To sem netušil. Nechci to.Teleskopická sedlovka je druh sedlovky, tedy trubky, na níž se nachází sedlo. Na rozdíl od klasické sedlovky vám umožní regulovat výšku posedu za jízdy pomocí páčky pod sedlem nebo na řídítkách. Populární je hlavně u bikerů, kteří jezdí traily nebo enduro.16. 5. 2022
Cyklistické vlákno
Moderátor: řidičBOB
Re: Cyklistické vlákno
Aha, tak už vím od strejdy gůgla:
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
- Lachende Bestien
- Letec
- Příspěvky: 1983
- Registrován: sob 18 čer 15:13
Re: Cyklistické vlákno
Ano, jde čistě o regulaci výšky sedla, další věc je pak odpružené sedlo.
Svého druhu kurvítkem jsem to nazval proto, že se údajně všechny - až na snad JEDNU výjimku, na níž si teď bohužel nevzpomenu, ale mohl bych to později zjistit - vyznačují hodně krátkou životností a tedy i hodně nevýhodným poměrem ceny a výkonu.
Pak člověk zažije takové chuťovky, jako že ho čeká x-kilometrový sjezd z vrcholu hory a zjistí, že se nemilá sedlofka pevně rozhodla držet v úplně horní poloze.
Stalo se to známému při zimním sjezdu, nízké teploty pravděpodobně tento problém zhoršují.
Ale dokážu si představit, že právě na hřebenovkách s častým stoupáním a klesáním teleskopku člověk fakt ocení.
Trejli a enduři mě osobně nezajímají.
Svého druhu kurvítkem jsem to nazval proto, že se údajně všechny - až na snad JEDNU výjimku, na níž si teď bohužel nevzpomenu, ale mohl bych to později zjistit - vyznačují hodně krátkou životností a tedy i hodně nevýhodným poměrem ceny a výkonu.
Pak člověk zažije takové chuťovky, jako že ho čeká x-kilometrový sjezd z vrcholu hory a zjistí, že se nemilá sedlofka pevně rozhodla držet v úplně horní poloze.
Stalo se to známému při zimním sjezdu, nízké teploty pravděpodobně tento problém zhoršují.
Ale dokážu si představit, že právě na hřebenovkách s častým stoupáním a klesáním teleskopku člověk fakt ocení.
Trejli a enduři mě osobně nezajímají.
-
- Pan Řidič
- Příspěvky: 284
- Registrován: pon 09 úno 13:42
Re: Cyklistické vlákno
tak je. v technických zjazdoch kde treba pracovať s ťažiskom je to na nezaplatenie. odpraceš sedlo z cesty a môžeš to tam poslať bez obavy, že ťa bike nakopne. Ale každému čo jeho jest. Ja som to tam napísal iba kvôli tomu, že ta sedlovka sama o sebe pridáva na hmotnosi okolo 0,5 kg, +bovden, +ovladanie na riadítka. Stále, tých 9 kg (čo udáva pp) je veľmi pekná hmotnosť. Lacnejšie ale asi bude hodiť sa do kalorického deficitu.
Re: Cyklistické vlákno
on ten scalpel ht 4 je kolo pod 70k, zcela jinak osazené než má PP.
můj scalpel má 10.5, ale nikdy bych to nevyměnil za 9kg scalpel ht
kromě asfaltového stoupání nevidím nikde výhodu
můj scalpel má 10.5, ale nikdy bych to nevyměnil za 9kg scalpel ht
kromě asfaltového stoupání nevidím nikde výhodu
Pravda vyděsí
Re: Cyklistické vlákno
Jé, Ty máš taky Scalpela? Rozumím správně že Si = celopéro, zatímco já mám HT ? Já prostě celopéro nechcu, nepotřebuju, dyž to moc drncá, tak slezu a du pěšky (nestydím se za to = starší pán na výletě). Zrovna neska, 2,5 hodiny nahoru/dolů v masivu Radhoště a asi na třech místech sem z kopce (prudkého, kamenitého) šel, protože nechcu nic udělat ani bajku ani sobě.
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Cyklistické vlákno
Tak už mám jen tři ležáky....
Aktualizace 18.7.2023:
1. Brzdový kotouč Ashima ARO 08 (160mm) - nový, nepoužitý v OEM balení se šrouby = 250,-
2. Nové nepoužité sedlo Selle Italia Flite (bohužel ale ne Made in Italy, nýbrž Šmejd in Čajna) = 500,-
3. 2 roky ježděné, ale 100% funkční SPD pedály PD-M780 (XT) = 500,-
Vše bez záruky, bez „papírů".
Prvotní kontakt tady skrz SZ.
Aktualizace 18.7.2023:
1. Brzdový kotouč Ashima ARO 08 (160mm) - nový, nepoužitý v OEM balení se šrouby = 250,-
2. Nové nepoužité sedlo Selle Italia Flite (bohužel ale ne Made in Italy, nýbrž Šmejd in Čajna) = 500,-
3. 2 roky ježděné, ale 100% funkční SPD pedály PD-M780 (XT) = 500,-
Vše bez záruky, bez „papírů".
Prvotní kontakt tady skrz SZ.
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Cyklistické vlákno
Třeba když by jsi měl teleskopku, tak by jsi to po zasunutí sjel.pavproch píše: ↑úte 18 črc 10:42 Jé, Ty máš taky Scalpela? Rozumím správně že Si = celopéro, zatímco já mám HT ? Já prostě celopéro nechcu, nepotřebuju, dyž to moc drncá, tak slezu a du pěšky (nestydím se za to = starší pán na výletě). Zrovna neska, 2,5 hodiny nahoru/dolů v masivu Radhoště a asi na třech místech sem z kopce (prudkého, kamenitého) šel, protože nechcu nic udělat ani bajku ani sobě.
Re: Cyklistické vlákno
Nesjel, já se z kopce (nejen v rozbitém terénu) bojím.
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Cyklistické vlákno
to Si uz nepouzivaji, existuje scalpel, scalpel SE a scalpel HT, prvni dva jsou celopera (SE ma vyssi zdvihy) a to treti znas
Pravda vyděsí