Dříve M135i, nyní ///M2

Audi, BMW, Mercedes, Porsche, Volkswagen ad.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Vrooom
Letec
Příspěvky: 2619
Registrován: sob 19 bře 15:16

Re: Dříve M135i, nyní ///M2

Příspěvek od Vrooom »

Nemáš foto sjeté gumy? :-) Já mám ty pss po PP, jsou index 88 a překvapilo mě že mají docela nízký vzorek na vnějšku, ale psaly ty o i lidé na internetu, že to tak je z výroby.
Ještě k těm okreskám, byla tam rovinka a pak taky i dost zatáčky a nevím jak ochotně se ty porsche sbírají?! Ale zvuk měly famózní a furt to jsou dream auta. Jezdili jsme toto, škoda že tam je dost provoz ...
https://www.google.com/maps/dir/49.7440 ... 641115!3e0
Eda
Mistr volantu
Příspěvky: 562
Registrován: úte 10 kvě 11:14

Re: Dříve M135i, nyní ///M2

Příspěvek od Eda »

Foto nemam ale ten rozdil byl videt na prvni pohled, cupy maji taky vnejsi stranu temer hladkou ale na tech PSS bylo videt ze tak to uz byt nema. Ta vnejsi strana byla vylozene do kulata, nevim jak to popsat :D

GT3 je dream car ale ted by me zajimal spis ten Cayman, je to muj cil za nejaky 2-3 roky a postupne se meni moje preference, jeste pred rokem bych jasne rekl GTS s manualem ale ted me to pomalu vic a vic tahne k S s PDK prave po zkusenostech s M140i. Zatim se ale budu vrtat v ni, jak zajedu gumy tak asi prifouknu a pridam remap prevodovky. MHD stage 1 a xHP asi stage 2 i kdyz hromada lidi dava rovnou stage 3. Pak me bude chybet svor a pak brzdy, uz to vidim
M140i
Honda PCX
Civic 1.4i
ex e36 328i
Uživatelský avatar
Vrooom
Letec
Příspěvky: 2619
Registrován: sob 19 bře 15:16

Re: Dříve M135i, nyní ///M2

Příspěvek od Vrooom »

To mám taky, ale prý je to vlastnost těch 88Y. 92 mají údajně víc masa. Ale ta guma je příjemnější než maxxisy, víc citu a přijde mi jako by měl teď volant větší tendenci se středit :)

Cayman určitě super. S-ko pojede víc než dostatečně. Pán z toho byl maximálně nadšený, prý si ho nadělil k 50tinám. Ale pro něj záludnější, už si ho ťukl na spáře když omylem vypl stabilizaci.
A teda nevím zda 1er potřebuje víc výkonu. Chápu že je lákavé ho za pár korun navýšit, ale jestli to myslíš s řízením vážně, raději bych tam dal svor.
Doufám že se někdy sejdeme, zajímalo by mě jak ti ten podvozek funguje. Když by jsi měl někdy cestu okolo Olomouce ;-)) ...
Eda
Mistr volantu
Příspěvky: 562
Registrován: úte 10 kvě 11:14

Re: Dříve M135i, nyní ///M2

Příspěvek od Eda »

Jo nekdy to urcite klapne, ozvu se kdyz budu nekdy kolem olomouce, napis kdyz budes nekdy kolem brna. Ja sem nasel trochu casu a budu 1.6. v Brne na okruhu, jen dopoledne (akce Legendy u Vas).
Mas urcite pravdu s tim svorem, mozna driv prijdou na radu brzdy, dalsi vymena desticek bude i s kotoucema a tak pomalu premyslim co tam dam, zatim to asi vypada na origo kotouce (je i lepsi vrtana varianta - 34106797602) a k tomu endless MX72. Ten vykon potreba neni, trefils presne ze me laka jak jednoduchy to je :D
M140i
Honda PCX
Civic 1.4i
ex e36 328i
Uživatelský avatar
Vrooom
Letec
Příspěvky: 2619
Registrován: sob 19 bře 15:16

Re: Dříve M135i, nyní ///M2

Příspěvek od Vrooom »

