Smysl meziplynů pro nenáročného řidiče
Re: Smysl meziplynů pro nenáročného řidiče
myslím že jsme to už probírali a shodli se, že pod označením meziplyn budeme mluvit opravdu jen o technice podřazení, kdy se po vyřazení kvaltu na okamžik sepne spojka, motorem roztočí hnací hřídel, poté spojka rozeypne, dořadí nižší kvalt a spojka znova sepne
Re: Smysl meziplynů pro nenáročného řidiče
v tom pripade musim priznat, ze je ma pamet prilis derava a takovy zaver si nevybavuji. dovoluji si ale tvrdit, ze tohoto prohlaseni, tedy ze meziplyn je jen to, kde se provadi dvojite vyslapnuti spojky, se dopustil PJ. zbytek auditoria tak striktni nebyl.
sam za sebe vyjadruji presvedceni, ze meziplyn = laicky receno proslapnuti plynu, tedy zvyseni otacek motoru, za soucasneho podrazeni. ne nadarmo maji na tuhle techniku v anglicky mluvicich zemich dva terminy, heel-toe a double-clutching.
sam za sebe vyjadruji presvedceni, ze meziplyn = laicky receno proslapnuti plynu, tedy zvyseni otacek motoru, za soucasneho podrazeni. ne nadarmo maji na tuhle techniku v anglicky mluvicich zemich dva terminy, heel-toe a double-clutching.
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Re: Smysl meziplynů pro nenáročného řidiče
sám za sebe, když vynechám hromádku zdejších uchyláku, tak neznám nikoho, kdo by používal meziplyny. Ještě se občas někdo diví, proč to dělá wr, vr, vrrrrrr
tedy to tak vypadá, že obyčejnému řidiči jest tato technika k houbelcovi, nicméně nepopírám, že když se to umí tak je to jinačí... ani bych neřekl více komfortní, prostě jinačí a v poslední řadě rychlejší, což stejně přesouvače nezajímá.
a editeček, jsem moc rád, že jsem se to naučil, alespoň se za kolečkem tak nenudím.
tedy to tak vypadá, že obyčejnému řidiči jest tato technika k houbelcovi, nicméně nepopírám, že když se to umí tak je to jinačí... ani bych neřekl více komfortní, prostě jinačí a v poslední řadě rychlejší, což stejně přesouvače nezajímá.
a editeček, jsem moc rád, že jsem se to naučil, alespoň se za kolečkem tak nenudím.
Slow and serious
Re: Smysl meziplynů pro nenáročného řidiče
tak nejak, o vteriny nejde, cloveke nejezdi zavody, ze. ale k dobremu pocitu, ze clovek ovlada auto, ne ono jeho anoKoPP píše:a editeček, jsem moc rád, že jsem se to naučil, alespoň se za kolečkem tak nenudím.
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Re: Smysl meziplynů pro nenáročného řidiče
Myslim ze 98% ridicu je jedno, jestli umej mezi plyn nebo ne. Sam ho začínám používat furt mín a mín. Často střídám auta, a každé auto to má jinak a nebaví mě si na to zvykat.
2.0i 107kW
Re: Smysl meziplynů pro nenáročného řidiče
Musím se za tebou konečně už někdy zastavit...
Re: Smysl meziplynů pro nenáročného řidiče
Vavris: Dvojí vyšlápnutí spojky se učím, ale zatím v tom nejsem natolik dobrý abych si to dovolil používat při plné palbě na okresce. Už takhle se někteří lidé co je vezu diví, jak můžu na plných brzdách dělat heel n toe, že on by si na to netroufli, páč se bojí sklouznutí nohy z brzdy...
Jinak lidi co to umí znáš, naposled když jsem jel s Bobešem, tak double clutch používal
Jinak lidi co to umí znáš, naposled když jsem jel s Bobešem, tak double clutch používal
Ain´t nobody got time for that
Re: Smysl meziplynů pro nenáročného řidiče
tak takVavris píše:Heel-toe je pouze označení pro techniku současného brzdění i podřazování. Při heel-toe pak můžeš podřazovat způsobem "double-clutching", tedy klasický meziplyn anebo "rev-matching", tedy falešný meziplyn s jedním vyšlápnutím.
jinak ja se dostal do docela paradoxni situace. leva noha uz dela double clutching zcela automaticky, coz je velmi komicke, kdyz si slapnu na brzdu tak, ze pak nedosahnu na plyn. mam uzka chodidla, tak mi to v urcitych botach dela problem. to pak dvakrat vyslapuju spojku i v okamziku, kdy se mi meziplyn vubec nepodari udelat.
jinak ja v posledni dobe prisel na dalsi duvod, proc meziplyny delat. pokud jedu jen trochu aktivneji, musim byt co nejplynulejsi, jinak se zene dela spatne. pokud se mi dari jet bez trhani a vyraznych prechodovych jevu, zvlada to slusne. tak se snazim o co nejhladsi prerazeni. uvazoval jsem, ze si na palubovku poridim takoveho toho panacka s kyvajici se hlavou. kdyz mu nebude pri brzdeni a podrazovani mavat tam a zpet, tak to budu delat dobre
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
- Snowman000
- Letec
- Příspěvky: 5661
- Registrován: čtv 17 bře 09:36
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Smysl meziplynů pro nenáročného řidiče
Na toto bola v jednom serialy, no komikse (Initial D) ako pomocka pouzity pohar s vodou Kdo nevidel, tak celkom zazivne, iked trochu crazy - no japonci no
Konzerva od sardiniek s LSD
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Re: Smysl meziplynů pro nenáročného řidiče
možná to bylo v threadu o náročných řidičíchmmira píše:v tom pripade musim priznat, ze je ma pamet prilis derava a takovy zaver si nevybavuji. dovoluji si ale tvrdit, ze tohoto prohlaseni, tedy ze meziplyn je jen to, kde se provadi dvojite vyslapnuti spojky, se dopustil PJ. zbytek auditoria tak striktni nebyl. .
leč asi se shodneme že dvojité vyšlápnutí spojky při běžném provozu zajistí navíc pouze roztočení hnací hřídele převodovky, tj. úkon který mají běžně na starosti synchrony řidič dobrovolně bere na sebe.
Z hlediska jízdy je výsledek stejný, a co se týká auta a řidiče, synchrony tam jsou zbytečně a nenáročného řidiče bude akorát víc bolet noha