Řidiči, co to mají v ruce...

Zážitky, zkušenosti, srazy, upozornění na nebezpečná místa i dotěrnou policii.

Moderátor: řidičBOB

Odpovědět
Uživatelský avatar
M.Z.
Letec
Příspěvky: 5751
Registrován: úte 28 srp 13:23
Bydliště: FM

Re: Řidiči, co to mají v ruce...

Příspěvek od M.Z. »

mlunovozík píše: stř 19 črc 08:01
M.Z. píše: úte 18 črc 20:08 Prostě se musím otočit hned stůj co stůj, ta mu nedala žádnou šanci, prostě cílem bylo, nechat se trefit.
A ta diskuze pod videem je taky výživná...
Kdyby jel borec 50km/h, tak by to pipka stihla a borcovi by k místu nehody zbývalo více než 5m, zatímco holčina by byla už na levé straně. Takže by mohl v pohodě projet ve svém pruhu. IMHO pokud budeme respektovat judikáty Účastník silničního provozu, který porušil pravidla tohoto provozu, pak na druhé straně nemůže očekávat dodržení těchto pravidel od ostatních účastníků, jestliže jim to znemožnil s ohledem na charakter a závažnost svého porušení pravidel silničního provozu., tak je to minimálně musí jít za oběma, ne-li čistě za VW.
A kdyby se ráno zdržel na hajzlu, tak by to taky stihla... proboha, co se to tu snažíš vůbec obhajovat?!
GTS 992
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
Uživatelský avatar
Zajda
Letec
Příspěvky: 1920
Registrován: ned 04 lis 03:01

Re: Řidiči, co to mají v ruce...

Příspěvek od Zajda »

Ta může hlavně být ráda že se neotočila do nějakého cyklisty nebo motorkáře. Rychlost s tím neměla co dělat, mohla narvat do kohokoliv rychlejšího nebo pomalejšího, ten manévr byl v intencích jakéhokoliv provozu rychlejšího než chodec totálně naslepo.
《》1.5 dCi & 0.9 TCe
Uživatelský avatar
abgx1
Letec
Příspěvky: 1676
Registrován: stř 14 říj 17:09

Re: Řidiči, co to mají v ruce...

Příspěvek od abgx1 »

mlunovozík píše: stř 19 črc 08:58 Mapy, street view, měření vzdálenosti a čas z videa. Mezi začátkem videa a nehodou je necelých 6s a 107m. Rychlost si dopočítej sám.
Uvedomujes si, ze aj ked vezmeme v uvahu tvoj vypocet rychlosti, tak tvrdenie "minimálně musí jít za oběma, ne-li čistě za VW." je stale dost hlupe a obmedzene?

Ak chce vidiet hoc len povrchovo co vsetko do toho vstupuje, tak odporucam stranu č.4 a 5
https://ja-sr.sk/sites/default/files/20 ... 8_2009.pdf
Dôkladná analýza je potrebná hlavne vtedy, ak vozidlo s prednosťou v jazde sa pohybuje
rýchlosťou vyššou, než bola povolená, resp. z technického hľadiska primeraná. Znalec musí vypočítať, či pri
dodržaní povolenej resp. primeranej rýchlosti mohol vodič „nenáhlou“ zmenou či už rýchlosti alebo smeru
jazdy, nehode zabrániť. Pri výpočte zabránenia je potrebné správne stanoviť najskorší možný počiatok
reakcie vodiča s prednosťou v jazde. V žiadnom prípade to nemôže byť počiatok rozbehu vozidla
z vedľajšej cesty. Aby vodič s prednosťou v jazde mohol reagovať, musí mu byť zrejmé, že vychádzajúce
vozidlo je v pohybe, musí už mať určitú uhlovú rýchlosť. Keďže táto problematika je pomerne široká a
presahuje rámec tohoto článku, je možné stanoviť iba najnižšie možné hranice možnosti rozpoznania. Táto
hranica je napr. u vozidla vychádzajúceho kolmo na hlavnú cestu cca 0,5 m. Vychádzajúce vozidlo sa teda
musí pohnúť o cca 0,5 m, aby vôbec mohol vodič na hlavnej ceste takýto pohyb zaregistrovať.
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27877
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Řidiči, co to mají v ruce...

Příspěvek od řidičBOB »

Zajda: tak ono by stačilo, kdyby tam jel někdo, kdo nebude strhávat volant do protisměru a nakouřil by ten její pekáč na její dveře. To by dost možná už nic neřešila.
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27877
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Řidiči, co to mají v ruce...

