Odjinud: úvaha nad dnešními převodovkami
Moderátor: řidičBOB
Re: Odjinud: úvaha nad dnešními převodovkami
jenze v tom je jadro pudla. proc jsou limity 50/90/130?
jinak ve wrx je velmi slusne poskladana 5+0 a ten dalnicni prevod tam neskutecne chybi, sily to ma dost.
jinak ve wrx je velmi slusne poskladana 5+0 a ten dalnicni prevod tam neskutecne chybi, sily to ma dost.
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Re: Odjinud: úvaha nad dnešními převodovkami
50/90/130 je protože to schválili dopravní experti
a některé země na tom jsou ještě hůř
obecně jsou limity nejen kvůli bezpečnosti, ale i třeba kvůli hluku apod.
a kvůli bezpečnosti jsou proto, že lidi nedávají pozor, nečumí kolem sebe, někteří vůbec neumí řídit a neodhadnou rychlost
řešení je jednoduché - přestaňme bourat a poslanci neboudou mít důvod omezovat rychlost
ale protože jsme nemehla, hovada nebo ignoranti a bouráme, tak si nikdo nedovolí předpisy uvolnit
děláme si to sami
a jsme OT
a některé země na tom jsou ještě hůř
obecně jsou limity nejen kvůli bezpečnosti, ale i třeba kvůli hluku apod.
a kvůli bezpečnosti jsou proto, že lidi nedávají pozor, nečumí kolem sebe, někteří vůbec neumí řídit a neodhadnou rychlost
řešení je jednoduché - přestaňme bourat a poslanci neboudou mít důvod omezovat rychlost
ale protože jsme nemehla, hovada nebo ignoranti a bouráme, tak si nikdo nedovolí předpisy uvolnit
děláme si to sami
a jsme OT
Re: Odjinud: úvaha nad dnešními převodovkami
umyvadelník: Nezavedly se náhodou první rychlostní limity kvůli spotřebě ?
a i kdyby ne, tak dnes se jezdit rychle nemůže, bo je to jak dvě otevřený kofoly na sluníčku navíc !
a i kdyby ne, tak dnes se jezdit rychle nemůže, bo je to jak dvě otevřený kofoly na sluníčku navíc !
Slow and serious
Re: Odjinud: úvaha nad dnešními převodovkami
jj, poprvé to bylo kvůli spotřebě
myslím že tehdy zrušili daň z aut a zároveň výrazně zdražili benzín a zavedli limity s tvrzením že se tím sníží spotřeba a cena se vykompenzuje
nj, lhalo se za komančů, lže se i teď
je to všechno samozřejmě lumpárna protože výrobce udělá auto s konstrukční rychlostí třeba 200kmh
na tuhle rychlost to nechá homologovat pro běžný silniční provoz
ale kdo pak s takovým autem jede na pohodu po prázdné dálnici 145 kmh je hazardér, silniční pirát a zasluží exemplární trest protože ohrozil deítky neviných životů
ale jak jsem už řek, děláme si to sami. Stačí přestat bourat a vyrazíme jim argumenty z ruky
myslím že tehdy zrušili daň z aut a zároveň výrazně zdražili benzín a zavedli limity s tvrzením že se tím sníží spotřeba a cena se vykompenzuje
nj, lhalo se za komančů, lže se i teď
je to všechno samozřejmě lumpárna protože výrobce udělá auto s konstrukční rychlostí třeba 200kmh
na tuhle rychlost to nechá homologovat pro běžný silniční provoz
ale kdo pak s takovým autem jede na pohodu po prázdné dálnici 145 kmh je hazardér, silniční pirát a zasluží exemplární trest protože ohrozil deítky neviných životů
ale jak jsem už řek, děláme si to sami. Stačí přestat bourat a vyrazíme jim argumenty z ruky
Re: Odjinud: úvaha nad dnešními převodovkami
limit kvuli hluku? nedej se vysmat, leda obezlicka pro zavedeni nesmyslne 50 na triproudovce. u hluku hraje roli hlavne objem dopravniho toku, ne jeho rychlost. kdyz na stejnem povrchu snizis rychlost o 20 km, v nejakych 20 m od silnice ziskas, mhourim oci a delam kvalifikovany odhad, tak 1 dB.
limity tu historicky mame jen a jen kvuli spotrebe. a o nich PJ mluvil, je treba je zvednout a vyhnat ze silnic lidi, kteri objektivne neumi popr uz nejsou schopni ridit. ty hlavne bych vyhnal, cepicare jedny. jen v me blizke rodine jsem mel dva pripady, kdy senior suverene tvrdici, jak on je vpoho a ridit zvlada 100x lip nez my mladici, poslal auto pres budku na kruhaci.
limity tu historicky mame jen a jen kvuli spotrebe. a o nich PJ mluvil, je treba je zvednout a vyhnat ze silnic lidi, kteri objektivne neumi popr uz nejsou schopni ridit. ty hlavne bych vyhnal, cepicare jedny. jen v me blizke rodine jsem mel dva pripady, kdy senior suverene tvrdici, jak on je vpoho a ridit zvlada 100x lip nez my mladici, poslal auto pres budku na kruhaci.
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Re: Odjinud: úvaha nad dnešními převodovkami
nestačí. to by přišli zelení a začali tvrdit, že se přejede víc vzácných mušek, ptáků, housenek, slimáků, je víc hluku, exhalací , větší spotřeba pneu, ropy atd.
