Smysl meziplynů pro nenáročného řidiče

Ať už se chcete stát lepším řidičem, nebo poradit ostatním, jak se zlepšit.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Vana
Letec
Příspěvky: 1064
Registrován: stř 16 úno 15:30

Re: Smysl meziplynů pro nenáročného řidiče

Příspěvek od Vana »

myslím že jsme to už probírali a shodli se, že pod označením meziplyn budeme mluvit opravdu jen o technice podřazení, kdy se po vyřazení kvaltu na okamžik sepne spojka, motorem roztočí hnací hřídel, poté spojka rozeypne, dořadí nižší kvalt a spojka znova sepne
Uživatelský avatar
mmira
Moderátor
Příspěvky: 5088
Registrován: pon 07 úno 22:51

Re: Smysl meziplynů pro nenáročného řidiče

Příspěvek od mmira »

v tom pripade musim priznat, ze je ma pamet prilis derava a takovy zaver si nevybavuji. dovoluji si ale tvrdit, ze tohoto prohlaseni, tedy ze meziplyn je jen to, kde se provadi dvojite vyslapnuti spojky, se dopustil PJ. zbytek auditoria tak striktni nebyl.

sam za sebe vyjadruji presvedceni, ze meziplyn = laicky receno proslapnuti plynu, tedy zvyseni otacek motoru, za soucasneho podrazeni. ne nadarmo maji na tuhle techniku v anglicky mluvicich zemich dva terminy, heel-toe a double-clutching.
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Uživatelský avatar
KoPP
Letec
Příspěvky: 1008
Registrován: sob 12 bře 14:14

Re: Smysl meziplynů pro nenáročného řidiče

Příspěvek od KoPP »

sám za sebe, když vynechám hromádku zdejších uchyláku, tak neznám nikoho, kdo by používal meziplyny. Ještě se občas někdo diví, proč to dělá wr, vr, vrrrrrr

tedy to tak vypadá, že obyčejnému řidiči jest tato technika k houbelcovi, nicméně nepopírám, že když se to umí tak je to jinačí... ani bych neřekl více komfortní, prostě jinačí a v poslední řadě rychlejší, což stejně přesouvače nezajímá.

a editeček, jsem moc rád, že jsem se to naučil, alespoň se za kolečkem tak nenudím.
Slow and serious
Uživatelský avatar
mmira
Moderátor
Příspěvky: 5088
Registrován: pon 07 úno 22:51

Re: Smysl meziplynů pro nenáročného řidiče

Příspěvek od mmira »

KoPP píše:a editeček, jsem moc rád, že jsem se to naučil, alespoň se za kolečkem tak nenudím.
tak nejak, o vteriny nejde, cloveke nejezdi zavody, ze. ale k dobremu pocitu, ze clovek ovlada auto, ne ono jeho ano
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Uživatelský avatar
šmoula
Mistr volantu
Příspěvky: 894
Registrován: stř 16 úno 10:04

Re: Smysl meziplynů pro nenáročného řidiče

Příspěvek od šmoula »

Myslim ze 98% ridicu je jedno, jestli umej mezi plyn nebo ne. Sam ho začínám používat furt mín a mín. Často střídám auta, a každé auto to má jinak a nebaví mě si na to zvykat.
2.0i 107kW
Uživatelský avatar
vasco
Letec
Příspěvky: 1687
Registrován: čtv 17 úno 11:38

Re: Smysl meziplynů pro nenáročného řidiče

Příspěvek od vasco »

Musím se za tebou konečně už někdy zastavit... ;-)
Uživatelský avatar
charger
Mistr volantu
Příspěvky: 805
Registrován: úte 08 bře 10:03
Bydliště: ČR

Re: Smysl meziplynů pro nenáročného řidiče

Příspěvek od charger »

Vavris: Dvojí vyšlápnutí spojky se učím, ale zatím v tom nejsem natolik dobrý abych si to dovolil používat při plné palbě na okresce. Už takhle se někteří lidé co je vezu diví, jak můžu na plných brzdách dělat heel n toe, že on by si na to netroufli, páč se bojí sklouznutí nohy z brzdy...

Jinak lidi co to umí znáš, naposled když jsem jel s Bobešem, tak double clutch používal :)
Ain´t nobody got time for that
Uživatelský avatar
mmira
Moderátor
Příspěvky: 5088
Registrován: pon 07 úno 22:51

Re: Smysl meziplynů pro nenáročného řidiče

Příspěvek od mmira »

Vavris píše:Heel-toe je pouze označení pro techniku současného brzdění i podřazování. Při heel-toe pak můžeš podřazovat způsobem "double-clutching", tedy klasický meziplyn anebo "rev-matching", tedy falešný meziplyn s jedním vyšlápnutím.
tak tak

jinak ja se dostal do docela paradoxni situace. leva noha uz dela double clutching zcela automaticky, coz je velmi komicke, kdyz si slapnu na brzdu tak, ze pak nedosahnu na plyn. mam uzka chodidla, tak mi to v urcitych botach dela problem. to pak dvakrat vyslapuju spojku i v okamziku, kdy se mi meziplyn vubec nepodari udelat.

jinak ja v posledni dobe prisel na dalsi duvod, proc meziplyny delat. pokud jedu jen trochu aktivneji, musim byt co nejplynulejsi, jinak se zene dela spatne. pokud se mi dari jet bez trhani a vyraznych prechodovych jevu, zvlada to slusne. tak se snazim o co nejhladsi prerazeni. uvazoval jsem, ze si na palubovku poridim takoveho toho panacka s kyvajici se hlavou. kdyz mu nebude pri brzdeni a podrazovani mavat tam a zpet, tak to budu delat dobre :D
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Uživatelský avatar
Snowman000
Letec
Příspěvky: 5661
Registrován: čtv 17 bře 09:36
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Smysl meziplynů pro nenáročného řidiče

Příspěvek od Snowman000 »

Na toto bola v jednom serialy, no komikse (Initial D) ako pomocka pouzity pohar s vodou ;) Kdo nevidel, tak celkom zazivne, iked trochu crazy - no japonci no :)
Konzerva od sardiniek s LSD
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Uživatelský avatar
Vana
Letec
Příspěvky: 1064
Registrován: stř 16 úno 15:30

Re: Smysl meziplynů pro nenáročného řidiče

Příspěvek od Vana »

mmira píše:v tom pripade musim priznat, ze je ma pamet prilis derava a takovy zaver si nevybavuji. dovoluji si ale tvrdit, ze tohoto prohlaseni, tedy ze meziplyn je jen to, kde se provadi dvojite vyslapnuti spojky, se dopustil PJ. zbytek auditoria tak striktni nebyl. .
možná to bylo v threadu o náročných řidičích :)
leč asi se shodneme že dvojité vyšlápnutí spojky při běžném provozu zajistí navíc pouze roztočení hnací hřídele převodovky, tj. úkon který mají běžně na starosti synchrony řidič dobrovolně bere na sebe.

Z hlediska jízdy je výsledek stejný, a co se týká auta a řidiče, synchrony tam jsou zbytečně a nenáročného řidiče bude akorát víc bolet noha :)
Odpovědět