No já určitě v červnu budu i v Brně, budu stěhovat přítelkyni ze studentského bytu, ale nevím zda budu mít čas.
Tak to máš super, mně je asi líto dávat tolik peněz za ježdění na okruhu, spíš bych tam jel jen na ty večerní jízdy veřejnosti. Myslím, že tam budou dost trpět gumy, ty zatáčky tam jsou dost dlouhý :D. Já dám akorát o víkendu Mýto s autičkářem.
Já moc nevím zda mají ty kotouče nějak vliv nebo to je jen show. To možná raději MPBBK s 370 kotoučema vepřdu?
https://www.mlperformance.co.uk/product ... -335i-440i
Já mám docela děsný brzdy po těch okruzích a destičky už nejsou nejčerstvější a hážou při střední síle brždění (zlehka jsou ok a když to zahamtnu na max tak taky :D)
JJ, ten tuning výkonu je drsný. Tady to ma downpipe a nějak tuning a letí to jako kráva 100-200 za 8.3 ...

A downpipe se dá pořídit za docela rozumný prachy i s katem (edit. aha, tak to je kus za kus, člověk pošle svůj a oni pošlou jejich upravený)
https://55parts.de/products/55parts-spe ... nd-g-serie
k tomu mhd a za nějakých 25k může mít člověk 440 hp ...
Akorát prostě nevím, když člověk jezdí na okresce tak je to pohoda, ale na tom okruhu to je prostě úplně jiný level a nevím zda by to auto dávalo + jak by to dávala manuální převodovka a spojka.
Eda
Mistr volantu
Příspěvky: 562
Registrován: úte 10 kvě 11:14

Re: Dříve M135i, nyní ///M2

Příspěvek od Eda »

Cena lidova nebyla ale bohuzel tohle je jeden z mala terminu kdy sem si to dokazal domluvit a mam to kousek. Mam z toho okruhu docela respekt, jezdi se tam dost rychle tak si zaplatim i instruktora, aspon na pul hodky na stopu apod. Dopoledne snad jeste nebude takovy horko tak doufam ze to nebude tak hrozny..

Na brzdy sem se dival, 370 se nevejdou pod 18 kola, sou potreba 19. Me se libi (a v UK ma super recenze) MMR, je tam prave na vyber i 355mm ktera se vejde po OEM 18 kola. Cena zase vetsi, to uz by smerovalo spis k autu na track day a to nemam v planu. Zatim sou favorit ty bremba, mely by byt o chlup lepsi a s DS2500 nebo tema MX72 by to melo fungovat dobre. Neresil bych to zatim kdybych nevedel ze pristi vymena desek bude i s kotoucema a ze po okruhu v Brne to muze byt driv nez si myslim :D

https://mmrshop.co.uk/products/mmr-big- ... mw-f2x-f3x

Co se vykonu tyka tak remap MHD je cca 400k na 95ku a o par koni vic na 98 benzin. Downpipe pak zalezi na poctu direk v katu, serie je 400, jeste 200 by melo projit emisema, cokoliv pod je loterie na emisich (nebo mit znamosti). Catless verze je samozrejme nejlevnejsi a s nejdelsi zarukou, spolu se stage 2 MHD je to cca 470k
M140i
Honda PCX
Civic 1.4i
ex e36 328i
Uživatelský avatar
Vrooom
Letec
Příspěvky: 2619
Registrován: sob 19 bře 15:16

Re: Dříve M135i, nyní ///M2

Příspěvek od Vrooom »

Právě ty 370 se ještě vlezou do 18". Je možnost ještě pořídit adaptéry na třmeny a pak jdou nasadit kotouče z m3 f80 - 380mm. Taky se vlezou do 18" kol. Hehe to mmr je teda hodně drahá sranda :-)). Já z toho nechci dělat trackday auto. Mně i vyhovuje trochu vyměklosti. Nechci cítit každou nerovnost a nějaký bouchání, vibrace apod. Je to pro mě daily co má fajn motor :-).
Zajímavé video o b58, moc tomu technický nerozumím, ale chápu z toho že je oproti n55 ten motor jednodušší lépe se na něm pracuje a celkově docela robustní. Říká že je prý konstrukčně podobný nafťáku
https://youtu.be/7qAMAjRYq6s
Celkově n55 moc nechválí a chválí b58 a i n54 prý bylo ok.
Uživatelský avatar
Vrooom
Letec
Příspěvky: 2619
Registrován: sob 19 bře 15:16

Re: Dříve M135i, nyní ///M2

Příspěvek od Vrooom »

