Odjinud: úvaha nad dnešními převodovkami
Moderátor: řidičBOB
Re: Odjinud: úvaha nad dnešními převodovkami
sama voda. rozdil 9 dB u hladiny akustickeho tlaku znamena sestinasobny rozdil u tlaku jako takoveho. u predmetnych domu na ul. 5 kv byly pred snizenim rychlosti namereny hladiny v rozmezi 60-70 dB. po zavedeni opatreni hladiny klesly v prumeru o 1-2 dB pricemz nejistota mereni je 2 dB. jiste vis, co to znamena.
ovsem bavime se o komunikaci, kudy projede denne temer 100t aut. tam se proste snizeni rychlosti na hlukove zatezi okoli neprojevi. jina situace je, pokud mas cestu, kde projedou jednotky aut za hodinu, zalezi na rychlosti kazdeho jedoho z nich. problem navic je, ze hlukova zatez se hodnoti pomoci tzv ekvivalentni hladiny (casoveho integralu), takze nezalezi na hluku jednoho auta, jde o jejich celkove mnozstvi. a o tom celou mluvim.
jeste jedna vec, hodne zalezi, jaky povrch ma cesta, ktera ti vede kolem baraku. v dnesni dobe totiz jsou dominantnim zdrojem hluku pneumatiky, jen u tatrovek a avii je to vyfuk a motor.
takze zpatky na strom. zavadet rychlostni limity kvuli hluku je nesmysl. to by pak musela zavest limit i zeleznice . nedela to a radeji pri modernizaci kolem koridoru postavila protihlukove steny nebo lidem vymenila okna. navic si navzdory vsem moznym snaham stale zvlada obhajit tzv. ochranne pasmo, kde plati jine limity.
ovsem bavime se o komunikaci, kudy projede denne temer 100t aut. tam se proste snizeni rychlosti na hlukove zatezi okoli neprojevi. jina situace je, pokud mas cestu, kde projedou jednotky aut za hodinu, zalezi na rychlosti kazdeho jedoho z nich. problem navic je, ze hlukova zatez se hodnoti pomoci tzv ekvivalentni hladiny (casoveho integralu), takze nezalezi na hluku jednoho auta, jde o jejich celkove mnozstvi. a o tom celou mluvim.
jeste jedna vec, hodne zalezi, jaky povrch ma cesta, ktera ti vede kolem baraku. v dnesni dobe totiz jsou dominantnim zdrojem hluku pneumatiky, jen u tatrovek a avii je to vyfuk a motor.
takze zpatky na strom. zavadet rychlostni limity kvuli hluku je nesmysl. to by pak musela zavest limit i zeleznice . nedela to a radeji pri modernizaci kolem koridoru postavila protihlukove steny nebo lidem vymenila okna. navic si navzdory vsem moznym snaham stale zvlada obhajit tzv. ochranne pasmo, kde plati jine limity.
