Výběr materiálu příjezdové cesty

Volné diskuse na libovolná témata...
Uživatelský avatar
Arkis
Letec
Příspěvky: 1353
Registrován: stř 15 srp 20:58

Výběr materiálu příjezdové cesty

Příspěvek od Arkis »

Do léta bychom chtěli vedle domu udělat příjezdovou/parkovací cestu. Aktuálně je tam jen hlína, což je na prd i na dočasné parkování. Natož tak na dlouhodobé. O víkendu to přeměřím přesně, ale dle map to bude cca 3,5x18 m příjezdová cesta. Na konci chci udělat rozšíření 5x5 m, aby tam mohly zaparkovat dvě auta vedle sebe. Samozřejmě že čím levnější to bude, tím lepší, ale zase to nesmí být tak levné, aby se to za pár let vybouchávalo a dělalo znovu.
Než budu obepisovat různé firmy, tak bych se chtěl zeptat vás. Co máte? S čím na tom jste a nejste spokojení? Několik dnů už hledám na internetu výhody i nevýhody jednotlivých řešení, ale osobní zkušenost někoho se vždy hodí.

Asfalt by byl fajn. S našim zatížením i prakticky doživotní. Nevýhoda je malá odolnost vůči bodovému zatížení a případné drahé lokální opravy (dělají se za tepla, takže je k tomu potřeba profíky s vybavením). Na autech v rodině dělám většinu věcí sám, takže to musí vydržet i tlak heveru a stojek a v asfaltu se bohužel dělají vrypy.

Beton je odolnější než asfalt, ale zase dražší. Bojím se, že už by byl nad naše finanční možnosti. Lokální opravy jsou snadné a levné.

Zámková dlažba je takový český standard. Mají to všichni, dělají to všichni. Je to levné, odolné. Jedinou nevýhodu vidím ve spárách. Hever po tom bude poskakovat. Lokální opravy jsou opravdu snadné a levné.

Betonové dlaždice. Je to levnější než litý beton. Na druhou stranu nejsou tak odolné, protože nemají armování. Pod heverem tedy může prasknout. Opravy, dle velikosti, mohou být snadné.

Zatravňováky máme na druhé straně baráku, kde se stojí teď. Už bych je nechtěl. Nevypadá to ani pěkně a není to ani praktické. Pracovat na autě se na tom nedá.

Vše je to za předpokladu, že tam bude správný základ. Tedy vykopaná hlína, různé vrstvy štěrku s udusáním. Určitě to bude dělat firma. Nenašel jsem způsob, jak by se mi to vyplatilo dělat. Ani to nemám jak sám navozit a ani na to nemám vybavení. Lopatou to fakt nevykopu v rozumném čase a nemám vibrační plošinu.
Uživatelský avatar
M.Z.
Letec
Příspěvky: 5750
Registrován: úte 28 srp 13:23
Bydliště: FM

Re: Výběr materiálu příjezdové cesty

Příspěvek od M.Z. »

Mám asfalt i zámkovku a asfalt je top, když se dobře udělá, už na to v životě nešáhneš. Žádné prorosty trávy, bezproblémový úklid sněhu. Bodové zatížení můžeš vyřešit podložkou pod zvedák, lokální opravy se dají dělat i studenou cestou, prodává se směs v kýblech. Pak ekonomicky levnější je klasický kámen 0-32 a pořádně utužit (to mám v práci na obslužních komunikacích), ale samozřejmě v zimě jde při plužení, se sněhem i část kamene, zas tolik se to udusat nedá.
GTS 992
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
Uživatelský avatar
Stepan
Letec
Příspěvky: 5694
Registrován: sob 05 bře 01:27

Re: Výběr materiálu příjezdové cesty

Příspěvek od Stepan »

Nevidím problém se zámkovkou, ať už klasický "íčka" nebo nějaký malý kostičky dlažby. Poznámce o poskakování heveru nerozumím. Často si dělám kola před barákem sám a ještě mi nestalo, aby musel nějak posouvat auto, protože bych tam nějak šikovně nedostal hever.
Tráva neprorůstá, na některých méně pojezdových částech se tvoří takový mech. Pár krát do roka stačí ukopnout.

A od nového roku cement +-800 Kč / tuna navíc. Do cen betonových výrobků se to propíše obratem. ;) Pokud by padlo rozhodnutí rychle, znásilnil bych místního prodejce stavebnin ještě před Vánocema. Rád se nějaký skladový zásoby zbaví, aby mu v tom přes zimu neležely prachy :)
2.5T, 2x2.0TDI, 2,8DC incoming))
Uživatelský avatar
M.Z.
Letec
Příspěvky: 5750
Registrován: úte 28 srp 13:23
Bydliště: FM

Re: Výběr materiálu příjezdové cesty

Příspěvek od M.Z. »

