Odjinud: úvaha nad dnešními převodovkami
Moderátor: řidičBOB
Re: Odjinud: úvaha nad dnešními převodovkami
EF: Hledis na to spatne Rychlost je i soucasti pohodli, sednout rano do auta v Ceskych Budejovicich a byt za ctyri hodiny v Bonnu je zkratka pohodlne. Rozhodne pohodlnejsi nez dve hodiny cesty na letiste-hodina na letisti-hodina letu-pulhodina cesty do cilove destinace.
Pochop, ze pokud prestanes vnimat rychlost prepravy jako vyznamnou soucast jejiho komfortu, pak mlcky akceptujes jeji defavorizaci na ukor dopravy hromadne. Protoze co Ti pak zacne rikat prosty lid? Treba: proc by se mely stavet nove dalnice kdyz letadlo (vlak, ...) je tam dvakrat rychleji? Copak takto se neuvazuje uz dnes? Podivej se na zamery EU... Pritom automobilova doprava muze byt mnohem rycheljsi, staci ji umele neskrtit.
Pochop, ze pokud prestanes vnimat rychlost prepravy jako vyznamnou soucast jejiho komfortu, pak mlcky akceptujes jeji defavorizaci na ukor dopravy hromadne. Protoze co Ti pak zacne rikat prosty lid? Treba: proc by se mely stavet nove dalnice kdyz letadlo (vlak, ...) je tam dvakrat rychleji? Copak takto se neuvazuje uz dnes? Podivej se na zamery EU... Pritom automobilova doprava muze byt mnohem rycheljsi, staci ji umele neskrtit.
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Skanz3n
Re: Odjinud: úvaha nad dnešními převodovkami
njn, ale momentalni ideologií je, nic nezrychlovat, ale naopak vse prizpusobit rychlosti tech kamionuExFun píše:Nevím, musel bych nad tím tvrzením pouvažovat, ale nějak se mi nezdá. U aut máš třeba pravdu, ale na silnici jsou i kamiony, dodávky a autobusy. Pokud by nezrychlily ty, nebo nevyklidily silnice, pak obecné zrychlení aut a tím zvětšení rozptylu rychlostí by asi nedopadlo dobře...pjanda píše:
Nikdo nehovori o tom, ze auta museji byt nejrychlejsi dopravni prostredek, mohou ale byt rychlejsi nez dnes jsou. A vzhledem k tomu, jaky byl ucinen pokrok za posledni desitky let, mohou byt rychlejsi pri zachovani stejneho pohodli, bezpecnosti apod. Ze se techto moznosti nevyuziva a timto rychlostnim potencialem se plytva je podle me spatne a vede to mj. i k tomu, co tu resime.
Asi bych řekl, že jako vždy platí, že pracovat se musí s primárně s nejužším místem, tudíž kamiony - dokud se nezrychlí (a neubrzdí) ty a autobusy (nebo nezmiznou ze silnic, aby se vytvořilo víc místa pro auta), tak prostě špunt provozu tam pořád bude... A zvyšovat rychlost s jakou do něj bude provoz aut narážet nějak nedává smysl.
BMW ///M3 competition
Mini Cooper JCW
Mini Cooper JCW
Re: Odjinud: úvaha nad dnešními převodovkami
Nepoužíval bych špatně, ale prostě jinak. Pro mě osobně by lepší cestou než zrychlování dopravy byly samořídící se auta. Pak na čase záleží podstatně méně, neboť by člověk mohl spát, jíst, pracovat a přitom by se přepravoval. Ale v tomto se neshodneme. Pro mě (a nějakou část obyvatel) je řízení nutnost, kdy by sice dávalo smysl si ji odbýt co nejrychleji, ale to by vyžadovalo na sobě pracovat a trénovat a na tom nemám zájem. Osobně mi je bližší cesta jet do Prahy 3h, neřídit, se spotřebou 2l/100km než tu samou cestu urazit za 30min., muset řídit, a mít spotřebu 30l/100km... Ve většině případů by to byla i výrazně ekonomičtější varianta.pjanda píše:EF: Hledis na to spatne Rychlost je i soucasti pohodli, sednout rano do auta v Ceskych Budejovicich a byt za ctyri hodiny v Bonnu je zkratka pohodlne. Rozhodne pohodlnejsi nez dve hodiny cesty na letiste-hodina na letisti-hodina letu-pulhodina cesty do cilove destinace.