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Re: Odjinud: úvaha nad dnešními převodovkami
mmira: v tom případě měření moc nekoresponduje s hlukovými vjemy člověka
já prostě poznám dost výrazně, jestli auta kolem mě projíždějí rychlostí 50 nebo 80 kmh
jestli to ty přístroje nerozliší, hodil bych je do kontejneru
chybu asi dělá i to integrální měření
u nás snížili rychlost z 90 na 70 (tedy v praxi se jezdí místo 100-110 jen kolem 70-80) a rozdíl poznat je
souhlasím že u osobáků jde největší hluk od pneumatik, hodně to zhorší třeba i mokrá cesta, naproti tomu když nasněží tak je téměř ticho
shrnul bych to tak že lidem v okolí silnic je fuk kolik naměří přístroje, pro ně je rozhodující vlastní pocit vnímání hluku a ten se s rychlostí zhoršuje výrazně. Bez ohledu jestli je to podle přístoje v normě nebo ne
já prostě poznám dost výrazně, jestli auta kolem mě projíždějí rychlostí 50 nebo 80 kmh
jestli to ty přístroje nerozliší, hodil bych je do kontejneru
chybu asi dělá i to integrální měření
u nás snížili rychlost z 90 na 70 (tedy v praxi se jezdí místo 100-110 jen kolem 70-80) a rozdíl poznat je
souhlasím že u osobáků jde největší hluk od pneumatik, hodně to zhorší třeba i mokrá cesta, naproti tomu když nasněží tak je téměř ticho
shrnul bych to tak že lidem v okolí silnic je fuk kolik naměří přístroje, pro ně je rozhodující vlastní pocit vnímání hluku a ten se s rychlostí zhoršuje výrazně. Bez ohledu jestli je to podle přístoje v normě nebo ne
Re: Odjinud: úvaha nad dnešními převodovkami
kazysvjetVana píše:
shrnul bych to tak že lidem v okolí silnic je fuk kolik naměří přístroje, pro ně je rozhodující vlastní pocit vnímání hluku a ten se s rychlostí zhoršuje výrazně. Bez ohledu jestli je to podle přístoje v normě nebo ne
to jako ze se pod to podepisuju
jezdím pod své možnosti a jsem ovce
Re: Odjinud: úvaha nad dnešními převodovkami
vana: nejde o pristroje, jde o metodiku mereni. ale to je jedno, ja to vidim jinak. patrne patris do siroke skupiny obyvatel, ktera si v urcitem okamziku zcela svobodne poridila bydleni u existujici cesty (zeleznice, letiste, tovarny, lomu, strelnice....) a po nejake dobe zjistila, ze ji hluk obtezuje a snazi se proti zdroji bojovat.
vec se ma tak, ze pokud nekde ten zdroj existoval, a byl to vyznamny zdroj, coz tedy fakt, ze se kolem vaseho baraku jezdilo 90 naznacuje, a za predpkladu, ze se z bezvyznamne silnicky nestal mezinarodnim tahem, nedoslo u nej v dusledku zvyseni intenzity dopravy za poslednich 20 let k vetsimu zvyseni nez o 3 - 5 dBA, pricemz 3dBA je nejmensi rozdil, ktery je lidske ucho jednoznacne odlisit. prave naopak, v posledni dobe zatez klesa, auta obecne delaji mensi randal. zaver? resenim je prestehovani se do oblasti nezasazene dopravou, nebo tlak na majitele komunikace, aby zajistil bud jeji prelozeni, popr stavbu protihlukovych sten ci akustickeho tunelu. to jsou totiz jedina efektivni reseni, ne zavadeni rychlostnich omezeni. mmch, paradox je, ze kdyz se nekde objevi plan na stavbu protihlukove steny, lide ji cast odmitaji s tim, ze prece nebudou koukat do zdi. tezko se zavdecit.
vec se ma tak, ze pokud nekde ten zdroj existoval, a byl to vyznamny zdroj, coz tedy fakt, ze se kolem vaseho baraku jezdilo 90 naznacuje, a za predpkladu, ze se z bezvyznamne silnicky nestal mezinarodnim tahem, nedoslo u nej v dusledku zvyseni intenzity dopravy za poslednich 20 let k vetsimu zvyseni nez o 3 - 5 dBA, pricemz 3dBA je nejmensi rozdil, ktery je lidske ucho jednoznacne odlisit. prave naopak, v posledni dobe zatez klesa, auta obecne delaji mensi randal. zaver? resenim je prestehovani se do oblasti nezasazene dopravou, nebo tlak na majitele komunikace, aby zajistil bud jeji prelozeni, popr stavbu protihlukovych sten ci akustickeho tunelu. to jsou totiz jedina efektivni reseni, ne zavadeni rychlostnich omezeni. mmch, paradox je, ze kdyz se nekde objevi plan na stavbu protihlukove steny, lide ji cast odmitaji s tim, ze prece nebudou koukat do zdi. tezko se zavdecit.
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Re: Odjinud: úvaha nad dnešními převodovkami
v prvním odstavci máš pravdu, ovšem provoz se za dobu zvětšil tak 3x-4x co tu bydlíme
leč boj s hlukem je jak jsem zjistil marný takže doufám do půl roku mi už stihnou dostavět novou chaloupku v tichu
ale ještě jedna poznámka - dotyčná komunikace vedoucí kolem nás půl kilometru dál vjíždí do města tj. je zde omezení na 50 kmh které se celkem i dodržuje (navíc následuje kruhový objezd) a když srovnám uchem hluk u nás a v městském úseku, tak je rozdíl výrazný a jednoznačný. Pokud tedy říkáš že ucho pod 3 dB nerozliší, musí být u nás skutečný rozdíl mezi 80 a 50 kmh aspoň 6-8 dB, jinak bych to tak jasně nepoznal.
Jinak komunikace se samozřejmě překládají a stěny staví, ale nejde to všude hned a většinou to nejde vůbec. Takže často je omezení rychlosti jedinou možností
leč boj s hlukem je jak jsem zjistil marný takže doufám do půl roku mi už stihnou dostavět novou chaloupku v tichu
ale ještě jedna poznámka - dotyčná komunikace vedoucí kolem nás půl kilometru dál vjíždí do města tj. je zde omezení na 50 kmh které se celkem i dodržuje (navíc následuje kruhový objezd) a když srovnám uchem hluk u nás a v městském úseku, tak je rozdíl výrazný a jednoznačný. Pokud tedy říkáš že ucho pod 3 dB nerozliší, musí být u nás skutečný rozdíl mezi 80 a 50 kmh aspoň 6-8 dB, jinak bych to tak jasně nepoznal.
Jinak komunikace se samozřejmě překládají a stěny staví, ale nejde to všude hned a většinou to nejde vůbec. Takže často je omezení rychlosti jedinou možností
Re: Odjinud: úvaha nad dnešními převodovkami
ono by asi bylo podstatné odpovědět na výše MMirou položenou otázku frekvence dopravy.
On je podstatný rozdíl ve vnímání situace ticho a projetí auta 50 a projetí 90km/h, resp. projetí několika aut a situace kontinuální řady aut jedoucí 50 nebo 90km/h. Zatímco v první situaci bude rychlost podstatná, protože se jedná o rozdíl ticho vs. auto jedou 50 a jedoucí 90km/h, v druhém případě jde pouze o vnímání rozdílu mezi 50 a 90km/h
On je podstatný rozdíl ve vnímání situace ticho a projetí auta 50 a projetí 90km/h, resp. projetí několika aut a situace kontinuální řady aut jedoucí 50 nebo 90km/h. Zatímco v první situaci bude rychlost podstatná, protože se jedná o rozdíl ticho vs. auto jedou 50 a jedoucí 90km/h, v druhém případě jde pouze o vnímání rozdílu mezi 50 a 90km/h
Back to basics.
Příčina -> následek
Příčina -> následek
Re: Odjinud: úvaha nad dnešními převodovkami
tak já mluvím o souvislém provozu, ten stejný souvislý provoz co jede kolem nás 80 je o kousek dál ve městě citelně tišší
nebývá to s výjimkou špičky v pátek nebo neděli souvislá kolona aut, ale furt něco jede
ale i tak - pokud je rozdíl mezi ticho - 50 kmh a ticho -90 kmh
musí být rozdíl i mezo oběma rychlostmii v souvislém provozu, jinak by to nemělo logiku
nebývá to s výjimkou špičky v pátek nebo neděli souvislá kolona aut, ale furt něco jede
ale i tak - pokud je rozdíl mezi ticho - 50 kmh a ticho -90 kmh
musí být rozdíl i mezo oběma rychlostmii v souvislém provozu, jinak by to nemělo logiku
Re: Odjinud: úvaha nad dnešními převodovkami
jestli to nebude jen tím, že doma čučíš a vztekáš se jak to zvučí a ve městě je zdrojů hluku více a tak ti to nerazí tak moc do čenichu.
Slow and serious
Re: Odjinud: úvaha nad dnešními převodovkami
ne, tím to není