cenově výhodný: Duster nezruinuje banku. Je to spořivý strýc, který trvá na rozdělení účtu u večeře.
- Off-Road Ready: Těsná místa? Žádný problém. Zapněte zámek 4WD, zvedněte světlou výšku a ovládněte divočinu jako šéf.
geometry dash
Nevýhody:
- Scarce as Unicorn Tears: Najít Duster v dobrém stavu je jako hon na zakopaný poklad. Jsou vzácnější než slunečný den v Londýně.
- Rust Alert: Koroze není jeho silnou stránkou. Je to jako ten přítel, který se vyhýbá pláži, protože se bojí písku v botách.
- ASR MIA: Někdy přeskočí ASR party. Ale kdo potřebuje kontrolu trakce, když jedete v terénu, že?
2. Tiguan 1.4 TSI 110kw: Urban Sleekster
Klady:
- Chic Factor: Tiguan se vzpírá do místnosti jako model dráhy. Má křivky, prostor a atmosféru „podívejte se na mě“.
- Market Darling: Ve zmrzlinářství najdete více možností Tiguan než příchutí. Je to oblíbené dítě, které se chce každý spřátelit.
- Světlá výška: Žádné škrábance na břiše. Tiguan klouže po rychlostních nerovnostech jako vznášedlo.
Nevýhody:
- Drama s přímým vstřikováním: 1.4 TSI je diva s přímým vstřikováním. Je to jako kočka náročná na údržbu – krásně vrní, ale potřebuje TLC.
- Engine Enigma: Vydrží? Křišťálová koule je zamlžená. Ale ouha, je to Volkswagen – staví auta jako švýcarské hodinky.
- Korozní otazník: Nejsme si jisti, zda je odolný proti korozi nebo jen připravený pro fotoaparát. Prozkoumejte tuto záhadu, Sherlocku.
Verdikt?
Pokud jste Indiana Jones a hledáte dobrodružství, jděte do Dustera. Je to prašná stezka, příběhy o táboráku a vítr ve vlasech. Ale pokud vás James Bond pozval na večírek s černými kravatami, Tiguan je váš wingman – jemný, nablýskaný a připravený na městské eskapády.
Pamatujte, oba mají své zvláštnosti. Vybírejte srdcem (a třeba tabulkou). A když vyrazíte na silnici, zvedněte pozdrav řazení převodovky na tu, kterou jste nezvolili.
Ach, odvěké dilema: Duster nebo Tiguan? Připoute se, příteli, protože se chystáme pitvat tyto čtyřkolové uchazeče jako ostřílený mechanik.
1. Duster 1.6 16v: The Rugged Maverick
Klady:
- Nezničitelný motor: To srdce 1,6 16V? Je to jako starý prošedivělý válečník, který už viděl všechno – od výmolů po sesuvy bahna. Nepřímé vstřikování znamená, že se vysmívá nepřízni osudu.
- Cenově výhodný: Duster nezruinuje banku. Je to spořivý strýc, který trvá na rozdělení účtu u večeře.
- Off-Road Ready: Těsná místa? Žádný problém. Zapněte zámek 4WD, zvedněte světlou výšku a ovládněte divočinu jako šéf.
geometry dash
Nevýhody:
- Scarce as Unicorn Tears: Najít Duster v dobrém stavu je jako hon na zakopaný poklad. Jsou vzácnější než slunečný den v Londýně.
- Rust Alert: Koroze není jeho silnou stránkou. Je to jako ten přítel, který se vyhýbá pláži, protože se bojí písku v botách.
- ASR MIA: Někdy přeskočí ASR party. Ale kdo potřebuje kontrolu trakce, když jedete v terénu, že?
2. Tiguan 1.4 TSI 110kw: Urban Sleekster
Klady:
- Chic Factor: Tiguan se vzpírá do místnosti jako model dráhy. Má křivky, prostor a atmosféru „podívejte se na mě“.
- Market Darling: Ve zmrzlinářství najdete více možností Tiguan než příchutí. Je to oblíbené dítě, které se chce každý spřátelit.
- Světlá výška: Žádné škrábance na břiše. Tiguan klouže po rychlostních nerovnostech jako vznášedlo.
Nevýhody:
- Drama s přímým vstřikováním: 1.4 TSI je diva s přímým vstřikováním. Je to jako kočka náročná na údržbu – krásně vrní, ale potřebuje TLC.
- Engine Enigma: Vydrží? Křišťálová koule je zamlžená. Ale ouha, je to Volkswagen – staví auta jako švýcarské hodinky.
- Korozní otazník: Nejsme si jisti, zda je odolný proti korozi nebo jen připravený pro fotoaparát. Prozkoumejte tuto záhadu, Sherlocku.
Verdikt?
Pokud jste Indiana Jones a hledáte dobrodružství, jděte do Dustera. Je to prašná stezka, příběhy o táboráku a vítr ve vlasech. Ale pokud vás James Bond pozval na večírek s černými kravatami, Tiguan je váš wingman – jemný, nablýskaný a připravený na městské eskapády.
Pamatujte, oba mají své zvláštnosti. Vybírejte srdcem (a třeba tabulkou). A když vyrazíte na silnici, zvedněte pozdrav řazení převodovky na tu, kterou jste nezvolili.