Příspěvek od řidičBOB »

abgx: vzhledem k zažité praxi NSS si dovolím tvrdit, že na takto rovném úseku by řidič VW musel výrazně překročit rychlost, aby to šlo za ním alespoň z části.
Výrazně překročit by znamenalo 100kmh.
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Uživatelský avatar
abgx1
Letec
Příspěvky: 1676
Registrován: stř 14 říj 17:09

Re: Řidiči, co to mají v ruce...

Příspěvek od abgx1 »

Tiez si to pamatam skor z pripadov typu motorkar iduci 180. Okrem toho aj priamo v tej citacii sa spomina "nenahla zmena rychlosti" ktora je v danom PDF definovana ako 0,5nasobok plnych brzd...
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27877
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Řidiči, co to mají v ruce...

Příspěvek od řidičBOB »

No, každopádně Google maps a odečet času z onboard CAM, fakt nestačí :))
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Uživatelský avatar
Předseda
Letec
Příspěvky: 1490
Registrován: stř 16 úno 11:20

Re: Řidiči, co to mají v ruce...

Příspěvek od Předseda »

NSS: Předjíždění kamionů je mimořádnou výjimkou z pravidla, nesmí nijak omezit rychlejší vozy
https://www.ceska-justice.cz/2023/07/ns ... RZiwJN7Iyk

K tomuto závěru dospěl senát NSS v čele s předsedou Karlem Šimkou, který posuzoval kasační stížnost řidiče kamionu. Ten dostal pokutu a půlroční zákaz řízení za to, že na D1 v odpoledních hodinách předjížděl jiné vozidlo a měl při tom omezit vozidla jedoucí za ním. A to včetně policejního vozu, který část manévru zaznamenal na kameru.

...Podle pokutovaného řidiče kamionu je totiž za daných okolností a výkladu ustanovení krajským soudem zcela vyloučeno, aby kamiony mohly na dálnici předjíždět. ... Předjíždění nadlimitními vozidly je totiž s ohledem na zákonem omezenou rychlost, kterou tato vozidla mohou jet, často zdlouhavým procesem, který je způsobilý ohrozit bezpečnost i plynulost provozu na dálnicích. Pokud by tomu tak nebylo, zákonodárce by neměl důvod stanovit zákonná či dopravními značkami stanovená omezení předjíždění těmito vozidly,“ konstatoval v rozhodnutí NSS. V něm také uvedl, že při modelovém příkladu jízdy na vzdálenost 400 km by navíc řidič „rychlejšího“ kamionu při dodržení horního limitu rychlosti docílil pouze marginální úspory času.


Onehdá jsem na téma kolik ušetří kamčáci při předjíždění za 8h směnu spočítal na přibližně 12 min. V ideálním případě. V praxi prostě jen přijede do kolony o 2 kamiony dřív.
Uživatelský avatar
Truck Daškam
Letec
Příspěvky: 2725
Registrován: pát 06 lis 22:10

Re: Řidiči, co to mají v ruce...

Příspěvek od Truck Daškam »

Onehdá jsem na téma kolik ušetří kamčáci při předjíždění za 8h směnu spočítal na přibližně 12 min. V ideálním případě. V praxi prostě jen přijede do kolony o 2 kamiony dřív.
Čistě matematicky a pokud je všude plynulý provoz - ano.
Reálně to je trochu jinak - aneb díky tomu že předjede člověk hned, stihne předjet o 3km dál v kopci ultrapomalýho - za kterým by se třeba jinak díky zákazu (nebo provozu, to je fuk) táhnul 70.
Navíc díky tomu že krizovým místem projedu dřív, vyhnu se třeba ranní špičce nebo prostě stihnu projet nějakým bodem, kde se následně stane nehoda.

A nevím jak jsi přišel na tu 8h směnu? Směna řidiče trvá 13h a na řízení z toho má 9h (vyjímečně 15h pracovní doba a 10h řízení).
A i těch 12min je dost času, průsery jsou už i kvůli pěti minutám - at už ze strany zákazníků (smluvní pokuty, nesložení ihned apod) nebo ze strany státních orgánů - ale těch 12min vůbec nemusí platit a může to být i podstatně více, viz co jsem napsal výše.
Chápeš to?
Uživatelský avatar
Předseda
Letec
Příspěvky: 1490
Registrován: stř 16 úno 11:20

Re: Řidiči, co to mají v ruce...

Příspěvek od Předseda »

Fakt mi příjde ftipný, že zrovna řidiči kamionu, co mají všechno na párku, tak se furt točí na tom, jak ušetří minutu nebo 5. Jak kdyby na tom závisel jejich život. A pak stojí celý den za nehodou na D2. Nebo na D5 hodinu za vrtulníkem jako před 14 dny. Nebo je zastaví právě PČR / celníci. A minutová ručička na hodinkách se z vesela začne točit.. V takové momenty je to všechno asi fajn.
Odpovědět