Když se podívám na zámkovku kdekoliv, vidím prorostlou trávu, prostě to už vyžaduje nějakou údržbu. Tráva je svině, procpe se i pórem v betonu.
GTS 992
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
Uživatelský avatar
mattonecz
Letec
Příspěvky: 3388
Registrován: čtv 01 zář 10:56

Re: Výběr materiálu příjezdové cesty

Příspěvek od mattonecz »

mám tohle: https://www.diton.cz/kategorie/dlazby/s ... azby/kombi
hlavní je aby to mělo pořádnej podklad
2022 Audi A4 Allroad 40TDI 150kw
ex :( 2022 Audi Q5 50TDI 210kw
Uživatelský avatar
Arkis
Letec
Příspěvky: 1353
Registrován: stř 15 srp 20:58

Re: Výběr materiálu příjezdové cesty

Příspěvek od Arkis »

M.Z. Je pravda, že nějaká podložka, do které se stojky zakousnou by to vyřešila. O té studené cestě jsem neslyšel a určitě si něco o tom zjistím, díky. Když jsem hledal opravy asfaltu v okolí, tak to bylo vždy s pomocí strojů.
Kámen určitě ne. Při opravě auta na tom budu klečet a nejde to pořádně udusat, aby tam nebyly ostré hrany. To jsme kdysi zkoušeli už na druhé straně domu a brzy to šlo pryč.

Stepan: Možná jsem se nevyjádřil přesně ohledně toho heveru. Mám hydraulický pojízdný hever, jaký se používá v servisech. Ten, když auto zvedáš, tak zajíždí pod auto. Nepoužívám takový ten nůžkový, co je u rezervy v autě.

mattonecz: Díky za konkrétní tip. Na toto jsem narazil a líbilo se mi, že mají tak širokou prodejní síť.

Vím, že tráva je svině. Babička má zámkovou udělaný dvůr a tam tráva rostla snad 5 let po dodělání. Řešila to vždy vytrhnutím a udusáním a nic.
Pak se jeden rok začal používat Roudnup a druhý rok už nic nevylezlo.
Uživatelský avatar
Stepan
Letec
Příspěvky: 5694
Registrován: sob 05 bře 01:27

Re: Výběr materiálu příjezdové cesty

Příspěvek od Stepan »

M.Z. píše: úte 20 pro 20:07 Když se podívám na zámkovku kdekoliv, vidím prorostlou trávu, prostě to už vyžaduje nějakou údržbu. Tráva je svině, procpe se i pórem v betonu.
Hale ono to tady spolu nevyřešíme, ale naši mají příjezdovku + nádvoříčko před barákem z mixu íček a kostek (DITON Parketa) a neprorůstá tam vůbec nic. Tatík má na firmě řádově tisíce metrů íček a taky tam nic zásadního na první pohled nevídám.

Nevim teda, jestli pod tim není nacpaná nějaká fólie, až se vrátí z hor, zjistim :D
2.5T, 2x2.0TDI, 2,8DC incoming))
Uživatelský avatar
Stepan
Letec
Příspěvky: 5694
Registrován: sob 05 bře 01:27

Re: Výběr materiálu příjezdové cesty

Příspěvek od Stepan »

Arkis píše: úte 20 pro 20:46
Stepan: Možná jsem se nevyjádřil přesně ohledně toho heveru. Mám hydraulický pojízdný hever, jaký se používá v servisech. Ten, když auto zvedáš, tak zajíždí pod auto. Nepoužívám takový ten nůžkový, co je u rezervy v autě.
No, dyť já taky. Myslel jsem, že problém je nestabilita zvedlýho auta, nikoliv drncání, když ho k němu vezu. Pardon.
2.5T, 2x2.0TDI, 2,8DC incoming))
Uživatelský avatar
Arkis
Letec
Příspěvky: 1353
Registrován: stř 15 srp 20:58

Re: Výběr materiálu příjezdové cesty

Příspěvek od Arkis »

Není problém nestabilita, ale že když auto zvedám, tak hever popojíždí. Při plném zdvihu hever popojede klidně o 30 cm. Klasické zámkovky mají většinou 20 cm na délku. Při zdvihu tedy musí hever přejet přes mezeru mezi zámkovkami. Když pominu tu stabilitu auta, tak ta váha na tak malém kolečku může roh dlažby poškodit. Hlavně se ale bojím toho, že se tam kolečko zasekne a tu díru nepřejede. S klasickým by to asi šlo, ale nízkoprofilový má malé ty přední kolečka.
Naposledy upravil(a) Arkis dne stř 21 pro 01:53, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
mattonecz
Letec
Příspěvky: 3388
Registrován: čtv 01 zář 10:56

Re: Výběr materiálu příjezdové cesty

Příspěvek od mattonecz »

Stepan píše: úte 20 pro 20:50
Nevim teda, jestli pod tim není nacpaná nějaká fólie, až se vrátí z hor, zjistim :D
folie je pod tim urcite :)
2022 Audi A4 Allroad 40TDI 150kw
ex :( 2022 Audi Q5 50TDI 210kw
Odpovědět