Výběr materiálu příjezdové cesty
Re: Výběr materiálu příjezdové cesty
Bydlím v kopci, mám příjezd i parkovací plochy ze zámkovky (bez folie pod ní) a ani po 20+ letech trowa v ní (skoro) neroste, zato (ve stínu, kde se neyezdi) mechu plno. Kdybych to dělal znova, tak dám asfalt (ale nehodlám do toho gabat). Ale protože kopec, je to všechno skloněné, čuli zvedájuju jen (na vodorovné) betonové podlaze v garáži.
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Výběr materiálu příjezdové cesty
PP: Jak je to se zámkovou v zimě? Klouže v porovnání s asfaltem hodně? My naštěstí máme kopeček jen první 3 metry, pak je to rovina.
Brus: Souhlasím. I jsem to psal v původním příspěvku. Jenže diamanty jsou také lepší než zirkony, jen ta cena...
Brus: Souhlasím. I jsem to psal v původním příspěvku. Jenže diamanty jsou také lepší než zirkony, jen ta cena...
Re: Výběr materiálu příjezdové cesty
Klouže tak nějak normálně/akceptovatelně - záleží na tom, jestli se mi podaří sních odklidit až na beton nebo se sních ujezdí na té dlažbě - pak to klouže fest.
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Výběr materiálu příjezdové cesty
Na nejprudších kopcích v Alpách (přes 20%) dělají hrubý beton s příčnými rýhami.
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
Re: Výběr materiálu příjezdové cesty
Osobně bych šel do asfaltu, nebo do zámku. Máme obojí a když je to dobře udělané, tak pohoda. Osobák tam důlek nevystojí, u těch metrů pro náklaďák těžko říct (nemám zkušenost), ale snad by to mělo vydržet).
U zámku se nepereme s trávou, ale s mechem ve stinných částech. 1x á 2 měsíce pro prolítneme na hrubo s lopatou a vypadá to k světu (asi by se to dalo řešit i chemicky).
U zámku se nepereme s trávou, ale s mechem ve stinných částech. 1x á 2 měsíce pro prolítneme na hrubo s lopatou a vypadá to k světu (asi by se to dalo řešit i chemicky).
2024: Audi A5 Sportback S line 45 TFSI, 195kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
Re: Výběr materiálu příjezdové cesty
Prý - nezkoušel sem - na ten mech funguje silný roztok modré skalice.
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Výběr materiálu příjezdové cesty
na mech funguje Wapka, normálně vyprat tlakovou vodou. Mám tady za barákem takovou zeď, taras u plotu z betonu, jen se to zelenalo. Ta voda to asi nějak roztrhá, fakt to zůstalo čistý několik let. U bráchy před garáží to taky pěkně kvete, mech i nějaká tráva kolem okrajů a wapka to všecko zabije na pár měsíců.
Jinak teda moc neporadím, já mám na dvoře ty děravý zatravňovačky. Sice se to musí sekat ale já to rád zelený, asfalt nebo beton se mi nelíbí. Pod hever mám udělaný kolejnice, takový rámeček z vinglů.
Ale co teda doporučuju, fakt si dohlídnout na udělání podkladu. Kdysi se tady dělaly obecní chodníky a byla možnost u té firmy si objednat vydláždění vjezdů a parkplaců. Hodně lidí to pak reklamovalo, u souseda se vyjely koleje hned za pár dní když mu před barák vjela sanitka.
Jinak teda moc neporadím, já mám na dvoře ty děravý zatravňovačky. Sice se to musí sekat ale já to rád zelený, asfalt nebo beton se mi nelíbí. Pod hever mám udělaný kolejnice, takový rámeček z vinglů.
Ale co teda doporučuju, fakt si dohlídnout na udělání podkladu. Kdysi se tady dělaly obecní chodníky a byla možnost u té firmy si objednat vydláždění vjezdů a parkplaců. Hodně lidí to pak reklamovalo, u souseda se vyjely koleje hned za pár dní když mu před barák vjela sanitka.
Re: Výběr materiálu příjezdové cesty
Skalici mám úspěšně vyzkoušenou na mech na střeše chalupy.
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
Re: Výběr materiálu příjezdové cesty
od silnice k brane mam asfalt at to vypada stejne, pak uz vsude na dvore beton. Je to takovy ten beton, co je vsude na benzinkach kolem stojanu, na zaver pretahly smetakem, takze jsou v nem jemne drazky jednim smerem. Tloustka 20cm, postaveno tesne predtim, nez zacali zdrazovat zelezo (kari site) a vyslo to na mene nez 1000kc na metr, zadny rozdil proti zamkovce.
narozdil od asfaltu se v tom neda udelat dulek (coz ale osobakem asi ani moc nejde), ale hlavne tomu nevadi wapka z jakekoliv vzdalenosti.
narozdil od asfaltu se v tom neda udelat dulek (coz ale osobakem asi ani moc nejde), ale hlavne tomu nevadi wapka z jakekoliv vzdalenosti.
Pravda vyděsí