Tak dneska se stal zázrak v Mýtě, nebyly v zatáčkách gumy a nebyly tam ani ty šíkany, který jsou děsně utáhlý a stejně co jsem se ptal nikoho nebaví :D S autem to byla zábava, ale je to fakt boj o to aby neulítl zadek. A teda docela jsem to zapikal, podíval se na destičky jen zvenku, ale zradila vnitřní destička, která se sjela až na plech, takže jsem musel skončit dřív. Nechal jsem se svézt v kopii lotusu 7 což bylo senza a taky dělal "coache" jednomu klučinovi ve focusu, byla to nějaká chipnutá 1.6 na údajně 215 koní, nebylo to vůbec špatné jízdně, sympatické auto.
Tady video s nejlepším časem jen 52.2, nic extra ... (dle racechrono jsem měl ten den optimální 49.1, což vůbec nechápu kde jsem ztratil ... :D) a na konci troch sklouznutí ;-) A teď jdu vybírat destičky, asi vezmu brembo xtra, s těma jsem měl dobrou zkušenost na Z4 a byly za rozumné peníze.



Obrázek
Eda
Mistr volantu
Příspěvky: 562
Registrován: úte 10 kvě 11:14

Re: Dříve M135i, nyní ///M2

Příspěvek od Eda »

Kombo na konci parada :ymapplause:

Brzdy sem studoval o vikendu, o moznosti 370mm a 380mm sem nevedel ale moc se me nechce hrat s adapterama apod. Ale asi zkusim rozhodit site a idealne vychytat nekoho kdo treba bude davat velkej kit na M2/3/4 a zbavil by se celyho setu, hlavne teda trmenu. Pokud se to nepovede tak poridim ty vrtany bremba v kombinaci s lepsima deskama jak bylo puvodne v planu
M140i
Honda PCX
Civic 1.4i
ex e36 328i
Uživatelský avatar
Vrooom
Letec
Příspěvky: 2619
Registrován: sob 19 bře 15:16

Re: Dříve M135i, nyní ///M2

Příspěvek od Vrooom »

Já myslím, že pohrát si s deskama je rozumný. Jsem teď předky sjel v Mýtě na plech, takže jsem taky hledal co nahodit, původně jsem chtěl brembo xtra.
Ale pak jsem narazil na babyBmw že se řeší Friction codes:
https://www.motortrend.com/how-to/disc- ... explained/
Zkoušeli jste to někdo?
Tady je pozitivní zkušenost
https://www.babybmw.net/threads/ate-bra ... st-1742811
A co jsem hledal, tak jediný ATE mají GG. U těch "trackday" desek jsem ale kód nenašel.

Hodně dobré video o brembo bmw brzdách. Mluví tam o rozdílech mezi m-lite brzdama co máme a těma na Mku. (Přední třmen stejný, akorát má jiné uchycení aby šlo použít větší kotouč. Zadní mají ale větší pístek). Na konci jsou i destičky, je na nich pěkně vidět, že Mdestičky jsou GF a na M-lite jsou FF.


Jinak po výměně jsem zjistil že vepředu jsem měl Jurid GF (ty se sjely, ale vydržely dýl než jakýkoliv destičky na Z4) a vzadu taky Jurid, GF, a ty ještě měly docela dost masa. Ale když už jsem je sundal, tak jsem je vyměnil. Takže nahozeny ATE, vepředu GG a vzadu jsou ATE GF, jsem zvědavý jaké to bude :-)
Vnitřní destička, Sjeto na plech. :D ...
Obrázek
K=d přední destičky
Obrázek
Kód zadní destičky
Obrázek
Vzadu to bylo ještě docela v pohodě.
Obrázek

Zatím jsem se s tím projel jen okolo baráku a zda se že to je ok a při brždění nic nehází, takže kotouče jsou ok :-)
Jinak cena za komplet zadek + předek a dráty byla 3700 :D ... (A ty Juridy jsou ještě levnější a za mě ok)

Jo a musím říct že práce na těchto brzdách je fakt příjemná, je to úplně stejný systém jako měnit desky na kole :-)), mnohem lepší než sliding caliper na Z4 a ostatních autech (jednopístky).

A ještě jsem trochu googlil a taky zajímavý paper k tomu když se přidá boron (tady v tomto případě pak mají destičky GG rating)
https://www.researchgate.net/figure/Plo ... _259479228
Je vidět že lépe odolávají a jsou stabilnější než FF destičky.
Zajímavý, že třeba tady oblíbený feroda mají 0,42 což by ani nestačilo na G rating
https://jedetoshop.cz/produkt/ferodo-ds ... -m3-m4-f8x
Odpovědět