Pochop, ze pokud prestanes vnimat rychlost prepravy jako vyznamnou soucast jejiho komfortu, pak mlcky akceptujes jeji defavorizaci na ukor dopravy hromadne. Protoze co Ti pak zacne rikat prosty lid? Treba: proc by se mely stavet nove dalnice kdyz letadlo (vlak, ...) je tam dvakrat rychleji? Copak takto se neuvazuje uz dnes? Podivej se na zamery EU... Pritom automobilova doprava muze byt mnohem rycheljsi, staci ji umele neskrtit.
Proti MHD nic nemám, pokud by stavěla kde já chci, kdy já chci a nebyli okolo cizí lidi.
Back to basics.
Příčina -> následek
Příčina -> následek
Re: Odjinud: úvaha nad dnešními převodovkami
když to vezmu podle sebe, tak bych 80-90% se nechal vozit a přitom dělal jinou práci a zbylé procenta bych si moc rád odřídil a užíval si bezstarostnou jízdu... takhle když někam jedu, stejně pořád někdo volá nebo vymýšlím co u dalšího odběratele, co jsem kde zapomněl... VOPRUZ
Slow and serious
Re: Odjinud: úvaha nad dnešními převodovkami
5+1 variantu bych preferoval i já. Experimentoval jsem s velikostí pneu na 325i a došel k závěru, že ideální je místo seriového rozměru 205/55-16 a jeho ekvivalentu při větších rozměrech kol velikost 225/40-16. Jedná se o zkrácení stáleho převodu o 7-8%. Auto ožilo, překrytí kvaltů je výrazně větší. Nemám prakticky žádnou díru v zátahu v celým rozsahu otáček na jakýkoliv kvalt. Jen se mi snížila maximálka a zvýšila spotřeba při vysokých rychlostech. Ideál by bylo postavit 5+1 skříň s dlouhou jedničkou někam k 60-70km/h, pak nakrátko rozkopat 2.-5. kvalt někam k 180-190km/h a eko šestku. V čechách jsou firmy, který to dokážou, ale proč si člověk musí dodělávat auto doma?
RWD
Re: Odjinud: úvaha nad dnešními převodovkami
protože pak by si to v manuálu koupil Janda... po něm ty nebo já a jinak nikdo
Slow and serious
Re: Odjinud: úvaha nad dnešními převodovkami
Sezen si nejakou hru kde se da hrat s prevodama a vyzkousej si to uvidis, ze to neni to pravy orechovyd1.8t píše:jedničkou někam k 60-70km/h, pak nakrátko rozkopat 2.-5. kvalt někam k 180-190km/h a eko šestku.
Re: Odjinud: úvaha nad dnešními převodovkami
Na to nemusim hrát hru, jezdil jsem real ty chytřínku.
RWD
Re: Odjinud: úvaha nad dnešními převodovkami
rychlostní limity jsou 50/90/130 a ničemu nepomůže že auto umí jet 300pjanda píše:Ted nerozumim ja Vam Auta jsou s to prepravovat lidi rychleji, samozrejme tak musi jezdit vsichni, ne jeden ze sta....Vana píše:myslím že u většiny aut stejně rychlostní potenciál výrazně převyšuje zákonné možnosti využití. V samotném autě to není. Pokud si někdo pořídí superychlé auto aby pravidelně cestoval mezi Prahou a Brnem za hodinu, neudělal dobře. Měl si pořídit raději vrtulník. Navíc i to nejrychlejší ferrari je v koncích když nastane zácpa.
tím samozřejmě neříkám že všichni limity slepě dodržují, ale ani seberychlejší auta přepravu zásadněji neurychlí
samozřejmě s výjimkou těch co letí hlava nehlava, ale tohle nebude nikdy fungovat programově pro všechny
prostě limity platí a lepší to už nebude a je v jádru jedno jestli auto umí jet 200 nebo 300 když se všeobecně jezdí výrazně pomaleji