Naposledy upravil(a) ExFun dne pon 30 kvě 21:05, celkem upraveno 1 x.
Back to basics.
Příčina -> následek
Příčina -> následek
Re: Odjinud: úvaha nad dnešními převodovkami
přemýšlím o založení strany fialových... moto dne: Zrubej si svého zeleného.
Slow and serious
Re: Odjinud: úvaha nad dnešními převodovkami
s takovou kvalifikací bys díru do světa neudělal. Momentálně bydlím blízko hlavní cest y takže to mám z první ruky a vím že je zatraceně velký rozdíl v kraválu mezi pomalým a rychlým autem. A jestli rozdíl pozná ucho, není to v jednotkách decibelů ale možná v desítkáchmmira píše:limit kvuli hluku? nedej se vysmat, leda obezlicka pro zavedeni nesmyslne 50 na triproudovce. u hluku hraje roli hlavne objem dopravniho toku, ne jeho rychlost. kdyz na stejnem povrchu snizis rychlost o 20 km, v nejakych 20 m od silnice ziskas, mhourim oci a delam kvalifikovany odhad, tak 1 dB. ...
ostatně třeba v rakousku jsou automatické systémy na omezení ychlosti na dálnicách podle míry hluku
mluvíš jako by nikdo z vás mladíků ještě auto přes budku neposlalmmira píše:...je treba je zvednout a vyhnat ze silnic lidi, kteri objektivne neumi popr uz nejsou schopni ridit. ty hlavne bych vyhnal, cepicare jedny. jen v me blizke rodine jsem mel dva pripady, kdy senior suverene tvrdici, jak on je vpoho a ridit zvlada 100x lip nez my mladici, poslal auto pres budku na kruhaci.
z kloubouků taky nadšený nejsem, ale brát jim za pomalejší jízdu papíry asi není to pravé. Ber to tak, že dotyčný slimák může být třeba vynikající chirurg a jede zrovna do špitálu oživovat mladé a neomylné řidiče
Re: Odjinud: úvaha nad dnešními převodovkami
vana: vzhledem k tomu, ze delani akustickych map drive byvalo soucasti meho denniho chleba a dnes me zivi psani sw na mereni a simulaci hluku projizdejicich vozidel, tak bych rekl, ze o tom neco malo vim . bavime se o rozdilu mezi autem jedoucim 50 a 70, ne 30 a 100. a ani zde neni rozdil v desitkach dB, tedy brano tak, ze desitky jsou treba 40 a vice. proste urcovat rychlost prujezdu aut kvuli hluku je obecne nesmysl, jina vec je fakt, ze kolikrat vede mezinarodni tah stredem dediny par metru od oken tam bydlicich. tem ale nepomuze snizeni rychlosti, ani lepsi okna, tem pomuze jedine vyvest tu dopravu mimo zastavene uzemi.
mmch, kolik bys tipnul, ze se po snizeni povolene rychlosti z 80 na 50 realne snizila hladina hluku v tech baracich kolem 5. kvetna v praze?
jinak u klobouku ja neresim jejich pomalost, ale zdravotni zpusobilost, tedy spise nezpusobilost k rizeni. od 60(??) nahoru potrebuje kazdy dedula papir od doktora, ze muze ridit. co myslis, kolik doktoru to tem dedkum neda? v obou pripadech, ktere jsem zminoval, nemeli panove za volantem co pohledavat, protoze sotva chodili a videli, presto oba ten papir od doktora meli. to vidim na svem vlastnim otci, rok od roku jezdi hur.
mmch, kolik bys tipnul, ze se po snizeni povolene rychlosti z 80 na 50 realne snizila hladina hluku v tech baracich kolem 5. kvetna v praze?
jinak u klobouku ja neresim jejich pomalost, ale zdravotni zpusobilost, tedy spise nezpusobilost k rizeni. od 60(??) nahoru potrebuje kazdy dedula papir od doktora, ze muze ridit. co myslis, kolik doktoru to tem dedkum neda? v obou pripadech, ktere jsem zminoval, nemeli panove za volantem co pohledavat, protoze sotva chodili a videli, presto oba ten papir od doktora meli. to vidim na svem vlastnim otci, rok od roku jezdi hur.
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Re: Odjinud: úvaha nad dnešními převodovkami
čeče nevím jak to vidí přístroje, ale já fakt zvukový rozdíl v rychlostech vnímám dost
pokud to přístroje nepoznají, je problém v nich
5. května v praze neznám páč bydlím hodně daleko, ale pokud by se rychlost opravdu reálně snížila z 80 na 50 tipnul bych rozdíl 8 - 10 dB
co se týká papírů od doktora, může v tom být úplně stejný bordel jako ve všem ostatním v našem státě
Předpokládal bych ale že i doktoři se budou bát aby nedostali přes prsty kdyby jejich klient něco proved kvůli tomu že je slepej
pokud to přístroje nepoznají, je problém v nich
5. května v praze neznám páč bydlím hodně daleko, ale pokud by se rychlost opravdu reálně snížila z 80 na 50 tipnul bych rozdíl 8 - 10 dB
co se týká papírů od doktora, může v tom být úplně stejný bordel jako ve všem ostatním v našem státě
Předpokládal bych ale že i doktoři se budou bát aby nedostali přes prsty kdyby jejich klient něco proved kvůli tomu že je slepej