Smysl meziplynů pro nenáročného řidiče
Re: Smysl meziplynů pro nenáročného řidiče
vana: ad. SMG: ještě jsem si vzpoměl, že jeden můj známý řadí tak, že před přeřazením lehce ubere plyn >> bez spojky vyřadí na neutrál >> přidá plyn (meziplyn) >> zmáčkne spojku >> zařadí. Tímto postupem ušetří jedno zmáčknutí spojky a přitom používá meziplyn opravdový. Stejný způsob by mohla využívat i SMG a spol., plyn je stejně všude řízen elektronicky, tak by to neměl být problém. Podobně to mívaly a možná ještě mají motorky v GP.
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017).
Re: Smysl meziplynů pro nenáročného řidiče
jarka: s tím vyřazením bez spojky máš pravdu, jedno zmáčknutí to ušetří
popis SMG ale nic takového nezmiňujě, píšou tam přece že se spojka se vypíná současně s ubráním plynu
kdyby to mělo být podle tvé představy, vypínala by se spojka až po ubrání plynu, vyřazení původního kvaltu a následného zvýšení otáček motoru. Teprve pak by to mělo potřebný účinek.
Myslím že kdyby to měli takhle zmáklé (a neříkám že to nejde) určitě by se pochlubili
popis SMG ale nic takového nezmiňujě, píšou tam přece že se spojka se vypíná současně s ubráním plynu
kdyby to mělo být podle tvé představy, vypínala by se spojka až po ubrání plynu, vyřazení původního kvaltu a následného zvýšení otáček motoru. Teprve pak by to mělo potřebný účinek.
Myslím že kdyby to měli takhle zmáklé (a neříkám že to nejde) určitě by se pochlubili
Re: Smysl meziplynů pro nenáročného řidiče
Vavris: já ještě nikdy neměl problém s tím, že by tam ta rychlost nádherně nezajela i při single clutch... Jde spíš o to se to naučit, člověk nikdy neví kdy se to bude hodit i takovému mlaďochovi jako jsem já
Ain´t nobody got time for that
Re: Smysl meziplynů pro nenáročného řidiče
Prý se trochu víc opotřebovává vidlička řazení, pokud to ale umíš tak minimálně. Z mýho pohledu je to už technika, kdy opravdu honíš desetinky, někdy i trochu na úkor techniky, takže já spíš zůstanu u dvojité spojky.Vavris píše:Mimochodem, škodím něčemu tím vyřazováním bez spojky?
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017).
Re: Smysl meziplynů pro nenáročného řidiče
ja zustanu u nepouzivani meziplynu. a stejne me nikdo nepredjede
jezdím pod své možnosti a jsem ovce
Re: Smysl meziplynů pro nenáročného řidiče
Na tohle nejsem odborník, ale nějaký efekt tam musí být, protože se singleclutch podřadím na jedničku kdykoliv, bez jakéhokoliv meziplynu je to ovšem nemožno...
Ain´t nobody got time for that
Re: Smysl meziplynů pro nenáročného řidiče
Jsem rád, že to tolika měsících není téma uzamčeno, můžu se tedy přidat.
Smysl meziplynů pro lecjakého nenáročného řidiče si netroufám odhadnout. Nicméně meziplyn, pro mě samotného, nenáročného řidiče, smysl má.
Dostal jsem se k tomuto tématu, když jsem hledal informace o tom, jak/lze být šetrnější ke spojce. Meziplyn jsem prakticky neznal, ale obsáhlost diskuse ve mě probudila zvědavost. Tož shlédnul jsem pjandovo videjko (cool) a natrejnil - podotýkám, že nemám zautomatizované, ale výsledek je v mém případě uspokojující. A smysluplný Mé meziplyny ocení celá rodina v případě, kdy potřebuju rychle předjet, ačkoliv to se mi na výletech s dětmi zas tak často nestává. Přijde mi, že neztratím otáčky a výkon, předjetí je o něco rychlejší a bezpečnější, navíc podřazení a vlastně celá akce je výrazně plynulejší a pro cestující komfortnější. Úplně stejně to funguje, když potřebuju podřadit při jízdě do kopce. Můžete samozřejmě napadnout, že to jde i bez meziplynu, že to nedělám tak často, že to tedy smysl nemá, ale tak to není. Za to málo, co jsem se musel naučit, jsem něco málo získal a vo tom to je.
Za sebe pak nevídím výrazný smysl meziplynu při řazení nahoru, kdy byť lehkou práci levé nohy nechávám vždy na synchronech, které svou práci plní s přehledem a které by se ostatně i s meziplynem, alespoň v mém případě, nejspíš stejně částečně zapojily.
Jak moc se s meziplyny šetří samotná spojka (viz můj prvotní zájem), to nevím, ale nevěřím tomu. Rozum sice říká, že ano, ale také napovídá, že tam bude nějaké "ale". Dokud neuvidím srovnání, tak budu věřit tomu, že v obou (rozumně klidných) režimech spojka přežije životnost ostatních dílů. Ostatně to platí i o převodovce.
