Tažení podvalu s autem bez BE
Moderátor: řidičBOB
Re: Tažení podvalu s autem bez BE
jak to že nic? Ty jako profi řidič neděláš přezkoušení? Anaopak, když si půjdeš do hobbymarketu koupit pilu nebo svářečku, budou po tobě chtít průkaz? Nebudou. Když jsem měl doma bagr z půjčovny, taky jsem na to nemusel mít zkoušky. Jo jistě, řídíme na stejných silnicích, profík i amatér, no ale cyklisti se do stejného provozu vydávají s holou zadelí a dutou hlavou a nikdo to neřeší.
Ajá třeba to couvání s vlekem považuju za dost důležité, protože pak i banální manévr může být velkým problémem. Bohužel realita je taková že spousta řidičů nezacouve ani se samotným autem. A například to upevnění nákladu, když vidím co někdy napáchají profesionálové, nestačím žasnout. Například před pár dny tady nedaleko, jeden profík neposkládal rameno jeřábku do přepravní pozice a nechal je nad nákladem. Odnesla to konstrukce dynamické váhy. To máme profi papíry na vozidlo pro přepravu nákladu, plus papíry na obsluhu zdvihadla a stejně to nebylo nic platný.
Ajá třeba to couvání s vlekem považuju za dost důležité, protože pak i banální manévr může být velkým problémem. Bohužel realita je taková že spousta řidičů nezacouve ani se samotným autem. A například to upevnění nákladu, když vidím co někdy napáchají profesionálové, nestačím žasnout. Například před pár dny tady nedaleko, jeden profík neposkládal rameno jeřábku do přepravní pozice a nechal je nad nákladem. Odnesla to konstrukce dynamické váhy. To máme profi papíry na vozidlo pro přepravu nákladu, plus papíry na obsluhu zdvihadla a stejně to nebylo nic platný.
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 28035
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tažení podvalu s autem bez BE
Jasně. Vždyť to je krásne vidět - ma to CE a profesák a jezdí to jak dobytek. Není to totiž o lajstru, ale o lidech.
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
- Truck Daškam
- Letec
- Příspěvky: 2811
- Registrován: pát 06 lis 22:10
Re: Tažení podvalu s autem bez BE
Ne, žádný přezkoušení nedělám.
Pleteš nedbalost s nevědomostí. Většina hodí gumicuk přes polena s tím, že to udrží.. Že ty polena maj 300kg, ten gumicuk se natáhne a praskne prostě neví.. protože nikdo jim ani neřekl, že existuje něco jako kurta. A když jim to dáš do pazour, akorát se do toho zamotaj a nechápou, jak to maj povolit.
A že se vozejk nakládá po okraj (ne podle nosnosti) je taky běžný.
řidičBOB: Jistě že to je o lidech - ty třeba žádý přezkušování nepotřebuješ a znáš to líp, než kdekajek školitel nebo policajt.
Ale většin lidí ani neví, co zákon 361 vlastně je
Pleteš nedbalost s nevědomostí. Většina hodí gumicuk přes polena s tím, že to udrží.. Že ty polena maj 300kg, ten gumicuk se natáhne a praskne prostě neví.. protože nikdo jim ani neřekl, že existuje něco jako kurta. A když jim to dáš do pazour, akorát se do toho zamotaj a nechápou, jak to maj povolit.
A že se vozejk nakládá po okraj (ne podle nosnosti) je taky běžný.
řidičBOB: Jistě že to je o lidech - ty třeba žádý přezkušování nepotřebuješ a znáš to líp, než kdekajek školitel nebo policajt.
Ale většin lidí ani neví, co zákon 361 vlastně je
Chápeš to?
- GeneHawkins
- Letec
- Příspěvky: 2157
- Registrován: čtv 09 srp 22:26
Re: Tažení podvalu s autem bez BE
Smí se táhnout prázdné. Třeba za Fábií. Ale s Éčkem, pokud jsou celkové přes 3500.
Re: Tažení podvalu s autem bez BE
Nevím proč, ale mám zafixováno, že bez "+E" byl jen nebržděný přívěs. Změnilo se něco, nebo mám špatně zafixováno?
Nechce se mi to hledat, sám mám B+E, takže to u vozíku řešit nemusím. Jen se ptám.
Nechce se mi to hledat, sám mám B+E, takže to u vozíku řešit nemusím. Jen se ptám.
2024: Audi A5 Sportback S line 45 TFSI, 195kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
- GeneHawkins
- Letec
- Příspěvky: 2157
- Registrován: čtv 09 srp 22:26
Re: Tažení podvalu s autem bez BE
Změnilo, ale asi 15 let zpátky.
Re: Tažení podvalu s autem bez BE
GH: no dyť jo, tak jsem to myslel když je řeč o tahání bez Ečka. Pokud jde o řidičák tak se počítá celková hmotnost a je jedno kolik to skutečně váží. A pokud jde o tažné vozidlo, počítá se kolik má skutečně na háku. Teda doufám že se něco nezměnilo. Zkrátka o papírech rozhoduje co je v papírech.
K té historii, nevím kdy se co měnilo ale kdysi to bylo tak že bez E se tahaly jen přívěsy do 750 kg, je jedno jestli brzděné nebo ne. Ono to bylo jedno, ty auta stejně na víc neměly schválení. Jestli si dobře vzpomínám, Trabant měl nebrzděný 300kg a brzděný 500. Škoda 120 tuším 400 a 750.
K té historii, nevím kdy se co měnilo ale kdysi to bylo tak že bez E se tahaly jen přívěsy do 750 kg, je jedno jestli brzděné nebo ne. Ono to bylo jedno, ty auta stejně na víc neměly schválení. Jestli si dobře vzpomínám, Trabant měl nebrzděný 300kg a brzděný 500. Škoda 120 tuším 400 a 750.
Re: Tažení podvalu s autem bez BE
Tedy když to shrneme - s Octavií co má limit na kouli 1600 kg a celkovou hmotnost pod 2 tuny ještě na "Béčko" zvládnu táhnout lehčí auto nebo minirypadlo.
Za Q7 už by to nešlo.
Já myslím že ta legislativa nemá chybu
Za Q7 už by to nešlo.
Já myslím že ta legislativa nemá chybu
《》1.5 dCi & 0.9 TCe
- GeneHawkins
- Letec
- Příspěvky: 2157
- Registrován: čtv 09 srp 22:26
Re: Tažení podvalu s autem bez BE
Nesmysl. Těžko seženeš vlek pod dvě tuny celkové, takže budeš muset mít éčko nebo alespoň B96.
Re: Tažení podvalu s autem bez BE
Ne, legislativa.
http://www.privesy-plaminek.cz/prives/p ... prepravnik
https://www.autovia.cz/privesy/sklopny- ... 5-9227.htm
https://aukro.cz/podvalnik-vlek-na-auta ... 7013985209
https://nakladni-uzitkove-vozy.hyperinz ... oucky-kraj
https://auto.bazos.cz/inzerat/170513849 ... dne-2t.php
《》1.5 dCi & 0.9 TCe