Smysl meziplynů pro nenáročného řidiče
Re: Smysl meziplynů pro nenáročného řidiče
DSG a meziplyn to mně teda dostalo
Sbohem. Už tady nejsem. Mám dost všech for.
Re: Smysl meziplynů pro nenáročného řidiče
To by mě také zajímalo. Měl sem tu čest mít pučenýho Supa 3.6 V6 s DSG a nepřišlo mi, že by to tam házelo meziplyny. Naopak, docela brutálně to kopalo, takže jsem pak jezdil už jenom na D a zadny manualni razeni. Ale možná jsem jenom řidič lopata, nicméně spíše se přikláním k tvrzení uživatele Vana.Vana píše:kdysi jsem je dělal bez problémů ale možná je dnes už opravdu neumím, nepoužívám je rokyBond007 píše:klasicky scenar.. meziplyny odsuzuje pouze nejvic ten, kdo je neumi zajimave je ze meziplyn pouziva DSG...
ale s tím DSG si děláš kozy - to mi teda popiš jakým způsobem DSG dělá meziplyny
meziplyn se dává ve chvíli kdy není zařazan žádný kvalt - tj, po vyřazení jednoho a zároveň před zařazením druhého
a taková situace u DSG nikdy nenastane, ten má naopak vždy zařazeny dva kvalty najednou
2.0i 107kW
Re: Smysl meziplynů pro nenáročného řidiče
Ještě mě napadlo, nezaměnujete náhodou mechanické srováníní otáček, které prý DSG má, s meziplynama?
2.0i 107kW
Re: Smysl meziplynů pro nenáročného řidiče
předpokládám že tahle diskuze je o skutečných meziplynech - tj. o nuceném roztočení hnací hřídele motorem před zařazením dalšího stupně - u manuálu teda s dvojitým vyšlápnutím spojky
pouhé srovnání otáček motoru plynem při podřazování asi dělá každý, o tomhle snad ani diskutovat nemusíme
pouhé srovnání otáček motoru plynem při podřazování asi dělá každý, o tomhle snad ani diskutovat nemusíme
Re: Smysl meziplynů pro nenáročného řidiče
Nevím jak je na tom DSG, ale SMG úplné meziplyny dělá (alespoň dle tohoto článku):
link
ad. smysl "mp": Nedávno jsem byl svezen jedním známým, který jel docela pěkně, ale protože neuměl meziplyn a nechtěl ztrácet čas při podřazování tak tam kopal kvalty dost neurvalým způsobem. Všechny transmise dostávaly takový kopance, že mě toho auta bylo upřímě líto. Myslím, že během pár tisíc km mu převodovka vystaví účet a pak mu to nepřijde jako úplně nesmyslná technika. Ono pokud se člověk meziplyny naučí, tak tam pak kvalty padají defacto bez odporu (je to jako nůž do másla ).
link
ad. smysl "mp": Nedávno jsem byl svezen jedním známým, který jel docela pěkně, ale protože neuměl meziplyn a nechtěl ztrácet čas při podřazování tak tam kopal kvalty dost neurvalým způsobem. Všechny transmise dostávaly takový kopance, že mě toho auta bylo upřímě líto. Myslím, že během pár tisíc km mu převodovka vystaví účet a pak mu to nepřijde jako úplně nesmyslná technika. Ono pokud se člověk meziplyny naučí, tak tam pak kvalty padají defacto bez odporu (je to jako nůž do másla ).
Naposledy upravil(a) jarka dne čtv 02 čer 21:48, celkem upraveno 1 x.
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017).
Re: Smysl meziplynů pro nenáročného řidiče
citace:jarka píše:Nevím jak je na tom DSG, ale SMG úplné meziplyny dělá (alespoň dle tohoto článku):
http://www.kaps.cz/news/bmw_smg_prevodovku_-1012.html...
Nejpřekvapivější věcí je to, že systém SMG provádí své vlastní dvojité vyšlápnutí spojky – to znamená, že lehce dostrčí pedál akcelerátoru tak, aby se otáčky motoru vyrovnaly otáčkám převodovky a řazení bylo tím pádem plynulejší – v sestupném směru.
nevím jak autor článku poznal že systém "vyšlapuje" spojku opravdu dvakrát. Tak jak to popisuje, klidně to může být jen jednou a plynulé dořazení klasicky zajistí synchrony. Dvojité vyšlápnutí spojky není přece totéž co dostrčení plynu
Re: Smysl meziplynů pro nenáročného řidiče
vana: Nevím jakým způsobem to autor zjišťoval, ale přijde mi že by bylo docela vhodné dvojité vyšlápnutí spojky při podřazení použít. Sešlápnutí spojky bude asi rychlejší než zvýšení otáček motoru, tak ten čas kdy se čeká na to než motor zareaguje lze jednoduše využít k tomuto.
Tady: pdf na straně 5 to ale popisují jen jako zvýšení otáček motoru. Možná to je dál i někde popsaný, ale nechce se mi tím prokousávat.
Tady: pdf na straně 5 to ale popisují jen jako zvýšení otáček motoru. Možná to je dál i někde popsaný, ale nechce se mi tím prokousávat.
Naposledy upravil(a) jarka dne čtv 02 čer 21:49, celkem upraveno 1 x.
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017).
Re: Smysl meziplynů pro nenáročného řidiče
tak tady ti přestávám rozumět. Meziplyn přece znamená roztočení hnací hřídele motorem, tj. bez reakce motoru na plyn můžeš spojku mačkat kolikrát chceš ale ničeho tím nedosáhnešjarka píše:.... Sešlápnutí spojky bude asi rychlejší než zvýšení otáček motoru, tak ten čas kdy se čeká na to než motor zareaguje lze jednoduše využít k tomuto....
A co se týká odkazu k SMG, na dotyčné straně 5 píšou že otáčky motorru se mohou podle potřeby zvýšit aby spojka mohla sepnout rychleji a plynuleji. Z toho vyplývá že se opět jedná pouze o klasické brknutí po plynu před uvolněním spojky, ale ne o meziplyn s dvojitou spojkou tak jej tady řešíme my.
Takže ani DSG, ani SMG meziplyny nepoužívá !
Re: Smysl meziplynů pro nenáročného řidiče
vana: samozřejmě jsem to myslel tak, že se na neutrálu čeká než se zvýší otáčky motoru. Na tý zmiňovaný str.5 to sice podporuje tvoji verzi, ale stejně to tam není vysvětlený úplně. Z toho důvodu si mýslím, že na prohlášení že SMG nedává meziplyn je ještě čas. Chce to nají nějaký lepší popis funkce tý převodovky.
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017).
Re: Smysl meziplynů pro nenáročného řidiče
problemem je definice meziplynu. i tu se resila uzitecnost obou technik, s i bez dvojiteho vyslapnuti spojky. meziplyn je to v obou pripadech, uz ze samotneho slova to vyplyva, ke kvalite jizdy prispivajici je to taky oboje.
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou