Řešit nové auto nebo si ponechat staré?
Re: Řešit nové auto nebo si ponechat staré?
Tak otázka, taky to mohla být 1-2 roky předváděčka, s nízkým nájezdem a tu bych nechtěl ani zadarmo. Ale jsou lidi, kteří to koupí.
2024: Audi A5 Sportback S line 45 TFSI, 195kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
Re: Řešit nové auto nebo si ponechat staré?
Tak já do své Mazdy na servis tenhle rok dal 40 tis. Kč, hodnota auta je cca. 65k Kč, ale tak je to Mazda 6. Sice má nějaké neduhy, ale co jsem se fakt vezl v nové Kia v TOP výbavě, tak Mazda pohodlím vychází líp, benefit je taky to LPG, i když zase mám spotřebu 11l, u nového bych se dostal na 7l, ale benzínu.Zajda píše: ↑úte 13 pro 11:01 - u staršího mě stál preventivní a nutný servis za rok a půl cca 30% hodnoty auta. To se nic vyloženě nepokazilo.
- novější auto má po 2 letech a necelých 30 tis. km momentálně cca o cca 10% větší bazarovou hodnotu, než za co jsem ho kupoval nové.
- starší auto také vzrostlo na tržní hodnotě podobným procentem. Servis stál ale mezitím 30% hodnoty viz výše.
To, že dnes nové auto paradoxně může být investice je právě pro mě ta zajímavá myšlenka. +samozřejmě pojistka. Beru to tak, že by prvních 10 let nemuselo na ceně třeba vůbec paradoxně díky inflaci klesnout. Mazda mi prvních 5 let, když jsem jí koupil 10 let starou taky na ceně nešla dolů.
Což by samozřejmě zamávalo celkovými náklady. Druhá věc jsou pravidelné servisní prohlídky cca. 7.000 Kč + vyšší pojistné, 17 let staré mazdě už ruším havarijko, takže řekněme místo 4K povinné by to bylo 14k i s havarijkem, +přezutí pneu, což musím dělat u obou a jinak asi nic. Takže nové +nějakých 15k ročně provoz, což stejně u staré Mazdy bude možná víc stát servis a amortizace, což vzhledem k inflaci vůbec nemusí být.
Kamarád mi říkal, že v tom má uložené prachy, že kdyby třeba onemocněl, tak to auto může rychle prodat, což je vůbec zajímavá myšlenka, ale on má bavoráka.
Za chvilku budeme asi auta na spalovací motor kupovat dětem až vyrostou jako nemovitosti
Re: Řešit nové auto nebo si ponechat staré?
Auto nikdy nebude investice. I kdyby cena kvůli inflaci zůstala stejná, bude nižší právě o tu brutální inflaci. A o to dražší pak budou auta na výměnu.
2024: Audi A5 Sportback S line 45 TFSI, 195kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
Re: Řešit nové auto nebo si ponechat staré?
koukám, že tu rostou finanční experti na stromech. Trošku mi to připomíná zadluženého kamaráda, který je expert přes státní rozpočet - dostala mě jeho otázka "To si jako myslíš, že jsem nekompetentní mít názor na státní rozpočet, když nevycházím se svými financemi", a já: "hmm, no, jo, vlastně ano, myslím".
Nebo známá výživová poradkyně, co se sotva vejde do dveří. Ale tak jasně, názor může mít každý Třeba i ten, že cena auta se snižuje inflací.
Re: Řešit nové auto nebo si ponechat staré?
Tak samozřejmě i zadlužený kamarád, má právo na vlastní názor na státní finance
GTS 992
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
Re: Řešit nové auto nebo si ponechat staré?
Jinak díky všem za rady, nakonec jsem se rozhodl, že půjdu do nového. Nějaké rok staré auto se slevou 15% mi nedává smysl, a vůbec auta do 5 let stáří a jejich cenou mi přijdou nesmysl, typu kup si nové za 560k nebo 3 roky staré se 70k nalítáno za 400k, to mi nepřijde dobrý deal.
Hybrid od Hyundai má spotřebu 5l benzínu, moje LPG 11l plynu, takže mi to přijde nastejno. +si říkám, že žiju jen jednou a u 17 let staré Mazdy začínám mít trošku obavy o bezpečnost, jestli by třeba ty airbagy fakt vystřelili.
Hlavně moje rozhodování je dáno tím, že ty prachy de fakto na účtu mám, pro mě je to rozhodnutí tedy akcie, spořák nebo auto
Hybrid od Hyundai má spotřebu 5l benzínu, moje LPG 11l plynu, takže mi to přijde nastejno. +si říkám, že žiju jen jednou a u 17 let staré Mazdy začínám mít trošku obavy o bezpečnost, jestli by třeba ty airbagy fakt vystřelili.
Hlavně moje rozhodování je dáno tím, že ty prachy de fakto na účtu mám, pro mě je to rozhodnutí tedy akcie, spořák nebo auto
Re: Řešit nové auto nebo si ponechat staré?
Mas pocit, ze když dnes koupíš auto za 500k, za 5 let ho prodas za 500k, ze na tom vydelas? To bych chtěl vidět ty tvoje akcie.
2024: Audi A5 Sportback S line 45 TFSI, 195kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
Re: Řešit nové auto nebo si ponechat staré?
tohle fakt ne, spíš by se mohlo z nějakého důvodu stát, že nevystřelí, když mají, ale i to je dost nepravděpodobné
Pravda vyděsí
Re: Řešit nové auto nebo si ponechat staré?
Brus: Tak to ale bylo IMHO myšleno.
U svého prvního auta, tehdy asi 13letého, jsem měl podobnou obavu. Ale naštěstí jsem nevyzkoušel v praxi, jestli byly nebo nebyly funkční. Ani nevím, jestli se dají bagy nějak odtestovat, jestli jsou v kondici, asi ne.
U svého prvního auta, tehdy asi 13letého, jsem měl podobnou obavu. Ale naštěstí jsem nevyzkoušel v praxi, jestli byly nebo nebyly funkční. Ani nevím, jestli se dají bagy nějak odtestovat, jestli jsou v kondici, asi ne.
2024: Audi A5 Sportback S line 45 TFSI, 195kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW