Cyklistické vlákno
Moderátor: řidičBOB
Re: Cyklistické vlákno
Aj se snad učí i na státních
2022 Audi A4 Allroad 40TDI 150kw
ex 2022 Audi Q5 50TDI 210kw
ex 2022 Audi Q5 50TDI 210kw
Re: Cyklistické vlákno
Jo tak Tak tam zase ty náklady nemusí být tak vysoké, ne? Soukromá ZŠ mi smysl asi nedává, spíše dobrá státní a doplněná o nějaké doplňující třeba jazyky bokem s rodilým mluvčím. Tak bych to aspoň viděl já.
2024: Audi A5 Sportback S line 45 TFSI, 195kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
Re: Cyklistické vlákno
Z mého pohledu je to obráceně. Čím dřívější kvalitní vzdělání, tím lepší. Existuje na to i "graf"
Ad cena: 1 kousek stojí 16/měs. Od první třídy mají školu do 15 hodin. 1/3 v AJ s rodilým mluvčím. Rozvíjejí nejen hard, ale i soft-skills, hodně se tam řeší hodnoty, sebereflexe, děti dávají pravidelně feedback učitelům...
Očividně je to docela dřina, ale děti tam chodí rády.
Ad cena: 1 kousek stojí 16/měs. Od první třídy mají školu do 15 hodin. 1/3 v AJ s rodilým mluvčím. Rozvíjejí nejen hard, ale i soft-skills, hodně se tam řeší hodnoty, sebereflexe, děti dávají pravidelně feedback učitelům...
Očividně je to docela dřina, ale děti tam chodí rády.
2.9T RWD
Re: Cyklistické vlákno
Nevím, asi jsem měl na ZŠ štěstí (v devadesátkách), že mě toho naučila dost. Nevím, jestli bych chtěl svoje děti (zatím školka + batole) dřít od první třídy do 15hod. Čímž neříkám, že je to dobře/špatně, prostě to asi jde proti mému momentálnímu přesvědčení.
Na druhou stranu to, že mladší proutek se ohýbá lépe, platí od nepaměti.
Na druhou stranu to, že mladší proutek se ohýbá lépe, platí od nepaměti.
2024: Audi A5 Sportback S line 45 TFSI, 195kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
Re: Cyklistické vlákno
Gratulace a užívej si Těch 11,3 kg je i s pedálama? Mám letitý HT, rám karbon, vidlice Reba a použitím lehkých kol WTB 26'' jsem na 11 kg. Ale vepředu je ještě trojtác, vzadu malá 9-ti kazeta. Už to měnit nebudu, stejně se musí hlavně šlapat A kde jsou ty doby, kdy jsem jezdil alpské průsmyky. Už bych to neušlapal ani na speciálu za milion
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
Re: Cyklistické vlákno
Výhoda podobných výběrových ústavů je imo hlavně v možnosti dostat se na výběrové zahraniční VŠ. Ono z nějakýho státního gymplu je, když si vzpomeneš ve třeťáku / čtvrťáku, už vlastně docela pozdě. A dřív se o to většinou nikdo nezajímá a na normální škole mu o tom neřeknou.petr_riha píše: ↑úte 14 bře 13:52 Nevím, asi jsem měl na ZŠ štěstí (v devadesátkách), že mě toho naučila dost. Nevím, jestli bych chtěl svoje děti (zatím školka + batole) dřít od první třídy do 15hod. Čímž neříkám, že je to dobře/špatně, prostě to asi jde proti mému momentálnímu přesvědčení.
Na druhou stranu to, že mladší proutek se ohýbá lépe, platí od nepaměti.
Nicméně měl jsem možnost poměrně zblízka sledovat jedny z prvních ročníků osmiletýho gymplu Mr. PPF a že by z toho vypadali nějaký extra kariéry se moc říct nedá.
Imo se formální vzdělání těžce přeceňuje
2.5T, 2x2.0TDI, 2,8DC incoming))
Re: Cyklistické vlákno
Já si také myslel, že chodím do výběrové ZŠ s rozšířenou výukou jazyků. Pak jsem (také v 90's) jel na 2 týdny na zš do Holandska. Už tehdy ten rozdíl byl značný. V CZ školství se toho zas tak moc nezměnilo. Svět ale ano. Ve státním školství zůstal frontál. Tady budeš sedět a poslouchat a ten nejlepší to dokáže do slova zopakovat.
Na "naší" zš je ve třídě 15 dětí, každý má individuální plán, pravidelně s vyučujícími řeší v čem se potřebují zlepšit. Místo třídních schůzek jsou třístranné pohovory, které začíná dítě hodnocením sebe, školy, vyučujícího a podpory rodičů. Každý týden mají přednášky se zajímavými lidmi (cestovatelé, herci, business, lékaři, terapeuti)... Při vyučování používají iPady, prezentují a hodnotí sami sebe i ostatní. Učí se v logických celcích. Probírají etiku, byli na exkurzi ve filharmonii, pravidelně jezdí na výlety a mimo školní docházku pro ně škola ještě organizuje další kurzy.
Za mě to není "dřít od první třídy do 15hod". Mám srovnání s okolím a spíš bych to pojmenoval jako "povinná školní docházka, kde mě baví svačina, přestávky a možná tělocvik" vs. "zábavný program, při kterém se každý den naučím mnohem více než jen číst, psát, počítat"
Především motivace těch dětí je neskutečná. Kolik dětí na státní škole se v neděli těší do školy? Kolik jich odpoví, že je baví matematika?
2.9T RWD
Re: Cyklistické vlákno
Nemozes vsetky statne skoly hodit do kolonky "statne skolstvo" a porovnavat. V konecnom dosledku kvalita vyucby zalezi na mozno 8-10zamestnancoch danej skoly. Ak tych 8-10ludi stoji za prd, nema motivaciu, nema skill, ide si len preplavat pracovnou dobou cestou najmensieho odporu tak tym stiahnu dole celu skolu. O kilometer vedla mozes mat rovnaku skolu ktora bude 10x lepsia s namotivovanym kolektivom.
Hlavnu vyhodu sukromnej skoly vidim v paywalle ktory odradi rozne pochybne existencie Moze to zniet namyslene, ale ked sa ti v 7-8-9rocniku stretne particka hoc len 4-5 poulicnych zivlov pre ktorych je matematika niekde na 356. mieste po alkohole a trave, tak sa chtiac nechtiac tempo vyucovania prisposobi im
Hlavnu vyhodu sukromnej skoly vidim v paywalle ktory odradi rozne pochybne existencie Moze to zniet namyslene, ale ked sa ti v 7-8-9rocniku stretne particka hoc len 4-5 poulicnych zivlov pre ktorych je matematika niekde na 356. mieste po alkohole a trave, tak sa chtiac nechtiac tempo vyucovania prisposobi im
Re: Cyklistické vlákno
jerry: Jo jo, je to i s pedalama .
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017).
Re: Cyklistické vlákno
To musi bejt super dětství bejt do 3 ve škole od 1 třídy.
2022 Audi A4 Allroad 40TDI 150kw
ex 2022 Audi Q5 50TDI 210kw
ex 2022 Audi Q5 50TDI 210kw