Jo jiná káva je brzdění s meziplynem. To zatím nedám ani náhodou. Už jsem se dostal do situací, kdy bych toto umění ocenil. Opět by mi šlo spíše o zvýšení jízdního komfortu, ačkoliv když jsem to zkoušel, tak bez řádného sešlápnutí brzdy se mi na plyn nepodařilo dosáhnout, případně si nechtěně přibržduji a skáču jak koza. Navíc řádné sešlápnutí brzdy, kdy by vůbec meziplyn nejspíš mohl mít smysl, rovná se prudké brzdění nerovná se (ta má) komfortní jízda. Tak dokud nenatrejním, tak vědět nebudu.
Samozřejmě vůbec nehledím na smysl meziplynů pro velmi rychlou nebo závodní jízdu. Bavím se o mě - o nenáročném řidiči s lehce zvýšenými nároky na komfortní jízdu pro posádku
Tak ať vám to tam fouká pod tlakem.
Smysl meziplynů pro lecjakého nenáročného řidiče si netroufám odhadnout. Nicméně meziplyn, pro mě samotného, nenáročného řidiče, smysl má.
Dostal jsem se k tomuto tématu, když jsem hledal informace o tom, jak/lze být šetrnější ke spojce. Meziplyn jsem prakticky neznal, ale obsáhlost diskuse ve mě probudila zvědavost. Tož shlédnul jsem pjandovo videjko (cool) a natrejnil - podotýkám, že nemám zautomatizované, ale výsledek je v mém případě uspokojující. A smysluplný Mé meziplyny ocení celá rodina v případě, kdy potřebuju rychle předjet, ačkoliv to se mi na výletech s dětmi zas tak často nestává. Přijde mi, že neztratím otáčky a výkon, předjetí je o něco rychlejší a bezpečnější, navíc podřazení a vlastně celá akce je výrazně plynulejší a pro cestující komfortnější. Úplně stejně to funguje, když potřebuju podřadit při jízdě do kopce. Můžete samozřejmě napadnout, že to jde i bez meziplynu, že to nedělám tak často, že to tedy smysl nemá, ale tak to není. Za to málo, co jsem se musel naučit, jsem něco málo získal a vo tom to je.
Za sebe pak nevídím výrazný smysl meziplynu při řazení nahoru, kdy byť lehkou práci levé nohy nechávám vždy na synchronech, které svou práci plní s přehledem a které by se ostatně i s meziplynem, alespoň v mém případě, nejspíš stejně částečně zapojily.
Jak moc se s meziplyny šetří samotná spojka (viz můj prvotní zájem), to nevím, ale nevěřím tomu. Rozum sice říká, že ano, ale také napovídá, že tam bude nějaké "ale". Dokud neuvidím srovnání, tak budu věřit tomu, že v obou (rozumně klidných) režimech spojka přežije životnost ostatních dílů. Ostatně to platí i o převodovce.
Jo jiná káva je brzdění s meziplynem. To zatím nedám ani náhodou. Už jsem se dostal do situací, kdy bych toto umění ocenil. Opět by mi šlo spíše o zvýšení jízdního komfortu, ačkoliv když jsem to zkoušel, tak bez řádného sešlápnutí brzdy se mi na plyn nepodařilo dosáhnout, případně si nechtěně přibržduji a skáču jak koza. Navíc řádné sešlápnutí brzdy, kdy by vůbec meziplyn nejspíš mohl mít smysl, rovná se prudké brzdění nerovná se (ta má) komfortní jízda. Tak dokud nenatrejním, tak vědět nebudu.
Samozřejmě vůbec nehledím na smysl meziplynů pro velmi rychlou nebo závodní jízdu. Bavím se o mě - o nenáročném řidiči s lehce zvýšenými nároky na komfortní jízdu pro posádku
Tak ať vám to tam fouká pod tlakem.
Re: Smysl meziplynů pro nenáročného řidiče
No dovedu si představit, že při skutečném meziplynu s dvojím vyšlápnutím spojky se sice lamela prakticky neušetří, zato vypínací ústrojí absolvuje dvakrát větší počet cyklů, tj jeho životnost se sníží na polovinu. V praxi to ale bude asi fuk.
Re: Smysl meziplynů pro nenáročného řidiče
Ahoj nedá mi to se také nepřipojit do tohoto rozsáhlého tématu. Jelikož se považuji za méně šikovného a nezkušeného řidiče. Tak po shlédnutí videa o ovládání pedálů automobilu Pana Jandy jsem zůstal v celkem velkém úžasu nad tímto uměním. Zkrátka jsem si řekl že se to taky naučím a i když vím že v mém případě to bude asi dost drahé protože u toho zničím nejednu převodovku či spojku…Ale počítám že za takových 10 let neustálého tréninku to budu snad umět o 50 procent hůř než Pan Janda… U mého tréninku se mi skutečně podaří několikrát dát ten úžasný meziplyn s brzděním např 3-2 nebo 2-1 a musím říct, že ten pocit a chování auta v té chvíli se nedá ani přiblížit ke skutečnosti kdy bych podřazoval bez meziplynu. Zkrátka je to úplně jinej sport, ba co víc přirovnal bych to k životnímu postoji a stylu. Takže pro mě rozhodně zvítězili meziplyny na celé čáře díky tomu pocitu z jízdy v jakémkoli režimu.
Dítě v autě Pavel
Dítě v autě Pavel
Re: Smysl meziplynů pro nenáročného řidiče
Kde najdem prosim to video? Diky moc za nasmerovanie.
E46 325i + E60 550i