E53 vs GLC43 daily?

Poraďte a nechte si poradit s výběrem nového vozu.
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27877
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: E53 vs GLC43 daily?

Příspěvek od řidičBOB »

pak je taky otázka servisu - 540i je v podstatě standardní motorizace. E53 nebo GLC43 jsou soft AMG. Tam je servis i díly jako desky, kotouče, atd lehce jinde. Ale hardcore nastává u hard AMG ;-)
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Zlobivytatka
Spolujezdec
Příspěvky: 9
Registrován: čtv 14 črc 21:56

Re: E53 vs GLC43 daily?

Příspěvek od Zlobivytatka »

Super, Díky všem za rady a názory.

No co tak koukám tak rozum mi zatím říká taky 540i a budu mít asi klid 😃💪 ale zkusím sehnat nějakou zkušební jízdu v E53.. zajímá mě jestli to má tu prodlevu při sešlapnuti plynu nebo ne.

Můj bmw 530d vždy vystřelil z místa.. pak jsem jel v novým Cecku a tam prostě pedál na podlahu a za sekundu se teprve probral
Uživatelský avatar
Stepan
Letec
Příspěvky: 5694
Registrován: sob 05 bře 01:27

Re: E53 vs GLC43 daily?

Příspěvek od Stepan »

A ktera 530 to byla a jak stary je ten Mergl co mas ted?
Treba u Audi A6 je C6 taky pocitove “vybusnejsi” nez C8.
2.5T, 2x2.0TDI, 2,8DC incoming))
Zlobivytatka
Spolujezdec
Příspěvky: 9
Registrován: čtv 14 črc 21:56

Re: E53 vs GLC43 daily?

Příspěvek od Zlobivytatka »

byl to 530xd 2012 F10
a teď nový cecko c300 2022 w206
Uživatelský avatar
mattonecz
Letec
Příspěvky: 3389
Registrován: čtv 01 zář 10:56

Re: E53 vs GLC43 daily?

Příspěvek od mattonecz »

já teď v A4 40TDI a předtim i v Q5 50TDI jezdim jedině na S převodovku, jinak to nejede
2022 Audi A4 Allroad 40TDI 150kw
ex :( 2022 Audi Q5 50TDI 210kw
Beny9700
Pan Řidič
Příspěvky: 337
Registrován: pon 16 dub 18:18

Re: E53 vs GLC43 daily?

Příspěvek od Beny9700 »

Vlastní zkušenost - pravidelný roční servis Mercedes-AMG C 43 4Matic combi 390 PS V6 biturbo. 18 000 Kč.
Úroveň servisu na Praha 4 - Chodov, jednání a přístup - strašný.
Ale auto je boží. Na denní použití i zablbnutí je to parádní auto.
Proháním atmosféru 2,5 V6, 1,8T a dále 2,8T V6 4x4, k tomu ještě 3.0 R6 s kompresorem a 3,0TDI. Až na jedno auto samé 6-ti válce. A navzdory ekoteroristům si to užívám :-). Zahájil jsem boj proti globálnímu oteplování - pořídil jsem si roadstera :-).
Uživatelský avatar
Stepan
Letec
Příspěvky: 5694
Registrován: sob 05 bře 01:27

Re: E53 vs GLC43 daily?

Příspěvek od Stepan »

U Merglu si nepomůžeš nikde.
U jiného dealera v Praze vysvětlovali pánovi, reklamujícímu v záruce diferenciál u nové S65 (!!!), že to hučení je normální, že to auto projevuje svojí sílu.
Rodinému příslušníkovi vrátili Sklass se slámou na koberečkách. Kde ji kurva dokázali sehnat zůstává záhadou...
2.5T, 2x2.0TDI, 2,8DC incoming))
janosik.kopac
Autoškolák
Příspěvky: 58
Registrován: čtv 07 dub 10:24

Re: E53 vs GLC43 daily?

Příspěvek od janosik.kopac »

Mam E53 rocnik 2019 uz viac ako 3 roky (kupovane ako 9 mesacne s 20tkm v mnichovskom Mercedese). Presiel som z Jaguaru XFR, cize divokej zadokolky s 510 konmi. Subjektivne mi tie dva valce chybaju, auto nie je tak divoke, ako by mohol vykon napovedat. Kazdopadne... v standardnom comfort by som tomu nikdy 450 koni nehadal. Prevodovka je pohodova a az pri vyraznom stlaceni pedalu plynu auto ozije a podradi. Uplne nieco ine je to v Sport plus, kedy auto leti za plynom, striela do vyfuku pri preradovani a celkove je velmi vesele. Co je na E53 naozaj skvele, je podvozok. Je neskutocne stabilny, to auto je problem aj na snehu s vypnutou stabilizaciou odtrhnut do driftu. Standardna je mierne pretacava charakteristika, ale zapojenim prednej napravy sa stane neutralnym. Auto je ale maximalne stabilne aj pri VELMI vysokych rychlostiach. Podvozok je vzduchovy a odladeny tvrdsie, aj ked zdaleka nie tak tvrdy ako E63. Na kratkych nerovnostiach je ale citit jeho odladenie. Dlhodoba spotreba je pod 10l (minimum 6,1l pri velmi kludnej jazde po okresne v ramci limitov). Servis na AMG velmi priaznivy. Bezna prehliadka cca. 400-500EUR, posledna velka - po 50tkm si auto vypytalo vymenit vlastne vsetko - prevodovy olej, sviecky, vsetky filtre, snad zase na 50tkm pokoj - stala cca 1400EUR. Inak velmi prijemny je start stop system, auto vdaka elektromotoru v rolu startera zapina a vypina motor nepozorovane. Na elektrinu ale nejazdi, su to skor take posledne metre pred zastavenim, ked motor vypne a "doplachtis".

Drift mod ma len E63s, nie E53.
ex: Jag XFR + Subaru Tribeca
MB E53AMG + Lex RX450hL
Odpovědět