Řidiči, co to mají v ruce...
Moderátor: řidičBOB
- Truck Daškam
- Letec
- Příspěvky: 2762
- Registrován: pát 06 lis 22:10
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27942
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Řidiči, co to mají v ruce...
Přesně! Tvl, my tady trapáci. Pyčo! Se přes ručku otočí na dálnici a padesátkou to vycouvá. Jo a ručky má rovnou tři!!!
Šoupu nohama v koutě.
Šoupu nohama v koutě.
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Řidiči, co to mají v ruce...
Snad vsetky benzinove osobaky ktore som skusal tych 50kmh na spatecku dosiahli. Ale to "soferovanie zadkom" bolo dost nestabilne. A to ani nehovorim o brzdeni kedze brzdne sily su potom jaksi naopak(zadok vpredu nebrzdi skoro vobec, a predok vzadu ide takmer hned do smyku)
Neviem si predstavit ze by to praktikoval (pod)priemerny vodic. Vpodstate si neviem ani predstavit ze by pri tom priemerny vodic so mnou sedel v aute.
Naposledy upravil(a) abgx1 dne sob 21 led 16:35, celkem upraveno 2 x.
- Truck Daškam
- Letec
- Příspěvky: 2762
- Registrován: pát 06 lis 22:10
- Truck Daškam
- Letec
- Příspěvky: 2762
- Registrován: pát 06 lis 22:10
Re: Řidiči, co to mají v ruce...
Při couvání se logicky nedá tak rychle manévrovat, osobně z toho mám pocit ,že při zatočení to musí jít na bok (v případě nákladního auta). Ale rovně se s tím dá couvat úplně normálně. Někde to mám i ve videu
Chápeš to?
Re: Řidiči, co to mají v ruce...
PepaSFI píše: ↑sob 21 led 13:39 tak to vypadá že tady máme Rychle a zběsile 9 a 3/4, Vincek Dýzl se může jít stydět do sklepa pod uhlí. Zpátečka bývá obvykle převodovaná trošku rychleji než jednička, u náklaďáků to bude podobný už z toho důvodu že se s tím musí dát couvat i do kopce a složitě manévrovat. Takže couvání padesátkou ať si každý zhodnotí, já mám celkem jasno. Pro informaci, ta Hradecká v Brně u Globusu je asi hned po D1 nejfrekventovanější silnice.
Ty máš nějaké zkušenosti s couváním náklaďáku? I pracovní stroj dokáže couvat svou max. rychlostí cca 30-40km/h dle provedení.
GTS 992
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
- Lachende Bestien
- Letec
- Příspěvky: 1986
- Registrován: sob 18 čer 15:13
Re: Řidiči, co to mají v ruce...
Kdo neumí couvat rovně, ať odevzdá řo, to je tak asi vše.
A na základě čeho vytváříte paralelu mezi schopností couvat a situace, kdy se chybným odbočením dostane řítič v protisměru?
Samozvaný "nadprůměrný" řidič se nemůže zmýlit, třeba nevyspaný a ve stresu?
A jaký je z hlediska potenciální nebezpečnosti rozdíl mezi stojícím autem s varovkama a couvajícím autem s varovkama v odstavném pruhu?
Když teda dostane člověk defekt nebo mu klekne motor, měl by hned na sebe volat polízej, ať zastaví dopravu?
A na základě čeho vytváříte paralelu mezi schopností couvat a situace, kdy se chybným odbočením dostane řítič v protisměru?
Samozvaný "nadprůměrný" řidič se nemůže zmýlit, třeba nevyspaný a ve stresu?
A jaký je z hlediska potenciální nebezpečnosti rozdíl mezi stojícím autem s varovkama a couvajícím autem s varovkama v odstavném pruhu?
Když teda dostane člověk defekt nebo mu klekne motor, měl by hned na sebe volat polízej, ať zastaví dopravu?
Re: Řidiči, co to mají v ruce...
M.Z.: no mám na to papíry cca 35 let, ikdyž je fakt že tenkrát se jezdilo s jinýma autama. A ano, pracovní stroje mívají často stejnou rychlost oběma směry, to měl mimochodem i Velorex. Teoreticky i přes 100kmh, ovšem nejlepší nápad by to teda nebyl. Jistě se můžem hádat jestli ten náklaďák jde na tu padesátku rozjet, nebo to bude jen 45, určitě by se to dalo někde najít a spočítat, možná i vyzkoušet. U některých to možná teoreticky jde, s motorem ječícím v omezovači ale to není podstatné. Rozhodně to není nic co by se dalo obecně doporučit, natož považovat za něco normálního. A rozhodně není couvání vysokou rychlostí standardní dovednost kterou by měl každý ovládat a jak jsem už napsal, u většiny dnešních aut je tak blbě vidět dozadu, že to je prostě nesmysl.
L.B.: ano, couvat by se mělo umět, je to základní dovednost, jenže těch je víc. Kdyby měl být bez řidičáku každý kdo nezvládá základní dovednosti a ignoruje základní pravidla, to by se jezdilo. Silnice prázdný. Bohužel svět není ideální.
To vjetí do protisměru, souhlas. Už jsem tam dlouho nejel, nevím jaká je aktuální situace ale tam stačí trefit nesprávný výjezd z kruháku. Což například ve sněhové přeháňce když jsou značky zaliskaný sněhem jako třeba zrovna teď, jde velice snadno.
S tím couváním coby překážka, to už jsem napsal taky, to by jistě šlo. Ale je tady jisté nebezpečí, musí se přecouvat ten výjezd. A když přilítne někdo kalupem náramným, chce odbočit, ještě u toho třeba čumí do telefonu a najednou má ve výjezdu auto napříč, tak je zaděláno. V tom provozu co tam obvykle je, téměř jistota. Takže těžká volba.
L.B.: ano, couvat by se mělo umět, je to základní dovednost, jenže těch je víc. Kdyby měl být bez řidičáku každý kdo nezvládá základní dovednosti a ignoruje základní pravidla, to by se jezdilo. Silnice prázdný. Bohužel svět není ideální.
To vjetí do protisměru, souhlas. Už jsem tam dlouho nejel, nevím jaká je aktuální situace ale tam stačí trefit nesprávný výjezd z kruháku. Což například ve sněhové přeháňce když jsou značky zaliskaný sněhem jako třeba zrovna teď, jde velice snadno.
S tím couváním coby překážka, to už jsem napsal taky, to by jistě šlo. Ale je tady jisté nebezpečí, musí se přecouvat ten výjezd. A když přilítne někdo kalupem náramným, chce odbočit, ještě u toho třeba čumí do telefonu a najednou má ve výjezdu auto napříč, tak je zaděláno. V tom provozu co tam obvykle je, téměř jistota. Takže těžká volba.
- Truck Daškam
- Letec
- Příspěvky: 2762
- Registrován: pát 06 lis 22:10
Re: Řidiči, co to mají v ruce...
Kdysi si, mi díky špatnýmu palivoměru došla nafta v kopci na D1 před Vlašimí. Dole pod kopcem je pumpa. Takže se nabízelo to zcouvat (pustit brzdy) pruhem pro pomalá vozidla na tu pumpu (což zní na dálnici samozřejmě šíleně).
Takže jsem to zcouval stylem nic nejede = couvám. Jak se blížil chumel aut = stojím.
Vyšlo to, problém nevznikl
No a jiná story, kdy jsem na sebe zavolal PČR.
Na tahu Lovosice - Ústí je odbočka k nějakýmu dolu, kam jsem něco vezl. Bohužel tam je neoznačený most. Jiná cesta tam nevedla, takže jsem tam odbočil a následně jsem zjistil, že se pod most se o kousek nevejdu. Takže jsem musel vycouvat na ten hlavní tah, na což jsem fakt neměl koule (a na to bych neměl koule ani dnes, ačkoliv díky D8 tam už není takový provoz).
158, že bych potřeboval zastavit provoz. Operační úplně v pohodě. Přijeli dva kluci z místního, ten jeden mi řekl že jsem si měl poradit a vynadat mi - na dotaz teda, jestli je legální couvat do křižovatky a v případě DN by mi nedal pokutu už neodpověděl
Takže jsem to zcouval stylem nic nejede = couvám. Jak se blížil chumel aut = stojím.
Vyšlo to, problém nevznikl
No a jiná story, kdy jsem na sebe zavolal PČR.
Na tahu Lovosice - Ústí je odbočka k nějakýmu dolu, kam jsem něco vezl. Bohužel tam je neoznačený most. Jiná cesta tam nevedla, takže jsem tam odbočil a následně jsem zjistil, že se pod most se o kousek nevejdu. Takže jsem musel vycouvat na ten hlavní tah, na což jsem fakt neměl koule (a na to bych neměl koule ani dnes, ačkoliv díky D8 tam už není takový provoz).
158, že bych potřeboval zastavit provoz. Operační úplně v pohodě. Přijeli dva kluci z místního, ten jeden mi řekl že jsem si měl poradit a vynadat mi - na dotaz teda, jestli je legální couvat do křižovatky a v případě DN by mi nedal pokutu už neodpověděl
Chápeš to?
- Truck Daškam
- Letec
- Příspěvky: 2762
- Registrován: pát 06 lis 22:10
Re: Řidiči, co to mají v ruce...
Mimochodem: Na dálnici? Ano - aby zjistili řádné označení. Někdy si za tebou jenom stoupnou s majákama, nebo ti přivezou tu blikající šipku. To už je dle situace a na domluvěKdyž teda dostane člověk defekt nebo mu klekne motor, měl by hned na sebe volat polízej, ať zastaví dopravu?
Chápeš to?